Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Elämässä on lupa olla muutakin kuin äiti” – älä syyllisty omasta ajasta, psykologi sanoo

Äiti, vaimo, tytär, sisko... Naisen elämässä on monta roolia, ja joskus pitää osata ottaa aikaa vain itselleen. Kuva: iStockphoto

Myös parisuhteelle tekee hyvää ottaa välillä lepohetkiä vanhemmuudesta. Ilman huonoa omaatuntoa.Lue koko juttu

Kommentit (5)

Vierailija

Voi kun joskus joku kirjoittaisi myös siitä, miten perheenä voi tehdä kaikkea kivaa ja miten ihanaa on nauttia lapsista silloin, kun ovat pieniä. Joka paikassa toitotetaan oman ajan tärkeyttä.

Itse sain esikoisen 30 vuotiaana. Olin siis saanut viettää kotoa muutettuani jo 11 vuotta ihan sitä omaa aikaa, puoliso toki piti ottaa huomioon jo silloin. Sain kaksi lasta parin vuoden sisällä ja nautin 100% niistä vuosista, jotka lasten kanssa olin kotona. Nyt lapset jo isompia, eivätkä tarvitse vanhempiaan niin paljoa ja omaa aikaakin tulee luonnostaan.

Nauttikaa niistä lapsista. Omaa aikaa tulee myöhemminkin yllin kyllin. Perheenä voi tehdä paljon kaikkea kivaa :).

Vierailija

Olen samaa mieltä. Meillä monta lasta ja koko ajan joku aina hokemassa, miten lapset kasvaa, kohta ne menee nuorimmatkin kouluun ym. ym. Sitten helpottaa ja blaa blaa. Vaikka sekä minä että mieheni olemme molemmat erittäin perhekeskeisiä ja nautimme aidosti ajasta lasten ja perheen kanssa. Yhdessä vietetty aika ei ole meille mitään hampaidenkiristelyä, niin kuin oletus tuntuu olevan, vaan päinvastoin. Jokainen lapsemme on toivottu ja rakastettu ja tuskin meillä isoa perhettä olisi, jos emme perhe-elämästä nauttisi.

Yleensä sanonkin ihmisille, että tämä pikkulapsiaika (esikoinen jo toki vähän isompi) on ihan parasta enkä vaihtaisi mihinkään. Meillä on kummallakin sellaiset hyväpalkkaiset ammatitkin, ettei kotona lasten kanssa vietetty aika heti huononna urakehitystä. En siis ymmärrä, miksi lasten kanssa olo olisi jotenkin huono ja se pitäisi minimoida ja koko ajan ikään kuin huokaista helpotuksesta, kun lapset kasvavat.

Vierailija

Miksi pitää aina olla jonkun ulkopuolisen lupa tehdä/olla tekemättä jotain??  Eikö kellään enää omat aivot toimi?

Vierailija

HAH HAH! ”Yhteistä aikaa kannattaa OTTAA”.

Kaikki ei kuule voi ottaa omaa lapsivapaata kun ei ole ketään isovanhempaa tai kummia joka ottais hoitoon. Eikä ole sellaista ostopalvelua joka hoitaisi yön yli - mll täällä hoitaa vain sen pari tuntia kerrallaan.
Olemme 15 vuotta olleet ilman yhtäkään yötä ilman lapsia. On ollut pakko kun mummoja ei lspsenlapset kiinnosta tippaskaan. Miehen siskolle tarjosin 200e yön hoidosta (siten että olisin itse nukuttanut vielä lapset klo 20.30 rnnen lähtöä) muttaei suostunut.

Mua kiinnostaa tietää miten sitä yhteistä sikaa OTETAAN. Ilmeisesti hylkäämällä lapset ja ottamalla lastensuojelusossut elämäänsä mukaan.

Vierailija

Kun äiti viettää aikaa ilman lapsiaan/perhettään 2-4 kertaa vuodessa, ihmiset muistavat vain ja ainoastaan ne kerrat. Ei niitä loppuja päiviä vuodessa, mitkä hän viettää perheensä kanssa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat