Telian_ex-asiakas

Minulla on ollut Telialta laajakaista puhelinpistokkeen kautta ja Telia TV digiboxi.

Ennen juhannusta Telian myyjä soitti ja ehdotti että lähettää digiboxista maksutta uudemman version. OK. Seuraavaksi hän ehdotti että vaihetaan nettiyhteys nopeampaan ja halvempaan, sellaiseen joka tulee TV antennikaapelin kautta. Tämäkin OK. Sitten hän sanoi että voi tämän paketin mukana tarjota mobiililaajakaistan ja tabletin. Tabletille ja mobiililaajakastalle meillä ei ole mitään käyttöä, mutta jos maksutta saa niin mikä ettei.

Kaapelinettiyhteyden kanssa oli jotain sähläystä Telian päässä ja vaati kolme yhteyden ottoa ennen kuin se saatiin kytkettyä toimintaan.

No lopulta kun kaikki toimi, niin eipä toiminutkaan. Kaapeli netin kautta ei enää näkynytkään nelosen kanavapaketti, vaan sitä pystyi ainoastaan nauhoittamaan.

En ollut tyytyväinen, joten päätin perua kaupat. Kaapelinetti ja Telia TV palveluiden peruminen onnistui, mutta aspa ei suostunut perumaan mobiililiittymää ja tablettia, koska niiden vastaanottamisesta oli jo yli kaksi viikkoa. Ja lisäksi se mobiiliyhteys ja tabletti oli sittenkin määräaikaisella sopimuksella ja noin 15€ kuukausihinnalla, eikä siinä vielä kaikki hinta nousee kympillä, kun muut palvelut peruttiin.

1) Voiko puhelinmyynnissä valehdella ihan mitä sattuu, eikä se ole mukaa kaupan peruutuksen syy?

2) Voiko 14 päivän peruutusoikeutta kiertää niin että lähentää tuotteita eri aikaan, jolloin niiden palautusoikeudet vanhenee lähetysjärjestyksessä?

• ylös 14
  • alas 1

Kommentit (6)

Vierailija

Sä itse olet pölö jos suostut puhelinmyyjän ehdotuksiin.Mä en osta puhelimessa yhtään mitään.

Vierailija

Soneran kanssa oli aikookaan ongelmia kaupan purussa, kun netti ei toiminut. Vasta kuluttajavirastoon yhteydenotto auttoi. Pitkään meni siinäkin taistelussa.

• ylös 10
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sä itse olet pölö jos suostut puhelinmyyjän ehdotuksiin.Mä en osta puhelimessa yhtään mitään.

En minäkään yleensä osta mitään puhelimessa, mutta näitä netti ja puhelinpalveluita olen päivitellyt parempiin versioihin puhelimessakin, koska ne ole netissä onnistuneet.

t. AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No kai sitä uskaltaa aika huoletta suostua johonkin josta ei myyjän mukaan tule kustannuksia? Myyjähän se on pösilö kun nykyisin kaikki jää nauhalle ja asioiden todenperäisyys on helppo todentaa myöhemmin.

Telian_ex-asiakas kirjoitti:
Minulla on ollut Telialta laajakaista puhelinpistokkeen kautta ja Telia TV digiboxi.

Ennen juhannusta Telian myyjä soitti ja ehdotti että lähettää digiboxista maksutta uudemman version. OK. Seuraavaksi hän ehdotti että vaihetaan nettiyhteys nopeampaan ja halvempaan, sellaiseen joka tulee TV antennikaapelin kautta. Tämäkin OK. Sitten hän sanoi että voi tämän paketin mukana tarjota mobiililaajakaistan ja tabletin. Tabletille ja mobiililaajakastalle meillä ei ole mitään käyttöä, mutta jos maksutta saa niin mikä ettei.

Kaapelinettiyhteyden kanssa oli jotain sähläystä Telian päässä ja vaati kolme yhteyden ottoa ennen kuin se saatiin kytkettyä toimintaan.

No lopulta kun kaikki toimi, niin eipä toiminutkaan. Kaapeli netin kautta ei enää näkynytkään nelosen kanavapaketti, vaan sitä pystyi ainoastaan nauhoittamaan.

En ollut tyytyväinen, joten päätin perua kaupat. Kaapelinetti ja Telia TV palveluiden peruminen onnistui, mutta aspa ei suostunut perumaan mobiililiittymää ja tablettia, koska niiden vastaanottamisesta oli jo yli kaksi viikkoa. Ja lisäksi se mobiiliyhteys ja tabletti oli sittenkin määräaikaisella sopimuksella ja noin 15€ kuukausihinnalla, eikä siinä vielä kaikki hinta nousee kympillä, kun muut palvelut peruttiin.

1) Voiko puhelinmyynnissä valehdella ihan mitä sattuu, eikä se ole mukaa kaupan peruutuksen syy?

2) Voiko 14 päivän peruutusoikeutta kiertää niin että lähentää tuotteita eri aikaan, jolloin niiden palautusoikeudet vanhenee lähetysjärjestyksessä?

Moikka!

Aivan tarkalleen on hankala sanoa mitä tässä on tapahtunut, koska en näe asiakastietoja. Mutta yleisellä tasolla voin toki olla avuksi! :)

Etäkaupassa tilatuilla käyttämättömillä tuotteilla ja palveluilla on yleensä 14 päivän peruutusoikeus, jollei toisin mainita. Päivät lasketaan palvelua koskevan sopimuksen tekemisestä, laitteiden osalta lasketaan vasta kun asiakas on ne vastaanottanut. Osa laitteista lähtee heti tilausta seuraavana päivänä matkaan, mutta osa viikon kuluessa. Tämä riippuu mm. siitä miten paljon laitteita varastossa juuri sillä hetkellä on.

Sopimuksen teon jälkeen lähetämme aina välittömästi asiakkaalle vahvistuksen sähköpostilla, mistä näkee tarkalleen sopimuksen sisällön; palvelut ja tuotteet sekä erittelyn hinnoista sekä maininnan mahdollisesta määräaikaisuudesta.

Mikäli puhelimessa myyntitilanteessa on tapahtunut jokin virhe tai väärinkäsitys, on puhelu ilman muuta tarkistettavissa. Tällaisessa tapauksessa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme ja asia hoituu reklamaation kautta.

Tilauksista voit lukaista lisää täältä

// Katja@TeliaPartio

Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.