Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi ihmiset ostavat kesämökkejä monen tunnin ajomatkan päästä kotoa

Vierailija
14.06.2018 |

Meillä ajomatka vajaa puoli tuntia. Ei haittaa vaikka jotain tärkeää unohtuu, lyhyt matka hakea ja pelkkiä viikonloppujakin on mukava viettää kun ei tuhlaannu aikaa ajomatkoihin.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vähän vajaa viisi tuntia. Mökki on synnyinkotini rannassa ja muu elämä kaukana Pohjois-Suomessa. Kerran vuodessa tulee lähdettyä. Ihan hullua oikeasti, kun se on niin kaukana. Pari tunia menisi hyvin, mutta viisi!

Tuohan on pieni pyrähdys. T. 5/20

Vierailija
22/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla on ok-talo landella ettei tarvitse mökkiä. Täällä on mökkejä runsaasti, eipä näy mökkiläisiä kovin usein. Itse saan asua vuoden ympäri ja se on jees, en kaipaa kaupunkielämää yhtään. Niin, ja kauppaan sekä palveluihin on n. 10-15 min matka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vanhempien kautta mahdollisuus käydä kahdella mökillä, toinen on 200 km ja toinen 300 km päässä. Sen 200 km jaksaa vielä jotenkin 1-2 kertaa kesässä mutta 2 * 300 km on liian rasittavaa ja kallista parin päivän takia ja pitempään ei huvita olla.

Vierailija
24/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ehdotti mökin ostamista meidän asuinpaikkakunnalta, noin 10min päästä kotoa. Mun mielestä siinä ei ole taas mitään järkeä.. Se ei vaan tunnu lomalta ja arjesta irtaantumiselta. Kun mökiltä vaikka loppuu makkara tai vessapaperi, poikkeat samassa lähikaupassa missä kotonakin asuessa. Lapsuuden mökki oli tunnin päästä kotoa, tykkäsin siitä ajomatkasta :)Sanoisin kuitenkin, että max 2h mökkimatka olisi hyvä.

Onhan siinä lyhyessä matkassa se hyvä puoli, että pääsee vaikka kesällä arkenakin töitten jälkeen helposti ja nopeasti saunomaan. Tälläisille nopeille iltapiipahduksille tunnin matka alkaa olla maximi.

Vierailija
25/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla on ok-talo landella ettei tarvitse mökkiä. Täällä on mökkejä runsaasti, eipä näy mökkiläisiä kovin usein. Itse saan asua vuoden ympäri ja se on jees, en kaipaa kaupunkielämää yhtään. Niin, ja kauppaan sekä palveluihin on n. 10-15 min matka.

Meillä on myös sama tilanne, mutta mökki on siitä huolimatta. Mukava vaihtaa välillä paikkaa. Mökkimatka ei meilläkään ole pitkä, n.20min veneellä.

Vierailija
26/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Suomessa mökkeily nyt on aika monelle sellaista pelleilyä. Mökki sisältää sähköt, uunit, pesukoneet jne, ja sitten mukamas ollaan niin luonnon kanssa yhtä.

Vierailija
27/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikaa mökille menee 1,5 tuntia. Minusta sopiva, kerkeää hyvin pe iltana mökille saunan lämmitykseen ja verkkojen laskemiseen. Matkan aikana käy päässä viimeiset työjutut ja pää siirtyy vapaa-aikaan

Vierailija
28/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on "mökki" 12 tunnin ajomatkan päässä Lapissa ja onhan se nyt ihanaa esim. jouluksi lähteä kauas kaikista. Ja tämä mökki on mun entinen mummola. Pieni omakotitalo käsivarren pikkukaupungissa järven rannalla, eli löytyy kaikki kodin mukavuudet. Nytkin ollaan täällä, lähdettiin heti kun koulu ja työt (ollaan opettajia) loppui ja tullaan elokuun alussa takaisin.

Vierailija
29/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Suomessa mökkeily nyt on aika monelle sellaista pelleilyä. Mökki sisältää sähköt, uunit, pesukoneet jne, ja sitten mukamas ollaan niin luonnon kanssa yhtä.

Sä ilmeisesti koet että mökki on vain sellainen jossa ei ole vettä eikä sähköä. Tottakai sä mökkeilet sun tavalla. Monelle koti on kerrostalossa, ja mökillä on oma rauha, ranta ja maisema, ehkä puusauna ja laituri.

Kukin mielensä mukaan.

Vierailija
30/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan hae mitään luontoyhteyttä, vaan rentoutumista. Mulle yksi päätekijä siinä on, että pyykkihuolto, tiskaus, ruuanlaitto yms on mahdollisimman helppoa. En halua tiskata käsin tai miettiä miten ruuat saa säilymään pilaantumatta, puhumattakaan jostain ulkohuussin tyhjentämisestä. Meidän valinta on täysin varusteltu huvila, jollekin toiselle se voi olla kauhistus. Kukin tyylillään.

Vierailija
31/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ajomatka vajaa puoli tuntia. Ei haittaa vaikka jotain tärkeää unohtuu, lyhyt matka hakea ja pelkkiä viikonloppujakin on mukava viettää kun ei tuhlaannu aikaa ajomatkoihin.

Pk-seudulta ei puolessa tunnissa mökkimaisemiin ajeta.

Se on kyllä totta. Järvenpäähän asti pääsee. Ihan samanlaista kuin Helsingissä.

Vierailija
32/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIksi että saa kunnolla vaihtaa maisemaa. Pääsee nauttimaan ihan eri ihmisistä, ei ole mökkipaikkakunnalla sama kaupan kassa vastassa kuin kotona... Tulee joku selkeä ero arkielämään. Tapaa eri ihmisiä kuin arjessa ja maisemat on eri. On myös mukavasti tutkittavaa ja retkeilyn aihetta mökkipaikkakunnalla kun ei ole paikat arjesta tuttuja.

Vierailija
33/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä hommata mökki jostain lähteltä? Mökkeilyn tarkoitus on se että vaihdetaan kunnolla maisemaa ja irtaannutaan arkiympäristöstä.

Ehkä sinulle se on sitä. Meille se on sitä että ajetaan kotoa 20min venesatamaan ja siitä 10min mökille. Pidempää matkaa ei jaksaisi ja kun mökillä ollaan kesällä joka vkl ja lomalla pidempään. Ihan tarpeeksi tulee tuossakin maisemanvaihtoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi