12v tytölle huulikoru kon kaikilla muillakin on on?
Sanoi että tekee sen itse jos en anna ottaa liikkeessä. Kumpi parempi?
Kommentit (34)
Tutkippas mitä huulikoru tekee hampaille.
Itselläni oli huulikoru, nyt sen seurauksena jatkuvaa vihlontaa ala etuhampaissa, koska ien laskenut. En antaisi lapseni ottaa ihan tästä syystä.
Eikös niitä oo olemassa jotain sellaisia huulen ymäri pyöräytettäviä, joita varten ei tarvii reikää? 12 -vuotiaalle voi hankkia sellaisen. Sit voisin vanhempana käydä vastuullisessa läväriliikkeessä lapsen kanssa kyselemässä. Olen varma, et siellä ei huulikorua suostuttaisi alle 16-vuotiaalle laittamaan (tämän voi toki etukäteen selvittää). Siinä "riittävä auktoriteetti" toteaisi lapselle, et ei oo vielä asiallista ja ehkä rauhottaisi pikkuisen fiiliksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos katsoisitte lapsen kanssa kuvia naisista, jotka ovat saavuttaneet jotain - lääkäreitä, tutkijoita, kehitysapujärjestöissä Afrikassa töitä tekeviä jne. ja sitten sanoisit sille tytölle, että miksi näillä ei ole huulikorua.
Muuten hyvä idea, mutta vastaus luultavasti olisi että ne on vanhuksia jotka oli nuoria joskus 60-luvulla eli ei voi verrata.
- ei ap, mutta 12v tytön äiti
Miksi sinun lapsesi mielestä noin 30v ikäinen on vanhus?
12 vuotiaalle jo 18 vuotias on vanhus.
http://www.wormz.org/lavistyksen-riskit
Kannattaa näyttää tytölle nämä riskit mitä lävistyksistä voi tulla.
Liikun itse piireissä jossa lävistykset ovat yleisiä ja olen nähnyt joka ikisen listalla olevan ongelman tapahtuvan.
Lävistykset täytyy osata myös puhdistaa oikein, sillä ne haisevat todella pahalle ja keräävät itseensä paljon kaikkea kuona-aineita. 12 vuotias tuskin on vielä tarpeeksi vastuuntuntoinen huolehtimaan niin isosta asiasta.
Kannattaa muuttaa. Tuollainen kasvuympäristö, jossa kaikilla lapsilla on lävistyksiä, ei ole lapselle hyväksi. Muuttakaa normaalien ihmisten pariin.
Sain nenäkorun 12-vuotiaana. Se oli siistiä, kun kenenkään kaverin vanhemmat eivät suostuneet. Lukioon mennessä totesin, että näyttää tyhmältä ja otin korun pois.
Ei se koru minun tulevaisuuttani pilannut. Takana yksi yliopistotutkinto ja yksi Amk-tutkinto. Nyt on mukava ja mielenkiintoinen työ, aviomies ja yksi lapsi.
Omani en kyllä antaisi laittaa naamaansa mitään ennen lukioikää.
Vierailija kirjoitti:
"Kaikilla muillakin on" on maailman TYPERIN tekosyy. Se ei ole mikään peruste eikä kaikilla muillakin ole.
Ja muutenkin se on ihan sama, mitä muilla on. Jos sinä olet sitä mieltä, että likka ei sitä saa, niin sehän ei sitä saa. Se on vähän niin kuin sinun vastuullasi aikuisena päättää, mitä tuonikäinen lapsi saa tehdä. Jos tekee itse, senkin voi sitten otattaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos katsoisitte lapsen kanssa kuvia naisista, jotka ovat saavuttaneet jotain - lääkäreitä, tutkijoita, kehitysapujärjestöissä Afrikassa töitä tekeviä jne. ja sitten sanoisit sille tytölle, että miksi näillä ei ole huulikorua.
Muuten hyvä idea, mutta vastaus luultavasti olisi että ne on vanhuksia jotka oli nuoria joskus 60-luvulla eli ei voi verrata.
- ei ap, mutta 12v tytön äiti
Miksi sinun lapsesi mielestä noin 30v ikäinen on vanhus?
Ainakin tällä noin 30-vuotiaalla lääketieteen kandilla on kasvoläväri, ei kyllä huulessa. :)
Olet kyllä ääliö!! EI TUON IKÄISELLE LIIKKEISSÄ LÄVISTETÄ EIKÄ SITÄ ITSE PIDÄ TEHDÄ!! Riskinä itseteossa väärään kohtaan lyötynä halvaantuu pahimmassa tapauksessa puoli naamaa! Järki käteen! Sitten kun on 18 tehköön mitä lystää mutta ammattilaisella! Kuinka pihalla olet oikein ap? Ei kukaan täysijärkinen vanhempi noin nuorelle sano että tee itse saati sitten suostuisi sellaiseen
Todella huono provo tai sitten tama 12v. on melkoinen wt perheen lapsi. normaaleissa piireissä ei tosiaan 12 v. puhu tuollaisia....
Hauskasti ilmeni mistä ap on kotoisin. :)
Ja luulet, että lapsesi oikeasti itse olisi valmis jollain hakaneulalla runttaamaan naamaansa reijän jos et vie liikkeeseen reijitettäväksi?
Vähän asian vierestä, mutta eikö näitä huulikoruja saa sellaisia joihin ei tarvitse reikää. Korviksiakin löytyy.