Hei, opiskelen Helsingin yliopistossa kuluttajaekonomiaa ja olen perehtynyt varsinkin arjen tutkimukseen ja tulevaisuuden tutkimukseen. Kiinnostaisi kuulla teidän työssäkäyvien äitien (ja erityisesti tulevien äitien, joihin itsekin lukeudun) visioita tulevaisuudesta, jossa työn ja kodin välille saataisiin tasapaino, niin ettei jompi kumpi tule laimilyödyksi. Teen aiheesta gradua teemalla resurssiviisas arki kotona digitalisaation avulla. Oma visioni on se, että markkinoille tulisi sovellus/palvelu (vai onko jo?) joka ulkoistaisi naisille kaatuvan metatyön taakan ja helpottaisi naisten asemaa yhteiskunnassa, lisäisi kotitöiden teon miellekkyyttä arjen pelillistämisen kautta myös lapsille ja ylipäätään toisi esille kodeissa tehtävän näkymättömän työn määrän erityisesti kulutustottumusten mukaan. Päätavoitteena siis resurssiviisaus, kestävä elämä niin että työt tulee tehdyksi fiksusti niin kotona kuin työelämässä. Toivottavasti joku saa ideastani kiinni ja saadaan aikaiseksi mielenkiintoista keskustelua. :)

Kommentit (1)

Nyt saat miehen näkökulman, joo olen sitä mieltä että monissa kodeissa naiset jostain syystä ottavat itselleen sellaisia hommia jotka pitäisi uskaltaa luottaa sille miehelle tai sitten jättää kokonaan vahtimatta koska ne hoituvat tarpeeksi hyvin itsestäänkin. Joo olen myös sitä mieltä, että tämä näkyy monen naisen työssä, kun ei keskitytä hommiin vaan räplätään sitä "*%&¤." watsappia koko ajan, järjestellään menoja, soitellaan ohjeita lapsille tai kytätän ukkoa tai lapset soittelee jatkuvasti, ollaan pois puoli päivää silloin tällöin, mietitään keittiön kaakeleiden väriä kesken kokouksen... Pitäis olla softa joka järjestelisi noi nykynaisten asiat jotta he voisivat keskittyä siihen mistä heille pitäisi maksaa palkkaa. Näin vähän kärjistäen muttei havaintojen mukaan paljoa. Olet mielestäni oikealla tiellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat