Laaja tutkimus: HPV-rokote ei lisää tyttöjen riskiä sairastua mystisiin oireyhtymiin

Tuore tutkimus vahvistaa, että HPV-rokote on turvallinen. Kuva: iStockphoto

Tutkimuksessa oli mukana yli 240 000 suomalaistyttöä. HPV-rokotteen haitoista esitetyt huolet eivät tutkimuksen valossa pidä paikkaansa.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Paid by GSK.

Samankaltaiset tulokset, samaan aikaan, samoilla tutkimusotsikoilla eri maissa on hieman haiskahtavaa, mutta onhan se hyvä, että 95% saa ehkä hyötyä, loput 5% voivat sairastua. Sitäpaitsi, tuskinpa autoimmuunisairaudet edes puhkeavat noin lyhyellä seurantajaksolla.

Vierailija

Eikös nuo rokotteen aiheuttamat autoimmuunisairaudet nimenomaan puheiden mukaan ilmaannu hyvinkin nopeasti rokotteen saamisen jälkeen, viikkojen-parin kuukauden sisällä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikös nuo rokotteen aiheuttamat autoimmuunisairaudet nimenomaan puheiden mukaan ilmaannu hyvinkin nopeasti rokotteen saamisen jälkeen, viikkojen-parin kuukauden sisällä?

Älä horjuta salaliittoteoreetikkojen maailmaa.

Vierailija

Meillä ei rokotetta oteta. Sikapiikin jälkeen on syytä varovaisuuteen. Sukulapsilapsi sai narkolepsian. En usko enää tippakaan THL:n propagandaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuka luottaa THL:n tutkimuksiin? Joo ei oteta rokotetta meillä ainakaan.

Onneksi sitä ei porukalla tarvitsekaan mennä ottamaan. Lapsi voi itse pyytää sitä.

Mitenasianlaitaoikeastion?

Tätähän rokotetta on testattu suomalaisilla tytöillä jo vuosia. Itselläni ei lapsia ole, joten kysyisin vanhemmilta, että oletteko saaneet tietää että lapsenne oli osa kyseisestä testausta? Vai menikö kyseiset testausrokotuksen vain kaikkien muiden rokotteiden mukana ilman minkäänlaista informaatio lehtistä tms.?

Itse tässä pohdin, että kuinka tietoisia tavallinen kansalainen näistä testauksista on ja annetaanko kansalaisille edes vaihtoehtoa tässä. Itselleni tämä tuli tämä testaus asia yllätyksenä, mutta lapsettomana en voi olla varma miten asian laita oikeasti on.

Jos testaukset tehty ilman minkäänlaista informaatiota tai vaihtoehtoa, niin pudottaa luottamusta kovalla vauhdilla.

Mitenasianlaitaoikeastion?

En nähnyt yhtä aiempaa kommenttia, jossa mainitaam että lapsi saa pyydettyään. Kysyisin mielenkiinnosta, että minkälaista infoa vanhemmat näistä rokotuksista sai?

Vierailija

Mitenasianlaitaoikeastion? kirjoitti:
Tätähän rokotetta on testattu suomalaisilla tytöillä jo vuosia. Itselläni ei lapsia ole, joten kysyisin vanhemmilta, että oletteko saaneet tietää että lapsenne oli osa kyseisestä testausta? Vai menikö kyseiset testausrokotuksen vain kaikkien muiden rokotteiden mukana ilman minkäänlaista informaatio lehtistä tms.?

Itse tässä pohdin, että kuinka tietoisia tavallinen kansalainen näistä testauksista on ja annetaanko kansalaisille edes vaihtoehtoa tässä. Itselleni tämä tuli tämä testaus asia yllätyksenä, mutta lapsettomana en voi olla varma miten asian laita oikeasti on.

Jos testaukset tehty ilman minkäänlaista informaatiota tai vaihtoehtoa, niin pudottaa luottamusta kovalla vauhdilla.

Hei, olen mukana yhdessä tutkimuksessa kontrolliryhmässä, muistaakseni n. vuodesta 2002. Olin tuolloin yli 18-vuotias, joten allekirjoitin paperit itse. Tutkimus tehtiin (ainakin eka vaihe) täysi-ikäisillä. Sain normaalit lääketutkimusinfot vapaaehtoisuudesta, ja tutkimus oli tietenkin kontrolliryhmällekin opt in, eli lupani vaadittiin siihen, että minua voidaan käyttää aineistossa, vaikka en saanut rokotetta.

Luuletko, että lääketutkimusta yleensä saa tehdä ilman informoitua suostumusta? Miksi ensimmäinen ajatuksesi on, että luvat eivät ole kunnossa?

Vierailija

Olen itse sairastunut sikapiikistä Cfs:ään. Koko elämä meni pilalle. Antaa hieman näkökulmaa rokotevastaisten maailmankuvaan kun omalle kohdalle napsahtaa. Ei, en vaadi teitä uskomaan. Kunhan vaan tahdon saada ääneni kuulumaan.

Vierailija

Harmi että rokotevastaisuuden takia Suomessa ja maailmalla yleistyy todella vakavat taudit.

Narkolepsia on hyvin ikävä tauti mutta se ei todellakaan tarkoita että kaikki rokotteet ovat turvattomia.

Vierailija

Narkolepsiaa tuli niille jotka ottvat rokotten jo ollessaan kipeitä. Kuitenkin ohjeissa sanottiin että flunssaista ei saa tuoda rokotettavaksi. Jengi oli niin paniikissa että huijasivat flunssaisten lasten olleen terveitä ja veivät rokotettavaksi. Vähän on siis myös peiliin katsomisen paikka. Vanhemmillakin. Miksi niitä sääntöjä ei voi noudattaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen itse sairastunut sikapiikistä Cfs:ään. Koko elämä meni pilalle. Antaa hieman näkökulmaa rokotevastaisten maailmankuvaan kun omalle kohdalle napsahtaa. Ei, en vaadi teitä uskomaan. Kunhan vaan tahdon saada ääneni kuulumaan.

Narkolepsiaan sairastui 200. Se on kumma että nämä 200 ovat aina joka keskustelussa mukana. Aikamoista.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat