”Palasin töihin, kun vauvani oli seitsemän kuukautta”

Heidi Iivonen ei epäröinyt hetkeäkään, kun hän sai unelmiensa työpaikan vanhempainvapaalla. Monia muita sen sijaan huoletti, miten kävisi imetyksen ja miten Heidin mies pärjäisi kotona kahden vaippaikäisen kanssa.Lue koko juttu

Kommentit (7)

Käyttäjä9766
Seuraa 
Liittynyt14.2.2018

Kiitos artikkelista. On todella tärkeää, että tällaisia kokemuksia saa lukea. Kun itse vuosi sitten tein vastaavan päätöksen, olisi ollut ihana jonkun kanssa keskustella ja jakaa näitä huolen- ja ilonaiheita. Omasta lähipiiristä tai mammaverkostoista sai kyllä arvostavia kommentteja, mutta ei vastaavia kokemuksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Entisaikaan lähdettiin heti saunasta navettaan ja heinäpellolle. Ei ollut äitiyslomia.

Eipä ole taattua tänäkään päivänä. Jos et saa lomittajaa niin kummasti ne lehmät on vain lypsettävä ja hommat tehtävä. 

Itse jätin juurikin lomittajapulan takia äitiyslomat kesken, kun vain sitä tekijää ei löytynyt. Oli helpompaa tehdä itse, kun aina odotella ja opettaa muutaman päivän takia uusi tekijä. Kaunis on ajatus, mutta ei vain toimi.

Vierailija

Käyttäjä17168 kirjoitti:
Seitsemän kuukauden kohdalla ei muuten enää olla äitiyslomalla, vaan vanhempainvapaalla. Sen voi käyttää kumpi vaan, eikä silloin siis palata töihin kesken äitiysloman.

T: saman ratkaisun tehnyt

No niinpä, ihan hyvin voi isi jäädä kotiin. No problem. Ainut vaara tuossa kai on, että lapselle ja isälle saattaa tulla läheisempi suhde. Ihan hirveää siis.

Vierailija

Ei siinä ole ongelmaa, jos isä jää vauvan kanssa kotiin. Jos joutuu laittamaan hoitoon noin pienen, tilanne onkin jo hankalampi ja pistäisi monen äidin miettimään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat