Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12238)

Vierailija
8161/12238 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ja nuoren viha. Erittäin hyödyllinen teos, koska työskentelen lastensuojelussa. Ammattikirjallisuus on muutenkin vetänyt puoleensa tänä vuonna valmistumisen jälkeen, oispa enemmän aikaa lukea!

Vierailija
8162/12238 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erakot.

Koulussakin opetettiin, että -kin päätettä voi käyttää liikaakin.

Erakot oleskelevat ja asustelevat, mutta eivät paljon oleskele ja asu. Tämäkin särähtelee kielikorvaan.

Muuten kiinnostava kirja, mutta nämä pienet yksityiskohdat häiritsee. Onko kirjoiteltukin kiireessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8163/12238 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruth Rendellin Nokikolarin poika. Omalla, kieroutuneella twistillään mielenkiintoinen teos.

Rendellillä on hyviä kirjoja.

Minä just aloitin Jussi Adler-Olsenin uusimman, Natriumkloridi.

Kannattaa aloittaa ekasta kirjasta, tapaukset erillisiä mutta päähenkilöt samoja.

Vierailija
8164/12238 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruth Rendellin Nokikolarin poika. Omalla, kieroutuneella twistillään mielenkiintoinen teos.

Rendellillä on hyviä kirjoja.

Minä just aloitin Jussi Adler-Olsenin uusimman, Natriumkloridi.

Kannattaa aloittaa ekasta kirjasta, tapaukset erillisiä mutta päähenkilöt samoja.

Tämä viimeisin ei ollut yhtä hyvä kuin ne aiemmat. Tai sitten juoni tuntui jo liian tutulta, kun aika samantyyppisiä ovat kaikissa.

Vierailija
8165/12238 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin juuri elokuvan Hytti nro 6. Minusta ihan hyvä elokuva. Voin samaistua siihen monessa kohtaa. Jotenkin sellainen sympaattinen elokuva minusta. Toisaalta vähän sekava ja asiat jäävät katsojan tulkinnan varaan. Olisin kaivannut sellaista syvällisyyttä enemmän.

Nyt täytyy kysyä, kun alkoi se Rosa Liksomin Hytti nro 6 kirja kiinnostaa, että mitä olette pitäneet siitä? Jos joku on lukenut. Mietin eroaako elokuvasta kovin paljon. Elokuvasta jäi ihan hyvä olo, mutta jos kirja on paljon synkempi ja aiheet raskaampia niin se ei ehkä minua kiinnosta. Molemmista (elokuva ja kirja) saa halutessaan kertoa ajatuksensa.

Eikö kenellekään nämä ole tuttuja? Kaipaisin kommentteja kirjasta ja elokuvastakin.

Vierailija
8166/12238 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liane Moriarty - Omena ei kauas putoa.

Vierailija
8167/12238 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liane Moriarty - Omena ei kauas putoa.

Hänen kaikki kirjansa ovat hyviä.

Vierailija
8168/12238 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juha Hernesniemi:aivokirurgin muistelmat. 3jonossa oottamassa vuoroaan...oujee!

Katsoin Juha Hernesniemen haastattelun jossain tv-ohjelmassa. Todella hieno ihminen! Täytyypä laittaa kirja varaukseen.

Vierailija
8169/12238 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapinen

Vierailija
8170/12238 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niilo Lauttamus: Vieraan kypärän alla.

Oon kyllä lukenut kaikki jo ainakin kertaalleen mutta taas sitä mennään. Clavellin kirjat ovat myös ihan mahtavia.

Vierailija
8171/12238 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu

Vierailija
8172/12238 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MKKK kirjoitti:

Iida Rauma: Hävitys: tapauskertomus

Otin tämän eilen kokeeksi kuunteluun, että miten toimii korvan kautta. Lukija on hyvä ja alkunikottelun jälkeen kirjailijan omintakeinen tyyli alkoi imeä niin, että ei meinannut malttaa käydä nukkumaan. Vaikuttaa siis erittäin lupaavalta.

Vierailija
8173/12238 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut kuunnella kirjaa ja se oli pettymys. En ymmärrä miksi sitä kehutaan niin kovasti.

Alku oli ihan ok, mutta kun siinä alkoi tulemaan tarinaa leikkauksista ja kuuntelin pitkät pätkät jotain muiden kirurgien keksimiä viiltoja ja tapoja leikata, niin kyllä lerpahti. Jätin kirjan kesken ja poistin kirjalistaltani lopullisesti.

Vierailija
8174/12238 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soturiaatelin elämää Suomessa, Arvid Tawastin perheen elämää 1500-luvulla, kirjoittajana historiantutkija ja tietokirjailija Ulla Koskinen.

Todella mielenkiintoinen tietokirja. Olen saanut siitä hyvin paljon ajattelemisen aiheita ja jutellut kirjasta monien ihmisten kanssa.

Vierailija
8175/12238 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lee Child, Pahaa verta. Yksi hänen aika lailla itseään toistavia Jack Reacher-juttujaan, mutta hyvin tehtyjä  ja käännettyjä, kun joitakin olen lukenut englanniksikin. Sopivan rentouttavaa luettavaa

Vierailija
8176/12238 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin juuri elokuvan Hytti nro 6. Minusta ihan hyvä elokuva. Voin samaistua siihen monessa kohtaa. Jotenkin sellainen sympaattinen elokuva minusta. Toisaalta vähän sekava ja asiat jäävät katsojan tulkinnan varaan. Olisin kaivannut sellaista syvällisyyttä enemmän.

Nyt täytyy kysyä, kun alkoi se Rosa Liksomin Hytti nro 6 kirja kiinnostaa, että mitä olette pitäneet siitä? Jos joku on lukenut. Mietin eroaako elokuvasta kovin paljon. Elokuvasta jäi ihan hyvä olo, mutta jos kirja on paljon synkempi ja aiheet raskaampia niin se ei ehkä minua kiinnosta. Molemmista (elokuva ja kirja) saa halutessaan kertoa ajatuksensa.

Eikö kenellekään nämä ole tuttuja? Kaipaisin kommentteja kirjasta ja elokuvastakin.

Olen lukenut kirjan, mutta elokuvaa en ole nähnyt. En ihan tarkalleen muista mikä kirjassa tökki, mutta en tykännyt. Luulen, että minulla oli liian suuret odotukset ainakin. Yleensä olen tykännyt Finlandia voittajista. Muistelen ajatelleeni, että henkilöhahmot jäivät jotenkin ohuiksi.

Vierailija
8177/12238 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut kuunnella kirjaa ja se oli pettymys. En ymmärrä miksi sitä kehutaan niin kovasti.

Alku oli ihan ok, mutta kun siinä alkoi tulemaan tarinaa leikkauksista ja kuuntelin pitkät pätkät jotain muiden kirurgien keksimiä viiltoja ja tapoja leikata, niin kyllä lerpahti. Jätin kirjan kesken ja poistin kirjalistaltani lopullisesti.

Ahaa, hyvä tietää. Hernesniemi oli muistaakseni Flinkkilä ja Kellomäki ohjelmassa, todella viisaan ja inhimillisen ihmisen vaikutelman hänestä sai. Mutta eihän se tarkoita, että kirja olisi mielenkiintoinen.

Vierailija
8178/12238 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MKKK kirjoitti:

Iida Rauma: Hävitys: tapauskertomus

Otin tämän eilen kokeeksi kuunteluun, että miten toimii korvan kautta. Lukija on hyvä ja alkunikottelun jälkeen kirjailijan omintakeinen tyyli alkoi imeä niin, että ei meinannut malttaa käydä nukkumaan. Vaikuttaa siis erittäin lupaavalta.

Oli kyllä erittäin hyvä. Kerrankin olen Finlandia-raadin kanssa samaa mieltä.

Nyt kuuntelussa toinen Finlandia-ehdokas, Marja Kyllösen Vainajaiset. Tässäkin alku tuntui pitkään oudolta, väkisin väännetyltä ja tekotaiteelliselta, mutta nyt kun kerronta lähti vetämään, niin ei tahdo kyydissä pysyä.

Vierailija
8179/12238 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arttu Tuomisen Verivelka.

Rikosromaani, hyvältä vaikuttaa.

Vierailija
8180/12238 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisteluni.