Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3336)
Vierailija kirjoitti:
Barcelona . Ankeaa.
Uskomatonta! Suurkaupunki jonka alueella helppo liikkua. Gaudin upea arkkitehtuuri. Siisti ranta-alue, satama, rantabulevardi, uimaranta jotka kaikki keskustan aluella. Monipuolinen taidemuseo jonka aarteisiin ei ehdi tutustua yhden päivän aikana. Musiikkiklubeja moneen eri makuun. Ihana kaupunki!
En oikeastaan mihinkään, koska haluan nähdä uusia paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Matkustelu aiheuttaa valtavat päästöt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko muistanut kommentoida noin kaikille muillekin tässä ketjussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö?
Tulin tähän ketjuun minuuttia ennen tuota kommenttia.
Mutta kiva että koet tuon henkilökohtaisena hyökkäyksenä.
Juuri tuo tässä yhteiskunnassa onkin ongelma.
Jokainen sana on hyökkäys oikeuksiasi vastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oispa kiva käydä edes yhdessä kohteessa ulkomailla ja sitten valittaa että olipa paska paikka. Meni ihan rahat hukkaan. T.köyhimys
Et sä oikeasti voi maksaa 300€ viikon matkasta ? Oo syömättä pari viikkoa . Sulla on kateus tauti siksi et voi. Voit ottaa vaikka pelkän lennon meni yhteen suuntaan jäät sinne jonnekin.
Olen eri, mutta eihän nuo pelkät lennot (300 e?) mihinkään riitä. Majoitus? Matkan aikana pitää syödä ja ostaa jotain muutakin ja olisi kiva jossain kulkeakin muualla kuin jalkamatkan verran, kulkeminen maksaa. Tonnin verran pitää ainakin varata, että pystyy reilusti olemaan. Se on iso raha köyhälle. Vakuutukset, matkalaukut, hyvät jalkineet jne. Niitä ei köyhällä usein ole valmiina.
Turkkiin en itse menisi. Marokko, Tunisia, Egypti, Dubai yms. Ei kiinnosta.
Marmaris, epäpaikka, pelkkiä huonoja muistoja. Ylipäätään Turkki ei kiitos.
Jos 99% ihmiskunnasta hävittyy enkä satu sisältymään siihen niin sitten voisin matkustaa jonnekin. Tosin luonto joutuu parantelemaan itseään vuosisatoja ensin että olisi sen arvoista käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästöistä ei kukaan täysijärkinen voi olla huolestunut. Maapallolla on ilmasto vaihdellut ties kuinka monta kertaa, siis paljon ennen ihmistä. Luonto tulee aina selviämään, ei sitä tarvitse suojella. Ihminen täältä voi hävitä, mutta sen jälkeen luonto taas toipuu nopeasti. Ei muuta kuin kaasua vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästöistä ei kukaan täysijärkinen voi olla huolestunut. Maapallolla on ilmasto vaihdellut ties kuinka monta kertaa, siis paljon ennen ihmistä. Luonto tulee aina selviämään, ei sitä tarvitse suojella. Ihminen täältä voi hävitä, mutta sen jälkeen luonto taas toipuu nopeasti. Ei muuta kuin kaasua vaan!
Satun olemaan ihminen
Eli tuo ihmisen häviäminen valitettavasti koskettaa minuakin
Tiedän että ei tule tapahtumaan oman elämäni aikana, mutta silti
Sitä paitsi, ne päästöt aiheuttavat mm trooppisten sairauksien leviämistä alueille, jotka aiemmin olivat liian kylmiä kyseisille taudeille
Katsot asiaa liian kapealla tavalla
Ne ongelmat ovat jo käynnistyneet
Rodos, likaisuus ja kallista.
Playa De Ingles.
Turistihelvetti. Valtava hiekkaranta, jossa lihavia turisteja ottamassa aurinkoa 2 metrin välein. Ei mitään nähtävää. Kauhee määrä turisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö?
Pitäisi. Tekopyhää ottaa yksi ihminen kohteeksi. Minä en edes ole matkustellut viiteen vuoteen, joten mitä sinä minulle tulet länkyttämään matkailun päästöistä?
Cypros. Kuivaa ja kuumaa keskikesällä. . Luonto kärähtänyttä. Roskia joka paikassa ja paha haju.
Ihanaa oli palata Suomeen, missä oli raikasta ja vihreää joka paikassa.
Hm... sellaista paikkaa ei nyt tule mieleen vaikka monessa maassa olen matkaillut. Sen sijaan paljon paikkoja minne haluaisi palata :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö?
Pitäisi. Tekopyhää ottaa yksi ihminen kohteeksi. Minä en edes ole matkustellut viiteen vuoteen, joten mitä sinä minulle tulet länkyttämään matkailun päästöistä?
Cry me a river
Pariisi. Tolkuton määrä turisteja, joka paikassa turistihinnat ja sesonkiaikaan niin tolkuttomat jonot ettei mitään oikeasti edes näe koska minä en esim. jonota kolmea tuntia nähdäkseni Mona Lisan viiden metrin päästä väkijoukon takaa.
Näissä massaturismipaikoissa kuten Kanarialla en ole koskaan pettynyt koska ollaan aina vuokrattu auto ja ajeltu ympäri saarta paikallisten suosimiin ravintoloihin sekä rannoille joita turistit eivät ole pilanneet. Tosin tämäkin alkaa olla nykyisellään todella haastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö?
Cry me a river
Vai niin. Takuulla itse kulutat paljon enemmän maapallon luonnonvaroja kuin minä. Ajelet autollasi turhia reissuja ja lentelet ulkomaille. Pidä siis pääsi kiinni muiden asioista.
Et sä oikeasti voi maksaa 300€ viikon matkasta ? Oo syömättä pari viikkoa . Sulla on kateus tauti siksi et voi. Voit ottaa vaikka pelkän lennon meni yhteen suuntaan jäät sinne jonnekin.