Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3336)
Santa Susanna espanja
Hirvee wt-kohde. Täynnä jotain britti turisteja jotka huutaa ja ryyppää kaikki yöt. Rannalla ei pysty edes kävelemään, kun turisteja oli metrin välein. Ei mitään nähtävää ja kaupunki todella ruma. Töykeitä taksikuskeja ja kaikki oli weeteetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan mihinkään, koska haluan nähdä uusia paikkoja.
Matkustelu aiheuttaa valtavat päästöt
Oletko muistanut kommentoida noin kaikille muillekin tässä ketjussa?
Pitäisikö?
Tulin tähän ketjuun minuuttia ennen tuota kommenttia.
Mutta kiva että koet tuon henkilökohtaisena hyökkäyksenä.
Juuri tuo tässä yhteiskunnassa onkin ongelma.
Jokainen sana on hyökkäys oikeuksiasi vastaan
Pitäisi. Tekopyhää ottaa yksi ihminen kohteeksi. Minä en edes ole matkustellut viiteen vuoteen, joten mitä sinä minulle tulet länkyttämään matkailun päästöistä?
Cry me a river
Sinähän se siinä itket päästöjen takia.
Kun ei tollo ymmärrä. Sahaat varmaan omaa jalkaasikin ihan vaan siksi että pystyt. Mut oma on häpeäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan mihinkään, koska haluan nähdä uusia paikkoja.
Matkustelu aiheuttaa valtavat päästöt
Oletko muistanut kommentoida noin kaikille muillekin tässä ketjussa?
Pitäisikö?
Tulin tähän ketjuun minuuttia ennen tuota kommenttia.
Mutta kiva että koet tuon henkilökohtaisena hyökkäyksenä.
Juuri tuo tässä yhteiskunnassa onkin ongelma.
Jokainen sana on hyökkäys oikeuksiasi vastaan
Pitäisi. Tekopyhää ottaa yksi ihminen kohteeksi. Minä en edes ole matkustellut viiteen vuoteen, joten mitä sinä minulle tulet länkyttämään matkailun päästöistä?
Cry me a river
Vai niin. Takuulla itse kulutat paljon enemmän maapallon luonnonvaroja kuin minä. Ajelet autollasi turhia reissuja ja lentelet ulkomaille. Pidä siis pääsi kiinni muiden asioista.
Paljastit olevasi työtön luuseri, jolla ei ole elämää tän palstan ulkopuolella.
Venäjälle. Ennen kävin mutta en taatusti mene vastaisuudessa.
Omalla listalla kaikki Suomen lomakohteet. Suomessa on hinnat korkeat, palvelu huonoa ja palvelun laatu ala-arvoista. Taas tämä sama ongelma mikä on kaikkialla eli yrittäjien kyltymätön rahan ahneus
Kypros, ei mitään näkemistä eikä tekemistä
Gambia pelkkää paskaa ja rantabumstereita kimpussa
Miami, pelkkää tietä koko alue ja supermarket, typeriä rantaravintoloita ja istumaan ei pääse rantatuolille jos ei asu hotellissa, tai pääsee, päivämaksi 125 dollaria ja f u cking stupid hollywood studio paska sekin ois maksanut 125 dollaria
puerto rico, dominikaaninen tasavalta ja meksiko, pelkkää rantapaskaa ja et pääse rannalle koska ne omistaa aina joku hotelli, dominikaaneissa on punta canassa vain supermarketti, ikea ja pizza hut siinä kaikki muten rakennustyömaaata
Intia, goa. pelkkä paskaa rantaa ei mitään tekemistä ja liian kuuma, 40 c, vain aamulla ja illalla voi ulkoilla
Pidän Istanbulista, mutta muualle Turkkiin en enää matkusta. Antiikin kulttuuria ja nähtävää siellä olisi, mutta turkkilaiset itse eivät sitä arvosta, koska ovat ajalta ennen Islamia. Turkkilainen ruoka on hyvää.
Egypti. Paikalliset tarttuvat kiinni, pakkomyyvät ja seuraavat korttelitolkulla, yrittävät huijata, mutta nähtävyydet ja museot ovat kiehtovia. Rähjäistä, likaista ja epähygieenistä. Kairon uutta museota en ole nähnyt, ehkä palaan, luultavasti en.
