Kuljetatteko vauvaa autossa etu- vai takapenkillä? ov
Minä edessä ja eräs kaveri takana. Tänään hän alkoi vaahtoamaan että ei pieniä vauvoja saa kuljettaa edessä! Teenkö minä siis väärin, vai?
Kommentit (16)
Silloin jos edessä on airbag pelkääjän paikalla niin ei saa laittaa siihen turvakaukaloa eikä -istuinta. Takapenkki on muutenkin turvallisempi paikka. MUTTA, jos mieheni olisi vauvan kanssa yksin liikeellä (minulla ei ajokorttia) niin kehottaisin laittamaan eteen että olisi näköyhteys. Ei siis ole airbagia meidän autossa pelkääjän paikalla.
varsinkin pitkällä matkalla. Voi laittaa tutin ja muutenkin viihdyttää. -ap
ja auto sen verran vanhaa vuosimallia ettei airbagia ollut. Sit kun vaihdettiin auto uudempaan niin siirryttiin kuljettamaan ainoastaan takapenkillä.
takapenkillä! Mutta jos omaa parastaan ja helppoutta ajattelee niin eteen vaan!!!!Minä en laittais.....
Airbag ei voi laueta jos on pois päältä, suositus on siks että jos jää kytkemättä pois.
Meillä on auto niin iso et olis jo riski laittaa muksu taakse jos liikun lapsen kanssa kahdestaan.
Lapsi takapenkille ihan jo senkin takia että vanhemman huomio pysyy liikenteessä eikä lapsessa.
Lapsi pärjää takapenkillä kyllä ihan hyvin kun tottuu siihen ettei autossa viihdytetä.
Jos lapsi takana sivupaikalla ja joku ajaa kylkeen, on lapsi helisemässä. Nokkakolarissa etupenkillä huono esim. siksi, että lasinsirut lentelee lapsen päälle. Jos voisi ennustaa kolarin ja sen, miten se tapahtuu, voisi lapsen sijoittaa turvallisesti.
että valtaosa lapsia vakavasti vammauttavista onnettomuuksista tapahtuu etupenkillä matkustaville lapsille oli sitten airbagia tai ei.
Tutteja nostelessa tai lasta hoidellessa/viihdyttäessä voi se liikenteen seuraaminen kärsiä.
ei teidän itse keksimiänne perusteluja
rystyset valkeina puristasa ohjauspyörää ja näkee just metrin verran konepellistä eteenpäin.
paikan. Ei muksuu imetetä ajaessa, tutin voi antaa jos tippuu vilkasu etäisyydelle. Joskus voi auttaa vaan se äidin/isän kosketus jota ei voi tarjota jos muksu on kosketusetäisyyden ulkopuolella.
Kysymys:
Minkä ikäinen lapsi saa matkustaa auton etuistuimella?
Vastaus:
Jos autossa on edessä matkustajan paikalla turvatyyny, lapsen on syytä istua aina takaistuimella, kunnes pituutta alkaa olla puolitoista metriä. Jos turvatyynyä ei ole, etuistuimella matkustamiselle ei ole varsinaista estettä. Kannattaa kuitenkin totuttaa lapsi istumaan aina takapenkillä, niin ei tarvitse keskustella paikasta erikseen, kun matkustetaan turvatyynyllä varustetulla autolla. Myös inhimillisen erehdyksen vaara vältetään silloin.
Kannattaa myös muistaa, että takapenkki on tilastojen mukaan paljon turvallisempi paikka kuin etupenkki.
koskee autoja joissa on ilmatyyny pelkääjän paikalla. Muuten lapsi on etupenkillä.
niin ei siinä saa missään tapauksessa lasta kuljettaa!vaikka laite olisi kytketty pois päältä, niin voi silti laueta.
jos taas ei ole niin tokihan voi edessä kuljettaa, mutta turvallisinta olisi takapenkillä!