Te kellä on ulkomaalainen puoliso
Kommentit (75)
Espanjasta, naimisissa 14 vuotta, 2 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas paljon kansainvälisiä perheitä. Millainen operaatio ulkomaalaisen kanssa naimisiin meno on?
Ei nyt mitenkään kovin kummallinen "operaatio." Jos menette naimisiin Suomessa, esteiden tutkintaa varten tarvitsette kirjallisen paperin todistamaan puolison kotimaasta, ettei hän ole siellä naimisissa tai ole parhaillaan eroamassa. Lisäksi tietysti siitä käännöksen, joka on virallinen. Muuten ihan samalla lailla esim. maistraattivihkiminen tapahtuu kuin mitä suomalaisilla pareilla. Vihkimisen kielen voi toki valita englanniksi, jos vihkijä osasi englantia.
Tarvitseeko puolisolla olla oleskelulupa Suomessa,
Mun ex-mies on juuri parhaillaan menossa naimisiin afrikkalaisen naisen kanssa. He avioituivat siellä Nigeriassa, ja sitten täytyi hoitaa asia niin että avioliitto tunnustettiin Suomen viranomaisten toimesta. Se on nyt tehty. Silti hänellä ei ole vieläkään Suomeen oleskelulupaa vaan on tulossa tänne turistiviisumilla nyt syyskuusta. Oleskelulupa pyritään hoitamaan kuntoon turistina täällä olon aikana.
Tavallaan marokkolainen, on tosin Suomessa syntynyt ja Suomen kansalainen (mutta vanhemmat muuttivat aikoinaan Marokosta Suomeen).
Ollaan molemmat evakkojen lapsia rajantakaisesta Karjalasta. Eli vähän niin kuin ulkomaalaisia vaikka ollaan Suomessa synnytty.
Vierailija kirjoitti:
Av mammat ovatkin juuri sellaista porukkaa mitä olen kuvitellut. Eli aviomiehet pitää hakea jostakin jännämaasta missä vessapaperia ei saa heittää pönttöön ja ruoasta saa säännöllisin väliajoin loisia. Kun avut ei riitä saamaan tasokasta miestä suomesta.
Heh. En minä mitään mistään hakenut, vaan ihan itse jätin Suomen pölyt taakseni 18-vuotiaana ja sille tielle jäin. Elämäni paras päätös!
Singaporelainen. Tutkijakoulutus. Hänen vanhempansa ovat huomattavan varakkaita. Asumme nyt Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Singaporelainen. Tutkijakoulutus. Hänen vanhempansa ovat huomattavan varakkaita. Asumme nyt Suomessa.
Aika lapsellinen lisäys tuo "hänen vanhempansa ovat huomattavan varakkaita".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marokkolainen. Naimisissa 40v. Kolme lasta,kaikki akateemikkoja. Neljä lastenlasta. Asumme Ruotsissa.
lol ja mistähän tuli alapeukut??
Varmaan tuosta tero taustasta.
Vierailija kirjoitti:
Av mammat ovatkin juuri sellaista porukkaa mitä olen kuvitellut. Eli aviomiehet pitää hakea jostakin jännämaasta missä vessapaperia ei saa heittää pönttöön ja ruoasta saa säännöllisin väliajoin loisia. Kun avut ei riitä saamaan tasokasta miestä suomesta.
Ei tarvi hakea kun ihan omasta maasta löytyy miehiä, jotka oikeasti arvostavat naisia eivätkä vaan katkerana vingu av-palstalla. :) Kaikki edelliset suhteet ovat olleet paperilla "tasokkaita" (KTM, diplomi-insinööri, graafinen suunnittelija, psykologi), mutta vain tämä viimeisin oikeasti tuntuu rakkaudelta.
Avuista puhuen, mulla on oma talo, (kansainvälisen kaupan) korkeakoulututkinto, alan hyväpalkkainen kokoaikaduuni ja puhun seitsemää kieltä, joista kolmea natiivitasolla. Mitäs avuja sulta löytyy? :)
age is just a number kirjoitti:
Tavallaan marokkolainen, on tosin Suomessa syntynyt ja Suomen kansalainen (mutta vanhemmat muuttivat aikoinaan Marokosta Suomeen).
Ai juu unohdin vastata kauanko ollaan oltu yhdessä. Kohta kaksi vuotta, josta 1,5 vuotta avoliitossa.
Somali. 7 lasta. Ei olla naimisissa kun mies ei halua.
Muhahahaa, kun trollaat niin lue edes ketju! Täällä on valtaosalla eurooppalainen mies, eikä kuvailemistasi maista (nähtävästi) tulevat miehetkään istu päähäsi rakentuneeseen muottiin.
Niin ja hollantilainen, kohta 20 vuotta, töissä täällä Suomessa.