Toscana. Liikaa amerikkalaisia ja brittituristeja, he kyllä osaavat pilata hienonkin paikan. Kaupungit tukossa päiväturisteista (aasialaisten pikakiertomatkat, risteilyturismi.)
Kanariansaaret, massaturismia ilman sielua.
Suomessa en enää ikinä matkusta pohjoisimpaan lappiin. Ylihinaista polttoainetta, kaikilla palveluilla todella "suolainen" hinta.
Venäjälle en myöskään ikinä lähde - minit vangittaisiin terroristina uskonnollisen vakaumukseni takia. Venäjällä hyväksytään vain ortodoksit.
Bedaldemena Espanja. Liikaa turisteja joka paikassa. 10 kilometrejä vaan hotelleja kärähtäneitä turisteja ja krääsä kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Kypros, ei mitään näkemistä eikä tekemistä
Gambia pelkkää paskaa ja rantabumstereita kimpussa
Miami, pelkkää tietä koko alue ja supermarket, typeriä rantaravintoloita ja istumaan ei pääse rantatuolille jos ei asu hotellissa, tai pääsee, päivämaksi 125 dollaria ja f u cking stupid hollywood studio paska sekin ois maksanut 125 dollaria
puerto rico, dominikaaninen tasavalta ja meksiko, pelkkää rantapaskaa ja et pääse rannalle koska ne omistaa aina joku hotelli, dominikaaneissa on punta canassa vain supermarketti, ikea ja pizza hut siinä kaikki muten rakennustyömaaata
Intia, goa. pelkkä paskaa rantaa ei mitään tekemistä ja liian kuuma, 40 c, vain aamulla ja illalla voi ulkoilla
Miamiin ei minustakaan tarvitse toista kertaa mennä, viikossa kerkeää Floridassa kaiken nähdä. Maailmassa on niin paljon hienompiakin paikkoja.
Dominikaaninen oli myös pelkkä turistirysä, amerikkalaisten Kanaria. Meillä hotelli oli rannalla, mutta ruoka amerikkalaisittain vain burgereita ja ranuja jne. Hotellialueiden ulkopuolella ei ollut mitään.
Goalla on tosiaankin vain ranta, on matkustettava tunteja nähtävyyksiä katsomaan. Olen ollut siellä 12 vuotta sitten, silloin oli myös paljon huumeita ja hippejä. Ihmiset ravasivat ashrameissa valaistumassa ja tulivat viimeiseksi viikoksi Goalle rellestämään ennen kotimatkaa. Nyt tämä jengi on Balilla, lieko Goalla rauhoittunut?
Varmin tapa pilata lomansa on mennä johonkin hotellialueelle. Ihan sama missä päin maailmaa se sijaitsee.
Maarianhamina. Eivät edes yritä palvella.
En mihinkään, missä olen käynyt. Mähän olen ollut siellä jo! Mielummin koen jotain uutta.
Intia ja Thaimaa. Järkyttävän likaista, lapset kipittää perässä kärkkyen rahaa tai jotain. Ihmisruuhka, meteli, kuumuus. Ei enää ikinä sinne, kerta riitti.
Vierailija kirjoitti:
Varmin tapa pilata lomansa on mennä johonkin hotellialueelle. Ihan sama missä päin maailmaa se sijaitsee.
Suurin osa suomalaisista haluaa hetkeksi irti arjesta. Eivät he matkusta elämyksien perässä, eivätkä halua tutustua liian läheltä vieraaseen kulttuuriin tai opiskella muutamaa sanaa uutta kieltä tai syödä heille vierasta ruokaa. Viikko irti arjesta riittää heille. Ei tässä ole mitään väärää.
Marokon Agadiriin en lähtisi toista kertaa. Likaista, ahdistelevia ihmisiä, ruoka ei sytyttänyt ja kamelien hyväksikäyttö oli inhottavaa. Rantakulttuuria ei ole. Lisäksi naisen asema muslimimaassa tuli hyvin selväksi - mies ja parivuotias poika saivat kuninkaallista kohtelua, vaimoa/puolisoa palveltiin kun oli "pakko".
Sinähän se siinä itket päästöjen takia.