Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa!! Miten voisi nostaa painoani syömällä oikein?

Vierailija
20.08.2018 |

Olen siis alipainoinen ja haluaisin nostaa painoani ainakin 5-7 kiloa mutta paino ei vain nouse??

Tässä miten normaalisti syön yleensä:

Aamulla: kaurapuuro, omena, kahvi
Lounas: Esim. tänään riisiä runsaasti, kanaa, kastiketta, kasviksia, maitolasi
Päivällä: yksi jugurtti, banaani, kahvi, suklaapatukka
Illalla syön yleensä samaa ruokaa kuin lounaalla, ja vielä leipää ja juustoa.

Mutta en saa painoa nostettua?? Ja tuntuu että en jaksa syödä enempää kun tämän? Mitä voisin lisää ruokavalioon että painoni nousisi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha olet? Mä pääsin normaalipainon vasta 35-vuotiaana. Stressi myös laihduttaa.

Vierailija
2/4 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha olet? Mä pääsin normaalipainon vasta 35-vuotiaana. Stressi myös laihduttaa.

26 vuotias

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama (tosin syön nykyään lounaaksi salaattia, koska what ever, ei ole ruokalapöperöt ennenkään auttaneet). Pähkinöitä ja terveellisiä öljyjä kannattaisi huoletta lisätä ruokavalioon.

Vierailija
4/4 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten yllä mainittiin, pähkinät ja terveelliset öljyt tuovat hyvin lisäkaloreita terveellisessä ja helpossa muodossa. Esimerkiksi kaurapuuroon vaikka hieman oliiviöljyä (ei nokare voitakaan pahaa tee).

Itse asiassa tuntematta tarkemmin elämäntyyliäsi paras vinkkini olisi sinulle lyhyet korkeasykkeiset liikuntasuoritukset. Jos satut liikkumaan paljon, ohita tämä vinkki. Kuitenkin erityisesti monelle naiselle ongelma on, että liikunnan vähäisyys pitää aktiivisuustason matalana ja koko kropan ikäänkuin säästöliekillä; keho tottuu pieneen kalorimäärään ja suurempien määrien syönti tuntuu hankalalta. Ehdottomasti helpoin tapa saada painoa terveellisesti on lisätä 3-5 LYHYTTÄ liikuntasuoritusta viikkoon. Ei tarvitse mitään treeniohjelmaa tehdä tai asiaa kummemmin miettiä, mutta jo 2-5 minuutin liikuntasuoritukset, joissa laitat isot lihakset töihin saavat kehosi vaatimaan kaloreita ja proteiinia palautumiseen ja kehon rakennusaineiksi. Näin kertyy helposti hieman lisäksia, mutta myös läskiä, kun kalorienkulutuksesi nousee lähes automaattisesti. Helpoin on vaikka ihan perus kyykkyliike ilman lisäpainoja. Tai kyykkyhypyt. Tärkeää, että syke nousee ja isot lihakset tekevät hetken aikaa töitä lähes täysillä. Hiki ei tarvitse tulla.

Tähän ilmiöön perustuu myös monen aktiiviurheilijan käsittämättömän nopea lihominen ammattiuran loputtua tai tauottua. Mitä fyysisempi laji kyseessä, sitä isompi lihomisriski, jos treenaamisen lopettaa. Äärimmäisiä esimerkkejä löytyy amerikkalaisen jalkapallon pelaajista, joista osa on lihonut jopa 70kg vuoden aikana lopetttuaan ammatiuran. Keho on tottunut ja vaatii edelleen valtavaa kalorimäärää, mutta kulutus onkin vain murto-osa aiemmasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi