Tappelu teinin kanssa vei voimat, tekisi vaan mieli itkeä...on ollut ihan p*ska kavattaja.
16-vuotias on koko kesän ollut tekemättä suurinpiirtein mitään, nyt pyysin sahamaan muutaman oksan. Alkoi kamala kiroilu ja sättiminen...12-vuotias pikkuveli auttoi mukisematta. EN OIKEASTI jaksa tuota teiniä, mihin sen voi lähettää.?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidatko muutkin ihmissuhteet tappelemalla?
Käly haastaa aina riitaa, hänellä on hankalat lapset ja mies ja anoppi, töissä on pas koja ihmisiä eikä mikään koskaan hyvin. Koskaan hän ei mieti, että entä jos se ainoa hankala on hän itse, joka haluaa hoitaa kaiken tappelemalla puhumisen sijaan.
Teini-ikä on hankalaa, mutta jostain syystä nuoriso on siitä outoa, että ne toimivat kuin peili. Jos on ystävällinen, nekin ovat. Ja kun on 16 vuotta kasvattanut lastaan ja tuntee tämän hyvin, niin yleensä tietää, miten lapsen kanssa pitää olla ja elää.
Tietty voi valita ap:n vaihtoehdon eli tappelee ja riitelee ja ihmettelee, miksi ei jaksa mitään. Oma valinta.
Sinulla on helppo lapsi. Ei se todellakaan ole niin yksinkertaista useimmilla, että kunhan olet lapselle ystävällinen niin lapsi tottelee.
Ap:n lapsi varmaan tarvitsisi rankaisua.
Minullakin oli yksi helppo lapsi, jonka murrosikäkin meni ohi huomaamatta ja teki kaiken, mitä käskettiin. Parikymppisenä sairastui masennukseen ja ei taida ikinä päästä masennuslääkkeistä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Meillä toinen lapsista osallisuu mielellään kotitöihin. Tekee niitä oma-aloitteisesti. Toista saa kannusta, pyytää, vaatia, palkita, lahjoa ja kiristää. Ei edes saa roskia roskiin, pyykkejä koriin tai astioita koneeseen ilman että pakotan ja vahdin. Sanoo että ei pidä kotitöistä eikä niitä aio koskaan tehdä koska ovat turhia. Aikoo mennä niin hyvin palkattuun työhön, että hommaa siivoajan. Kun häiritsen hänen tietokoneella olemistaan, häiritsen tuon miljonäärityön hankkimista.
Saattaa olla oikeassa, aika monet tuollaiset supermenestyjät tiesivät jo lapsina, että niistä tulee sellaisia.
Usassa on erikseen sellainen kasvatus suuntaus, jossa lapsille annetaan rajattomasti aikaa koneella, ideana juuri tuo, että siitä tulee niiden työtä, ja huipuksi pääsemiseen tarvitaan tajuton määrä harjoitusta, esim. wayne gretzky oli melkein 100% vapaa-ajasta jäällä, kävi vain kotona syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käly haastaa aina riitaa, hänellä on hankalat lapset ja mies ja anoppi, töissä on pas koja ihmisiä eikä mikään koskaan hyvin. Koskaan hän ei mieti, että entä jos se ainoa hankala on hän itse, joka haluaa hoitaa kaiken tappelemalla puhumisen sijaan.
Teini-ikä on hankalaa, mutta jostain syystä nuoriso on siitä outoa, että ne toimivat kuin peili. Jos on ystävällinen, nekin ovat. Ja kun on 16 vuotta kasvattanut lastaan ja tuntee tämän hyvin, niin yleensä tietää, miten lapsen kanssa pitää olla ja elää.
Tietty voi valita ap:n vaihtoehdon eli tappelee ja riitelee ja ihmettelee, miksi ei jaksa mitään. Oma valinta.
Sinulla on helppo lapsi. Ei se todellakaan ole niin yksinkertaista useimmilla, että kunhan olet lapselle ystävällinen niin lapsi tottelee.
Tottelee...
Sana jo kertoo sen sävyn
Heh. Vain natsimutsit ja vastaavat vaativat lapsia tottelemaan itseään. Muut ymmärtävät, että tottelemisen edellyttäminen pilaa lapsen itsetunnon ja lisäksi tottelemisen saavuttamiseksi tarvittavat keinot (rangaistukset ja muut) aiheuttavat lapselle traumoja.
Juuri näin on. Lapset saa kyllä toimimaan oikein ilman tottelemista tai rangaistuksia
Ja teini on jo niin iso että on ihan absurdia alkaa vaatia tpttelemaan olsien sahaamisesta.
Hyvin kohdeltu teini ei myöskään sorru ylilyönteihin. Sensijaan nämä pakotetut joutuvat kapinoimaan yhä enemmän
Olet siis mieluummin lapsesi kaveri kuin auktoriteetti?
Ei. Minulla on hyvä auktoriteetti. Minun ei tarvitse käskyttää. Asiat sujuu niin että kaikki viihtyy
Olen teinien kanssa myös töissä. Ei tarvitse käskeä. Saan asiat hpidettua hyvällä
Vierailija kirjoitti:
Sanoo että ei pidä kotitöistä eikä niitä aio koskaan tehdä koska ovat turhia. Aikoo mennä niin hyvin palkattuun työhön, että hommaa siivoajan. Kun häiritsen hänen tietokoneella olemistaan, häiritsen tuon miljonäärityön hankkimista.
😂😂😂😂
Mun 6-vuotiaasta kasvaa varmaan samanlainen. Hän on vahvasti sitä mieltä että kaikki muu on turhaa paitsi videopelit. Ja hänestä tulee niiden suunnittelija.
Noh, niin, mitäs tekis. Minusta 1h/pvä on riittävä ruutuaika, niinkuin lapsen kehityksen asiantuntijatkin sanoo. Toisaalta, moni joka on tuon pelaamisen saanut aloittaa jo alle 3-vuotiaana on paljon taitavampi kuin meidän sälli, jolle nämä sallittiin vasta vuosi sitten.
Seisonko lapseni unelman tiellä? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan samanlainen. Sen lisäks vielä koko ajan haukkuu kaiken mitä minä teen.
Huoh, on nää teinit ihania.
Kyllä. Tää on kyllä ollut kahdessa kesätyössä, mutta tosiaan kotona en saa edes hampaita pesemään.
Meillä on onneksi teini-iät ohi (toisaalta, oli ne niin suloisiakin silloin). Mutta ihmettelin vähän jokaisen kohdalla, kun heidän työnantajansa ja työkaverit aina kehui, että onpa hyvin kasvatettuja nuoria ja ahkeria ja kohteliaita. Halutti monesti kysyä, että puhutko oikeasti samasta ihmisestä, joka kotona ärhentelee ja kitisee ja vinkuu ja välillä raivoaa ja valuu sohvalla kuin märkä räkä, kun sitä yritti saada tekemään kotitöitä.
Sitä valumisesta ja ärhentelystä huolimatta niistä kasvoi ihan fiksuja aikuisia kuitenkin.
Jep. Koulussa käytös on kymppi ja opettajat ja työnantajat suitsuttaa. Ja silti tänäänkin kello 17 meni viimein pesemään aamuhampaansa. Mutta nää nyt on kuitenkin pieniä juttuja... Muuten on fiksu, lojaali ja säntillinen asioissaan. Esim kotiintuloissa ei koskaan tarvitse stressata, eikä tee muutenkaan mitään hölmöä.
Jos teini aikoo vaikka ohjelmoijaksi, niin kyllähän se koneen edessä vietetty aika on tärkeämpää kuin joku siivoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottelee...
Sana jo kertoo sen sävyn
Heh. Vain natsimutsit ja vastaavat vaativat lapsia tottelemaan itseään. Muut ymmärtävät, että tottelemisen edellyttäminen pilaa lapsen itsetunnon ja lisäksi tottelemisen saavuttamiseksi tarvittavat keinot (rangaistukset ja muut) aiheuttavat lapselle traumoja.
Juuri näin on. Lapset saa kyllä toimimaan oikein ilman tottelemista tai rangaistuksia
Ja teini on jo niin iso että on ihan absurdia alkaa vaatia tpttelemaan olsien sahaamisesta.
Hyvin kohdeltu teini ei myöskään sorru ylilyönteihin. Sensijaan nämä pakotetut joutuvat kapinoimaan yhä enemmän
Ei. Minulla on hyvä auktoriteetti. Minun ei tarvitse käskyttää. Asiat sujuu niin että kaikki viihtyy
Olen teinien kanssa myös töissä. Ei tarvitse käskeä. Saan asiat hpidettua hyvällä
Moni äiti kehui minulle, että heillä teinit ei raivoa ja on kilttejä ja hän kuuntelee ja opastaa ja kuinka helppoa on heillä ollut. Varsinkin, kun itse joskus huokaisin, että väsyttää välillä tuon teinin ärhentely. Heillä ei sitten koskaan.
Mutta sattumalta, kun olin se äiti, joka kuskasi nuoria harkkoihin ja kisoihin ja monesti muuallekin, tiesin heidän elämästään enemmän, kuin heidän vanhempansa. Heidän herrantertut veti kännejä ja harrasti kotibileissä seksiä julkisesti sohvalla kaikkien näkösillä. Yhden abortin jälkitilankin olen saanut tukea, mutta kyseisin teinin äiti ja isä ei tiedä siitä mitään. Mutta sanovat aina kuitenkin, että heillä oli niin helppoa, kun he neuvottelivat ja osasivat kohdata teinin.
Mutta se, mitä ei tiedä, sitä ei osaa surra. Minä osallistuin niin paljon noiden nuorten elämään, että surutta en päässyt, kun tiesin ihan liikaa, mitä oikeasti tapahtui.
vanhemmuus on vaikea laji kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo että ei pidä kotitöistä eikä niitä aio koskaan tehdä koska ovat turhia. Aikoo mennä niin hyvin palkattuun työhön, että hommaa siivoajan. Kun häiritsen hänen tietokoneella olemistaan, häiritsen tuon miljonäärityön hankkimista.
😂😂😂😂
Mun 6-vuotiaasta kasvaa varmaan samanlainen. Hän on vahvasti sitä mieltä että kaikki muu on turhaa paitsi videopelit. Ja hänestä tulee niiden suunnittelija.
Noh, niin, mitäs tekis. Minusta 1h/pvä on riittävä ruutuaika, niinkuin lapsen kehityksen asiantuntijatkin sanoo. Toisaalta, moni joka on tuon pelaamisen saanut aloittaa jo alle 3-vuotiaana on paljon taitavampi kuin meidän sälli, jolle nämä sallittiin vasta vuosi sitten.
Seisonko lapseni unelman tiellä? 😂
Kyllä.
https://www.kaksplus.fi/perhe/minun-tarinani/tuukka-temonen-paivakodin-…
Kato nyt totakin. Jos et anna pelata niin jää roviot tms. perustamatta ja tulee jotain lannoitetta vaan.
Puolet äideistä on keskimääräistä huonompiä äitejä.
Vierailija kirjoitti:
Jos teini aikoo vaikka ohjelmoijaksi, niin kyllähän se koneen edessä vietetty aika on tärkeämpää kuin joku siivoaminen.
Ei välttämättä.
Oikea työnteko vaatii tunnollisuutta ja toimeen tarttumista. Lapsena kun joutuu täyttämään tiskikonetta ja siivoamaan kehittää aikaansaavaa luonnetta. Meinaan ei ne tietokoneohjelmat valmistu jos ei kääri hihoja ja oikeasta tee töitä niiden eteen. Ei se vielä riitä, että on tarpeeksi fiksu ja osaava tekemään. Pitää myös oikeasti tehdä ja saada valmiiksi projekteja.
Meillä ei ole lapsilta koskaan vaadittu kotitöitä. Edes omia huoneitaan eivät siivoa. Silti kasvoi oma-aloitteisia ja toimeen tarttuvia.