Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Wilma- järjestelmän kaatuminen aiheutti kaaosta helsinkiläiskodeissa!!!

Vierailija
13.08.2018 |

Miten ennen pärjättiin ilman Wilmaa?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä asia on vaikein niille jotka kertoovat etteivät edes käytä vilmaa?

Vierailija
62/78 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesalaiset......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollenkaan. Huvittaa vain suunnattomasti että joidenkin jälkikasvun koulunkäynti on Wilmasta riippuvainen.

Vierailija
64/78 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollenkaan. Huvittaa vain suunnattomasti että joidenkin jälkikasvun koulunkäynti on Wilmasta riippuvainen.

Ääliöillä on tunnetusti halvat huvit.

Vierailija
65/78 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyyhän tuo ottavan sullakin koville. Ei mua ihmetytä vaikka lapseni pystyisi lähtemään ilman vilmaa kouluun miksi toisten ei pysty. Meilläkin on vastaavia viikkoja ollut, kun odotettu tietoa monelta koulu aamulla alkaa. Jos sun lapsi on jo iso niin ok. Siellä on monta ekaluokkalaista nyt koulutiellään opettelemassa vasta alkeita.

Vierailija
66/78 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se wilma jotain maksaa yhteiskunnalle.

Vierailija
67/78 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tahansa sanoo, niin appieukko: "helvetti ko haisoo". Ja siis mitä tahasa teet. Ihan mitä tahansa tekee. Kertokaahan vinkit.

Vierailija
68/78 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin katsonut, milloin on vanhempainilta.

Ja minä olisin vain katsonut milloin on taksvärkkipäivä.

Vierailija
69/78 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se wilma jotain maksaa yhteiskunnalle.

Ei noi höröttelijät veroja maksa

Vierailija
70/78 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkös oppilaat ole kirjoittaa piipertäneet lukujärjestyksen taululta vihkoonsa heti ensimmäisenä koulupäivänä? Vanhemmat voisivat opettaa hieman vastuuta koululaislapsilleen ja antaa heidän itse huolehtia kouluajoistaan. Kaikesta huolehtiva curling-vanhemmuus ei ole hyväksi lapen kasvulle ja kehitykselle.

Vierailija
71/78 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkös oppilaat ole kirjoittaa piipertäneet lukujärjestyksen taululta vihkoonsa heti ensimmäisenä koulupäivänä? Vanhemmat voisivat opettaa hieman vastuuta koululaislapsilleen ja antaa heidän itse huolehtia kouluajoistaan. Kaikesta huolehtiva curling-vanhemmuus ei ole hyväksi lapen kasvulle ja kehitykselle.

Eivät.

Meillä on Helsingissä välillä mennyt kolmekin viikkoa ns "poikkeusjärjestelyjä" ennen kuin on selvinnyt se varsinainen lukkari.

Ei kyse ole curlingista, vaan siitä, että tiedotus on heikkotasoista. Tää nyt taas vaan paraatiesimerkki ko viraston osaamisen tasosta.

Vierailija
72/78 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Ja oli mun penskalla ainakin lukkari ihan tulostettuna saatu paperille, sama mikä siellä Wilmassa näkyy.

Täytyy kyllä ihmetellä näitä tolloja, jotka käy koulua lapsensa puolesta.

Vierailija
73/78 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukkuu, kyllä täällä koululla vastataan kirjoitti:

Hei,

kouluilla on puhelimia, mm. kansliassa koulusihteerit, apulaissrehtorit jne. Numerot löytyvät koulujen kotisivuilta.

yleensä Wilman kaatuminen tarkoittaa sitä että koulusihteerin puhelin soi aamuisin  todella paljon. viestit menevät opettajille tiedoksi koulusihteerin kautta tms.

Juu. Ja siitähän se riemu repeää kun kaikki 800 oppilaan vanhempaa alkaa pirautella.

Miksi soittelisi, en mä ole Wilmassakaan käynyt, tiesin silti mihin aikaan lapsi menee kouluun. Kyllä koululaisille on jaattu jo lukkarit. 

Jaattu? Tarkoitatko että on annettu paperilla? Ei meidän lapsille. Wilmasta aina tarkistavat missä seuraava tunti on ja mihin aikaan. Kännykkä on aina mukana, lappuja on turha teineille jakaa.

Teinistä minäkin puhuin, ja ihan on se sama lukkari annettu paperina, mikä sieltä Wilmasta löytyy.

Älä minua syytä, jos oma teinisi on "erityinen", eikä ymmärrä asioita.

Vierailija
74/78 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei,

kouluilla on puhelimia, mm. kansliassa koulusihteerit, apulaissrehtorit jne. Numerot löytyvät koulujen kotisivuilta.

yleensä Wilman kaatuminen tarkoittaa sitä että koulusihteerin puhelin soi aamuisin  todella paljon. viestit menevät opettajille tiedoksi koulusihteerin kautta tms.

Juu. Ja siitähän se riemu repeää kun kaikki 800 oppilaan vanhempaa alkaa pirautella.

Miksi soittelisi, en mä ole Wilmassakaan käynyt, tiesin silti mihin aikaan lapsi menee kouluun. Kyllä koululaisille on jaattu jo lukkarit. 

Mikä on jaattu?

Kuule, ei kaikille ole. Meidänkin esikoisen vanhassa koulussa oli pelkkää poikkeusta ekat kolme viikkoa, sitten vasta ilmestyi lukkari Wilmaan. Paperiversioita ei jaettu lainkaan.

Ja isossa koulussa ei muuten riitä, että tietää milloin pitää mennä. Pitää tietää myös että minne.

Miksi kysyt jos tiedät.

Ei ole minun vika jos teidän koulussa ei oppilaat saa paperille tulostettua lukkaria, vähän kyllä epäilen. Iso koulu se tämäkin on missä minun jälkeläinen käy.

Ei voi olla niin vaikeeta. Senkun tulostavat sen omasta Wilmastaan jos ovat yläasteella, ja laittavat seinälle, siitä sen näkee minne pitää seuraavana aamuna mennä.

Vierailija
75/78 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ennen pärjättiin ilman Wilmaa?

Ei hyvänen aika... Minä en ole vielä edes saanut lukion aloittaneen lapseni huoltajan Wilma-tunnuksia eikä huoleta yhtään. Mutta näin me olemme erilaisia - en ole koskaan ollut mitenkään Wilma-intoilija, en edes käynyt siellä lasten peruskoulun aikana kuin kerran-pari viikossa.

Se lukiolaisesi on saanut ja lukiolaisen kanssa se kyllä riittää.

Pienemmän lapsen kanssa olis ihan kiva ihan alkajaisiks tuetää että milloin koulu alkaa ja loppuu. 😂

Ei riitä ainakaan tässä lukiossa, vanhemmille tulee huoltajan Wilma niin kauaksi, että lukiolainen täyttää 18. Kun lapseni olivat pienempiä, lukujärjestys tuli kyllä Wilmaan, mutta myös paperilla lukukauden alussa. Eli oliko sulla nyt joku pointti tässä? Oli miten oli, hyvin menee vaikka sitä ei ole vielä tullutkaan.

Vierailija
76/78 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Mikä on jaattu?

Kuule, ei kaikille ole. Meidänkin esikoisen vanhassa koulussa oli pelkkää poikkeusta ekat kolme viikkoa, sitten vasta ilmestyi lukkari Wilmaan. Paperiversioita ei jaettu lainkaan.

Ja isossa koulussa ei muuten riitä, että tietää milloin pitää mennä. Pitää tietää myös että minne.

Miksi kysyt jos tiedät.

Ei ole minun vika jos teidän koulussa ei oppilaat saa paperille tulostettua lukkaria, vähän kyllä epäilen. Iso koulu se tämäkin on missä minun jälkeläinen käy.

Ei voi olla niin vaikeeta. Senkun tulostavat sen omasta Wilmastaan jos ovat yläasteella, ja laittavat seinälle, siitä sen näkee minne pitää seuraavana aamuna mennä.

Sinä se et vaan tajua, ettei kaikki elä samaa todellisuutta kuin sinä joskus muinoin.

Kai sinä käsität ettei ole mitä printata, jos sitä lukujärjestystä ei ole edes tehty. On vain sekavaa hajatiedotusta Wilmassa. Jos Wilma ei aukea, ei tiedä yhtään mitään.

Helsingissä on mm yhdistelty kouluja eri kaupunginosissa, joten ns saman koulun rakennuksia saattaa sijaita parinkin kilsan päässä toisistaan. Samoihin kampuksiin kuuluvien lukioiden välillä voi olla tunninkin matka...

Vierailija
77/78 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Mikä on jaattu?

Miksi kysyt jos tiedät.

MITEN SIELTÄ WILMASTA KUKAAN TULOSTAA MITÄÄN KUN EI SE TOIMI????

Vaikea uskoa että tällä lukutaidolla kukaan on läpäissyt peruskoulun.

Vierailija
78/78 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei edes tiedetä sitä luokanvalvojaa vielä. Koulu säästää ja palkkaa opettajat suunnilleen kun koulu on jo alkanut. Joka syksy sama homma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän