Vierailija

Myyntihinta 103 000e.

Kiinteä palkkio 4000e+ kulut 250e.

?

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (8)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ilman välittäjää voi siis tinkiä ainakin sen välitysmaksun verran.

Mitä sillä välittäjällä tekee, jos on itsellä aikaa ja taitoa hoitaa asunnon myynti itse. Väsätä ilmoitukset, ottaa hyvät kuvat, hommata kaikki tarvittavat todistukset ja otteet, vastailla puhelimeen, olla paikalla näyttämässä asuntoa, neuvotella jokaisen mahdollisen ostajan kanssa erikseen, laatia kauppakirjat, hommata kaupan vahvistaja, sopia asiat pankin kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Eikös tuosta tule 4,1 %. Kun me vuosi sitten myytiin asuntomme, OP:n välityspalkkiotarjous oli 4,2. Vaihdettiin kuitenkin myöhemmin välittäjää, kun op ei saanut mitään aikaiseksi, ja pienen firman välityspalkkio oli 2,5%.

Vierailija

Kiinteä 4000e on vielä Ok,jos välittäjä on oikeasti hyvä ja hoitaa hommansa, mutta mitä ihmettä tuo 250e sen lisäksi on? Kyllä kulujen pitäisi sisältyä palkkioon.

Itse myin alle 100 000e asunnon, välittäjän palkkio oli kiinteä 4000e ja se sisälsi kaiken (myös täydellisen kalustuksen ja stailauksen tyhjään asuntoon). Asunto myytiin nopeasti ja pyyntihintaan, kiitos ammattitaitoisen välittäjän. Mielelläni maksoin tuon 4000e, itse myyden en olisi saanut niin hyvää hintaa + arvotan oman aikani korkealle, nyt aikaa meni vain sen verran, mitä toimeksiannon ja kauppakirjan allekirjoittamiseen meni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiinteä 4000e on vielä Ok,jos välittäjä on oikeasti hyvä ja hoitaa hommansa, mutta mitä ihmettä tuo 250e sen lisäksi on? Kyllä kulujen pitäisi sisältyä palkkioon.

Itse myin alle 100 000e asunnon, välittäjän palkkio oli kiinteä 4000e ja se sisälsi kaiken (myös täydellisen kalustuksen ja stailauksen tyhjään asuntoon). Asunto myytiin nopeasti ja pyyntihintaan, kiitos ammattitaitoisen välittäjän. Mielelläni maksoin tuon 4000e, itse myyden en olisi saanut niin hyvää hintaa + arvotan oman aikani korkealle, nyt aikaa meni vain sen verran, mitä toimeksiannon ja kauppakirjan allekirjoittamiseen meni.

Tuo merkintätapa kertoo, että 4250 maksetaan jos asunto saadaan myytyä. Jos ei asiakirjojen kulu 250 lankeaa maksettavaksi jokatapauksessa.

Vierailija

En kyllä ymmärrä tuota välittäjän palkkaamista. Isännöitsijältä saa paperit, ilmoitus Toriin tai/ja Etuoveen, asunto siistiksi (teet joka tapauksessa itse) ja puheluita odottamaan. Aika hyvän palkan saat, jos itse asuntosi esittelet. Kaupat voi tehdä pankissa.
Olet myynyt itse kaksi sanontoineen, rivari kaksion ja omakotitalon. Hyvin meni. Omakotitalossa "huudatin" hintaa röyhkeästi korkealle, ostaja (ainut sellainen) erehtyi sanomaan, että talon ehdottomasti haluaa. Siispä keksi pari haamutarjoajaa.

Vierailija

Riippuu siitä mikä tuo talo on?Jos on joku landetalo niin myyntiin pitää nähdä vaivaa...Jos taas vähääkään hyvällä paikalla niin menee heti ja turhaa välittäjä mukana.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.