Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntosalilla käy puolen yön aikaan anorektinen nainen

Vierailija
15.08.2018 |

On ihan selvä miksi hän tulee sinne n. klo 23 ja lähtee joskus puolenyön aikaan, kun siellä kai pimenee valot automaattisesti. Hän on niin laiha, että pahaa tekee. On mahdoton sanoa naisen ikää, mutta hänen reitensä on yhtä paksu kuin minun käsivarteni. Enkä ole mikään bodari.

Hän viettää aina ensin puoli tuntia juoksumatolla/stepperillä ja sitten tulee salin puolelle tekemään laitteissa muutamia lihasliikkeitä. Sen jälkeen hän vielä menee juoksumatolle.

Tällaiseen on kai täysin mahdoton puuttua, eikä ole mitään epäilystä, ettei kyseessä olisi sairaalloinen ihminen.

Tällaisia oletan palstan hoikkahullujen olevan. Teidän, jotka valitatte jos ihminen syö silloin tällöin palan pullaa.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun pedofiilit saa lisääntyä niin anorektikot saa käydä kuntosalilla

Vierailija
62/92 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko anorektikosta tehdä huoli-ilmoituksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen on vastuussa itsestään, hän saa käydä kuntosalilla ja sairastaa anoreksiaa. Ainoa kuka voi puuttua on terveydenhuollon ammattilaiset.

Vierailija
64/92 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tiedätte ettei hän mahdollisesti ole toipumassa esim syömishäiriöstä? Ja liikunta voi olla hänelle ainoa asia, mikä tuo iloa. Pointti on se että ei kukaan ulkopuolinen tiedä koko taustaa anorektisen ihmisen salilla käymisestä. Emme tiedä hänen tilannettaan kunnolla, niin ihan turha spekuloida ja kauhistella. Ymmärrän huolen, mutta porttikieltojen ehdotteleminen alkaa jo olla liikaa.

Vierailija
65/92 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on 4 vuotta vanha ja vieläkin jaksatte ruotia kyseistä naista. Eiköhän ole jo parantumassa tai sitten haudassa.

Vierailija
66/92 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä hemmetistä te muka tiedätte ettei henkilö syö mitään?

Koska ihmisellä, joka syö tarpeeksi, on kropassaan lihas- ja rasvakudosta. Jos hänellä taas on joku fyysinen sairaus, hän ei varmaankaan riutuneena huhki salilla.

Ja ns. läpipaskoja ihmisiä ei ole olemassakaan? Kovin on mustavalkoista ajattelua.

Älä viitsi. Kukaan ei ole luonnostaan sairaalloisen laiha. Kyllä sen erottaa.

Jep. Minä olen "läpipasko", mutta on silti vähän lihasta ja muotoa, vaikkei paljon. Luuni eivät törrötä. Polveni eivät ole luisevat ja terävät. Käsivarteni ovat ohuet mutta silti niissä on muutakin kuin luu ja nahka.

Itseään näännyttävällä on posket lommolla tai luut törröttävät, siten että kylkiluut erottuvat ja kyynärpäät, polvet, jne. ja ihminen näyttää heikolta, väsyneeltä.

Vierailija
67/92 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa kuukauden sisällä huomannut anorektikon uimassa. Ui matkaa rintauintitekniikalla. Sanokaas nyt anorektikot/syömishäiriöstä kärsineet naiset: Tulisiko mun sanoa asiasta jotain? Tämä nainen on joku 17-22 ikäinen ja siis aivan "luuranko", eli ei mikään balettitanssija. Selkänikamat törröttää poskuluiden kanssa.

Olisitko itse halunnut että joku sanoo sulle sun alipainosta?

Katselenko vain vierestä (niin kuin kaikki muutkin)?

Vierailija
68/92 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa kuukauden sisällä huomannut anorektikon uimassa. Ui matkaa rintauintitekniikalla. Sanokaas nyt anorektikot/syömishäiriöstä kärsineet naiset: Tulisiko mun sanoa asiasta jotain? Tämä nainen on joku 17-22 ikäinen ja siis aivan "luuranko", eli ei mikään balettitanssija. Selkänikamat törröttää poskuluiden kanssa.

Voiko selvästi ylipainoiselle mennä sanomaan jotain? Olen huolissaan kun puuskuttavat jo kävellessään ja läskit heiluu eestaas. Eivät varmaan ymmärrä miten vaarallista tuollainen paino on.

Vai olisiko kumminkin niin että antaa ihmisten olla sellaisia kuin ovat eikä heidän kehojaan arvostella tai kommentoida.

Vierailija
69/92 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko selvästi ylipainoiselle mennä sanomaan jotain? Olen huolissaan kun puuskuttavat jo kävellessään ja läskit heiluu eestaas. Eivät varmaan ymmärrä miten vaarallista tuollainen paino on.

Vai olisiko kumminkin niin että antaa ihmisten olla sellaisia kuin ovat eikä heidän kehojaan arvostella tai kommentoida.

Läski tietää olevansa läski, mutta eikö anorektikko luule olevansa läski ja laihduttaa sairaanloisesti.

Vierailija
70/92 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läski tietää olevansa läski, mutta eikö anorektikko luule olevansa läski ja laihduttaa sairaanloisesti.

Jos läski tietäisi olevansa läski niin se ei enää olisi läski.

Vierailija
71/92 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriöstä toipuessani seisoin lähikaupan keksihyllyn edessä ahdistuneena. Eräs aasiakas (keski-ikäinen tukeva mörssäri) käveli ohitseni, katsoi päästä varpaisiin ja tokaisi: "onpa laihat jalat". Jäi keksit ostamatta.

Älkää puuttuko ulkopuolisina, ette voi pelastaa.

Vierailija
72/92 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on salilla töissä. Joskus tuli puheeksi kun heilläkin on (tietysti) ollut ongelmaa, sanoi että käytännössä mahdotonta estää tällaista kun niin paljon 24/7 saleja. Sinne vaan rääkkäämään itseään, näkee peilistäkin vielä :( Surullista, aikuisessa pieni lapsi ikuisesti uhmaa ja kaipaa rakkautta.

Vierailija
73/92 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ole kokemusta kyseisestä sairaudesta mutta on mielenterveyden häiriö, joten ilmoittaisin uimahallin henkilökunnalle. Heidän pitäisi sitten antaa porttikielto naiselle jos hän ei voi todistaa lääkärintodistuksella, että hän on täysin terve / on saanut lääkärin "reseptinä" kuntoilun.

Vierailija
74/92 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on salilla töissä. Joskus tuli puheeksi kun heilläkin on (tietysti) ollut ongelmaa, sanoi että käytännössä mahdotonta estää tällaista kun niin paljon 24/7 saleja. Sinne vaan rääkkäämään itseään, näkee peilistäkin vielä :( Surullista, aikuisessa pieni lapsi ikuisesti uhmaa ja kaipaa rakkautta.

Pitäisikö tällä logiikalla myös syöpäsairaisiin asentaa jotkut rasitusanturit, etteivät vaan urheile yhtään enempää kuin "hyvältä tuntuu"??? Tämä keskustelu on täysin absurdi.

Vierailija
75/92 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä sellaisia sairauksiakin, joissa rasvakudosta ei vain kerry ja lihaskin tuppaa surkastumaan kovasta treenistä huolimatta. Esim. nämä: 

- G71.06 Duchennen lihasdystrofia (DMD)

- G71.00 Beckerin lihasdystrofia (BMD)

- G71.01 Emery-Dreifussin lihasdystrofia (EDMD)

- G71.02 Facioscapulohumeraalinen lihasdystrofia (FSHD)

- G71.08 Limb-girdle lihasdystrofia (LGMD)

- G71.08 Tibiaalinen lihasdystrofia (TMD)

Mitäpä jos jätätte persukoulupohjalta tekemättä vääriä diagnoosejanne ja keskitytte ihan omaan elämäänne. Aikuista ei voi eikä saa holhota, ellei maistraatti ole hänelle edunvalvojaa siihen hommaan määrännyt. 

Anoreksia, jonka jätit listalta, on yleisin syy. Kaikki muut mainitsemasi taitaa olla sellaisia, joissa ihmistä (yleensä nuorta naista) ei kuntouteta keskellä yötä itsekseen pimeässä.

Oikeassa olet, ihmisellä on oikeus hiivuttaa elämänliekkinsä hitaasti loppuun. Ihan siksi, ettei tahdonvastaiseen hoitoon ole tarpeeksi resursseja.

Kun ihmiseltä puuttuu sairaudentunto eikä kanssaihmisillä ole uskallusta eikä kykyä puuttua, psyykkinen sairaus johtaa yleensä näissä siihen mihin ennenkin, elämän loppumisen ennen aikojaan.

Ps. Se, että syömishäiriöinen opettelee ulkoa listan diagnooseja joilla voi hämätä, ei tee hänestä terveydenhoidon asiantuntijaa.

Vierailija
76/92 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että osa täälläkin "luonnostaan hoikista" kommentoivista ei oikein tavoita, millainen on anorektinen keho sairaimmillaan. Olin itse läpipasko bmi 18,5, aina aikuisikään kaksikymppiseksi. Söin suklaata palan sijaan levyittäin ja silti luut kuulsi läpi. Bmi 16-17 on kuitenkin aivan eri asia, anorektisimmilla iho alkaa kuroutua ikäänkuin sisäänpäin. Ei puhuta mistään tanssijan/luistelijan olemuksesta enää.

Ei tällaisen ihmisen tilasta ole pienintäkään epäselvyyttä ihan ulkonäön perusteella.

Vierailija
77/92 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anorektikot ja heidän ihailijansa ovat täällä paniikissa, kun olen oikein tunnistanut anoreksian mielenterveyden häiriöksi. Sairautenne löytyy DSM-5:stä, katsokaa vaikka itse. Kyseessä ei ole mikään urheilullisuus, ihailtava kurinalaisuus, harmiton estetiikan tai täydellisyyden tavoittelu.

Jos kuntoilupaikka päästää anorektikon käyttämään palvelujaan, on se moraalisesti yhtä häpeällistä kuin esimerkiksi turvafirma, joka suostuu tutkimaan, onko paranoidisen skitsofreenikon päähän asennettu antureita, joita kautta henkilöä vakoillaan.

Vierailija
78/92 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla oli joku muu sairaus mikä aiheutti laihuutta, ettei ollut kuin luut ja nahka.

Vierailija
79/92 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö tällä logiikalla myös syöpäsairaisiin asentaa jotkut rasitusanturit, etteivät vaan urheile yhtään enempää kuin "hyvältä tuntuu"??? Tämä keskustelu on täysin absurdi.

Urheiluvalmennuksessa on täysin normaalia käskeä ihminen treeneistä pois lepäämään jos hän on sairas ja kroppa kaipaa lepoa. Moni urheilija ei itse malttaisi tätä tehdä. Miksi tappavasta psyykensairaudesta kärsivä olisi eri asemassa?

Kerronpa. Urheilija kuuntelee valmentajaansa, jota pitää asiassa viisaampana. Anorektikko haistattaa pitkät ja ehkä iloitsee kun jälleen aiheutti "hoikkuudellaan" ja "vahvalla tahdollaan" kauhistelua.

Vierailija
80/92 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheiluvalmennuksessa on täysin normaalia käskeä ihminen treeneistä pois lepäämään jos hän on sairas ja kroppa kaipaa lepoa. Moni urheilija ei itse malttaisi tätä tehdä. Miksi tappavasta psyykensairaudesta kärsivä olisi eri asemassa?

Kerronpa. Urheilija kuuntelee valmentajaansa, jota pitää asiassa viisaampana. Anorektikko haistattaa pitkät ja ehkä iloitsee kun jälleen aiheutti "hoikkuudellaan" ja "vahvalla tahdollaan" kauhistelua.

Kiva, että sulla on jotain youtube-asiantuntemusta urheiluvalmennuksesta. Se ei tee sinusta silti terveydenhuollon ammattilaista tai psyyken asiantuntijaa.

Kysyn uudelleen, jos viestini jäi epäselväksi:

Mistä tiedetään, mitä sairauksia ihmisillä on ja millä perusteella heidän oikeuksiaan (maksavina asiakkaina) voidaan rajoittaa?

Ja ei, anorektikko ei nauti saamastaan huomiosta; kyse on kehodysmorfiasta. Voit lukea anoreksiasta lisää helposti.

Mutta hetkinen, miksi kannustaisit tähän "kauhisteluun" sulkemalla pääsyn kuntosalille ja nostamalla sairauden tikun nokkaan, mikäli tarkoittaisit aidosti hyvää? Ettei tässäkin olisi kyse siitä, että halutaan siivota kaikki epämiellyttävät asiat näkyvistä ja pöhistä vaan 5am-klubin fitnesskuplassa aivot raejuustona?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme