Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi ihmiset ostavat kesämökkejä monen tunnin ajomatkan päästä kotoa

Vierailija
14.06.2018 |

Meillä ajomatka vajaa puoli tuntia. Ei haittaa vaikka jotain tärkeää unohtuu, lyhyt matka hakea ja pelkkiä viikonloppujakin on mukava viettää kun ei tuhlaannu aikaa ajomatkoihin.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siitä syystä, että se on pirun kaukaa kotoa, että saa kunnolla vaihtaa maisemaan :D

Vierailija
2/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri siitä syystä, että se on pirun kaukaa kotoa, että saa kunnolla vaihtaa maisemaan :D

Hep. Eikä muut ihmiset ei ihan vaan piipahda käymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan sitä automatkaa, joka vie minut riittävän kauas kotoa. 

Vierailija
4/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän vajaa viisi tuntia. Mökki on synnyinkotini rannassa ja muu elämä kaukana Pohjois-Suomessa. Kerran vuodessa tulee lähdettyä. Ihan hullua oikeasti, kun se on niin kaukana. Pari tunia menisi hyvin, mutta viisi!

Vierailija
5/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 12 t ajomatka mökille. Elämä on valintoja.

Vierailija
6/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taas ymmärrä sitä et se on lähimaillakaan kotia. En kyllä muutenkaan oo mökki-ihmisiä enkä sellasta omista, mut mulle siinä pointtina on se, et pääsee eroon niistä arkiympäristöistä. Ehottomasti pitäs olla ainaki tunnin matkan päässä.

Vierailija
7/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökit täällä lähellä pienen ajomatkan päässä ovat ihan liian kalliita, pakko ostaa kauempaa.

Vierailija
8/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaiset vedet lähistöllä.

Vierailija
9/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Meillä on mökille 5h ajomatka eli 350km ja sen takia ei kyllä pahemmin huvita siellä käydä.

Vierailija
10/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen aina miettinyt. Eipä sitä mökille piipahdeta noin vaan siivoamaan tai aina viikonlopuksi viitsi lähteä kauas.

Vierailija
11/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me: koska asumme Helsingissä, ja jo asuminen täällä maksaa sen verran paljon ettei kovin kalliiseen mökkiin ole varaa. Helsingin lähettyvillä mökit on kalliita, koska kysyntää on paljon. Siksipä meillä on mökki 150 km päästä, eikä meistä tunnu vielä liian pitkältä ajomatkalta. Itselläni kipuraja ehkä tulisi 3-4 tunnin ajon kohdalla, niin ettei enää pelkiksi viikonlopuiksi viitsisi usein lähteä.

Vierailija
12/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin kolmen tunnin ajomatka on just jees. Kauppaankin mökiltä 10min ajomatka, niin ei oo paha.

Vierailija
13/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien vanhempieni mökki sijaitsee tällä hetkellä minun tämän hetken asuinpaikastani 702 kilometrin päässä; heidän kaupunkikodin ovelta matkaa on alle kymmenesosa matkaa, minun matkaani verrattuna. Mökki on vuosien saatossa käynyt minullekin kuitenkin hyvin rakkaaksi ja jos nyt kävisi niin, että vanhempani kuolisivat (, luultavammin ennemmin tai myöhemmn näin käy) ja perisin (mm.) mökin, niin luultavasti saattaisin haluta pitää ja säilyttää mökin itselläni. Mutta kieltämättä olisi helpompaa, jos mökki sijaitsisi  lähempänä, koska mökin ylläpito vaatii hyväkin mökin osalta enemmän ja vähemmän työtä, kuten minkä tahansa talon ja sen pihapiirin hoitaminen. Se mikä tietysti on onni tai epäonni, ettei kyse ole riitaisasta perintömökistä, jossa tarvitsisi riidellä sukulaistaen tai vaikka jonkun sisaruksen tai häne kumppanin kanssa siitä kuinka mökkiä ylläpidetään tai milloin siellä saa itse kukin viettää aikaa yhdessä tai erikseen... 

Vierailija
14/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ehdotti mökin ostamista meidän asuinpaikkakunnalta, noin 10min päästä kotoa. Mun mielestä siinä ei ole taas mitään järkeä.. Se ei vaan tunnu lomalta ja arjesta irtaantumiselta. Kun mökiltä vaikka loppuu makkara tai vessapaperi, poikkeat samassa lähikaupassa missä kotonakin asuessa. Lapsuuden mökki oli tunnin päästä kotoa, tykkäsin siitä ajomatkasta :)Sanoisin kuitenkin, että max 2h mökkimatka olisi hyvä.

Vierailija
15/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä hommata mökki jostain lähteltä? Mökkeilyn tarkoitus on se että vaihdetaan kunnolla maisemaa ja irtaannutaan arkiympäristöstä.

Vierailija
16/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ajomatka vajaa puoli tuntia. Ei haittaa vaikka jotain tärkeää unohtuu, lyhyt matka hakea ja pelkkiä viikonloppujakin on mukava viettää kun ei tuhlaannu aikaa ajomatkoihin.

Pk-seudulta ei puolessa tunnissa mökkimaisemiin ajeta.

Vierailija
17/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi joku tykkää coca colasta. Minä juon pepsiä.

Vierailija
18/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä hommata mökki jostain lähteltä? Mökkeilyn tarkoitus on se että vaihdetaan kunnolla maisemaa ja irtaannutaan arkiympäristöstä.

Jos asuu kerrostaloasunnossa, niin on siinä jo aika paljon vaihtelua jos mökillä ei ole naapureita, saa meluta, on metsää, pihaa ja ehkä jopa uimaranta vieressä. Itseäni hirvittäisi bensan hinta ajellessa kauas mökille, ja jotenkin on tekopyhää toistuvasti saastuttaa matkalla sinne mökille viettämään luonnonläheistä elämää.

Vierailija
19/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä maisema vaihtuu riittävän erilaiseksi tuossa puolessakin tunnissa, eikä samassa kaupassakaan tarvitse käydä. Asumme pikkukaupungissa jossa naapurit on vieressä, mökki taas on ihan maaseudulla meren rannalla. Naapureita ei näy ei kuulu. Ja juuri ylläpidon yms vuoksi on niin helppoa tuo lyhyt matka. Ap

Vierailija
20/33 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille ajaa 4 tuntia. Rakastan sitä tunnetta kun saavutaan mökin pihaan ja ollaan keskellä ei mitään. Ajomatka ei haittaa yhtään kun on hyvää seuraa. Mökille meno on aina speciaalia kun ei sinne voi lähteä ihan hetken mielijohteesta. Lähellä oleva mökki tuntuisi ettei ole tarpeeksi erilaista... mutta oon tottunut tähän matkaan kun näin ollut lapsuudesta asti ja mökille mentiin yleensä vähintään viikoksi. Käyn kyllä viikonloppuisinkin eikä matka haittaa kun olen tottunut. matkallakkn voi pysähtyä vaikka syömään, piknikille tai uimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä