Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12238)
Just aloitin Miia Siistosen: Harri Henttinen, Sieluni värit.
Onkohan joku täällä lukenut sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänikirjana menossa Pajtim Statovci- Lehmä synnyttää yöllä, on tosi hyvä. Sitten luen Sarah J. Maasin Hopealiekkien valtakuntaa.
Minua ällöttävä tuo Statovcin kirjan nimi. Eikö edes kustantaja tiennyt, että Suomessa sanotaan "lehmä poikii" eikä synnytä. Sai jo toistamiseen Finlandia palkinnon. Liekö syynä ulkkaritausta ja homous.
Lue kirja, niin ymmärrät miksi nimi on osuva. :)
Louise Penny: Salaisuuksien hinta. Three Pines -sarjan viimeisin suomennos.
Pirkko Siltala: Elämän päättyessä.(Matka kohti kuolemaa)
Ajattelemisen aihetta olisi siinä monille. Kannattaa lukea.
Enni Mustonen: Kartanonrouva
Ikuisuusprojektina myös Stephenie Meyer: Keskiyön aurinko
Lisäksi äänikirjana Liina Putkonen: Hiljaisten tarinoiden tupa
Cate C. Wells: The Wild Wolf's Rejected Mate
Pauli Hanhiniemen Paulin Kolmas nainen. Oli elokuun lopulta saakka varuksessa ja eilen sen sitten hain kirjastosta. Samana päivänä elokuussa laitoin Pedro Hietasen elämäkerran varaukseen ja siinä olen varausjonossa tällä hetkellä vasta sijalla 22.
Suosittuja kirjoja kumpikin Vaski-kirjastojen alueella.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen. Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anu Patrakka: Kuolet vain kahdesti.
Toinen osa sarjaa. Kehuttu "paikallistuntemusta". Minusta nuo portugalilaiset ruokien ja juomien luettelot on päälle liimattuja ja kuvaukset paikallisista täynnä stereotyyppejä. Ja Portugalin kielen käyttö turhaa. Eihän englantia puhuviin maihin sijoittuvissa kirjoissakaan sanota "thanks" ja muita itsestäänselvyyksiä myös englanniksi.
No joo, ihan viihdyttävä sairaslomalla luettava kirja kuitenkin.
Huvittaa kyllä tuo Portugalin kielen käyttö. Osoittaa myös kirjoittajan osaavan vain alkeet. Anu tainnut innostua kun on oppinut muutaman fraasin. Tulee mieleen eteläamerikkalaiset telenovelat.
Olen nyt lukenut Rui Santos -sarjaa Häpeän aukioon asti, taitaa olla neljäs viidestä. Outoa seksin ja naisten esineellisen arvon korostamista. Keski-ikäiset naiset kuvataan viehätysvoimansa ja markkina-arvonsa menettäneinä. Ymmärtäisin jos yrittäisi kertoa portugalilaisista arvoista, mutta myös suomalaiset henkilöt puhuvat näin.
Vierailija kirjoitti:
Pauli Hanhiniemen Paulin Kolmas nainen. Oli elokuun lopulta saakka varuksessa ja eilen sen sitten hain kirjastosta. Samana päivänä elokuussa laitoin Pedro Hietasen elämäkerran varaukseen ja siinä olen varausjonossa tällä hetkellä vasta sijalla 22.
Suosittuja kirjoja kumpikin Vaski-kirjastojen alueella.
Minä ostan kaikki kirjani, jotka ovat rock ja kevyeenmusiikkin liittyviä. Ostan sekä uusia että käytettyjä kirjoja. Aloin ostamaan ja lukemaan kirjoja 2010. Nyt niitä on kertynyt jo noin 200. Viimeisin lukemani on Nastolan bluespojat.
Vierailija kirjoitti:
Louise Penny: Salaisuuksien hinta. Three Pines -sarjan viimeisin suomennos.
Louise Pennyn Three Pines -sarjan 12. osassa Salaisuuksien hinta Armand Gamache selvittää oudon kartan ja kuolleen professorin mysteeriä.
Louise Pennyn Three Pines -sarjan 13. osassa Sirpaleinen totuus outo hahmo järkyttää koko kylää.
https://www.bazarkustannus.fi/kirja/sirpaleinen-totuus/
Zoe Beck "Minun silmäni näkevät". Erikoinen kirja, kuvaa Eurooppaa tulevaisuudessa. Elämää hallitaan algoritmeillä, teknologia ja lääketiede ovat huippuunsa kehittyneitä, näennäisesti kaikki on hyvin, kunhan kansalaiset eivät esitä kysymyksiä.
Ennakkomainos: selailin eilen kevään uutuuskatalogia. Tulossa mm. Anna-Leena Härkösen elämäkerta joskus maaliskuussa. Jihuu!
Elly Griffiths Ruth Galloway mysteerisarja . Ilmestynyt 15 osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen. Miten niin?
Mitä pidit? Sain just luettua. Tuntui hieman kevyeltä kerronnalta. Mielenkiintoinen henkilö, jäi jotenkin ehkä ohueksi tuo kuvaus hänestä. Olisi ehkä voinut syvällisemminkin kertoa hänen ajatuksiaan.
Betina Anton: Mengelen vuodet Etelä-Amerikassa
Maggie Shipstead: Maapallon ympäri. Kaksi aikatasoa: kadonnut naislentäjä ja häntä sadan vuoden päästä esittävä näyttelijä. Yli 700 sivua... Saas nähä miten tästä lähtee.
My Tiny Senpai. M25