Elon Muskikin sen sanoi: lasten hankinta on yhteiskunnallinen velvoite
Tulevaisuudessa tulee olemaan huutava pula työntekijöistä, eikä sitä noin vain helpoteta maahanmuutolla. Eli lapsia hankkimaan vaan. Oletko jo täyttänyt velvoitteesi? Järjellä ajatellen nyt on yksi historian parhaimmista hetkistä hankkia lapsia. Koska suuri osa ihmisistä ei hanki lapsia tai hankkivat niitä vähän, saavat olemassa olevat lapset tukevaisuudessa suuret määrät vapautuvia resursseja käyttöönsä. Tulee olemaan paljon töitä ja halpaa asuintilaa.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole "hankkinut" lapsia koska olen realisti.
Masennusta voidaan kyllä hoitaa. Älä luovu toivosta!
En ole masentunut, kiitos vain huolenpidosta. Olen erittäin ympäristötietoinen ja yritän elää jättäen mahdollisimman pienen hiilijalanjäljen. Valitettavasti suurin osa ihmisistä ei toimi näin ja luonto kärsii. En halua perillisiä tähän maailmaan, se ei kuitenkaan tee minusta masentunutta.
Kunhan selität. Salonkikelpoinen puheenvuoro, mutta todelliset motiivisi lapsettomuudelle ovat jotkin aivan muut. Ole rehellinen itsellesi. Kaikkia ei ole tarkoitettu vanhemmiksi.
About joka toista räyhäävää, roskaruokaa perheelleen syöttävää tunnevammaista suomalaisvanhempaa ei ole. Kerro nyt miksi sulla on niin paha olo, että pitää patistaa lapsettomia tekemään lapsia ja sitten sanomaan heti perään, että ette sovi vanhemmiksi? Haluatko siis että vanhemmiksi sopimattomat tekee lapsia? Onko tullut tehtyä virheellisiä valintoja elämässä ja nyt harmittaa? Aivan. Vedä henkeä, kyllä se siitä :)
Ajatellaanpa vaikka niin, että Elon Musk vaihtaa naista kuin sukkia, mutta ei kuitenkaan lisäänny niiden kanssa?
Hmm ..
Sinkkumies
Pah, työntekijöistä ei ole pulaa. Kaiken voi automatisoida. Jo nyt osalle ihmisistä ei enää löydy mitään hyödyllistä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuon videon katsoisi loppuun niin Musk ei pyytänyt valkoroskaa vaan akateemisia ihmisiä lisääntymään.
Me akateemisetkin olemme pätkätyöläisiä, ja aktiivimalli koskee jokaista. Laman lapsuutta ei halua toistaa.
Olen saanut vain määräaikaisia ja freelancetöitä koko "urani", kun kolme vuotta sitten valmistuin. Nytkö pitäs tehdä lapsi, ja sitten mennä toiselle puolelle Suomea töihin kun puolisolla työ täällä? Lapsi kainalossa ympäri Suomea, jokainen työ voi olla viimeinen. Ja siihen lapsi? Mitä ihmettä älkää naurattako. Kun ilmankin pitää tehdä töitä että elämä tuntuu edes joskus hyvältä. Hassua kuunnella aina näitä nuoruudenpitkittämispuheita lapsettomien kohdalla. Jos epävarmuus, stressi ja rahattomuus ja tulevaisuudettomuus on synonyymejä nuoruudelle niin varmaan sitten.
Elon Musk voi työntää pään perseeseensä ja puhaltaa itsensä ilmapalloksi.
Missään ei ole niin paljon pessimistisiä lapsettomia kuin Vauva-palstalla! Mielenkiintoista ironiaa. 🤔
Elon Musk tulee varmaan sitten synnyttämään mulle niitä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Missään ei ole niin paljon pessimistisiä lapsettomia kuin Vauva-palstalla! Mielenkiintoista ironiaa. 🤔
Täältä saa parhaat vinkit kotikonsti-abortteihin!
Vierailija kirjoitti:
Suomen suurimmalla palstalla voit sanoa tuon ja esim seuraavat lauseet, niin että se on tilastollisesti täysin totta:
"Missään ei ole niin paljon pedofiilejä kuin vauva-palstalla! Mielenkiintoista ironiaa"
"Missään ei ole niin paljon lapsiaan hakkaavia äitejä kuin vauva-palstalla! Mielenkiintoista ironiaa"
"Missään ei ole niin paljon *valitse itse* kuin vauva-palstalla! Mielenkiintoista ironiaa"
Palsta on btw aihe vapaa. Kerro monta lapsiin liittyvää keskustelua näät etusivulla? Aivan. Ole hyvä neropatti :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Musk kustantaa lasten elatuksen ja korvaa ansiomenetykseni niin voin tehdä pari.
Kyse ei ole sinusta ja sinun hyvinvoinnista, vaan lapsistasi ja yhteiskunnan tulevaisuudesta. Tehtävänäsi on uhrata itsesi ihmiskunnan jatkuvuuden puolesta. Jos raha on syynä lapsettomuuteen, voisit jätät ne ulkomaanreissut väliin ja säästää. Lisäksi Suomessa lapsiperheet saavat tukea eri muodossa, eikä täällä kukaan nälkään kuole.
Sekopäisintä mitä olen täältä koskaan lukenut.
Sehän Elonin kaltaiselle massipäällikölle ja riistokapitalistille kelpais, että saadaan lisää halpoja pieniä työmiehiä ja -naisia tähän maailmaan.
Yhteiskunnallisia velvoitteita ei ole olemassakaan, jos niistä ei ole lainsäädäntöä.
Eiköhän niihin Elonin avaruusaluksiin riitä koeajajia muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Musk kustantaa lasten elatuksen ja korvaa ansiomenetykseni niin voin tehdä pari.
Kyse ei ole sinusta ja sinun hyvinvoinnista, vaan lapsistasi ja yhteiskunnan tulevaisuudesta. Tehtävänäsi on uhrata itsesi ihmiskunnan jatkuvuuden puolesta. Jos raha on syynä lapsettomuuteen, voisit jätät ne ulkomaanreissut väliin ja säästää. Lisäksi Suomessa lapsiperheet saavat tukea eri muodossa, eikä täällä kukaan nälkään kuole.
Ei ole sekopäistä vaan aivan totta. Hyvät vanhemmat laittavat lastensa hyvinvoinnin oman hyvinvointinsa edelle. Tietynlainen uhraushan tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sekopäistä vaan aivan totta. Hyvät vanhemmat laittavat lastensa hyvinvoinnin oman hyvinvointinsa edelle. Tietynlainen uhraushan tämä on.
Unohdit vain yhden asian tuosta. Hyvät ja epäitsekkäät ihmiset eivät ala vanhemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa tulee olemaan huutava pula työntekijöistä, eikä sitä noin vain helpoteta maahanmuutolla. Eli lapsia hankkimaan vaan. Oletko jo täyttänyt velvoitteesi? Järjellä ajatellen nyt on yksi historian parhaimmista hetkistä hankkia lapsia. Koska suuri osa ihmisistä ei hanki lapsia tai hankkivat niitä vähän, saavat olemassa olevat lapset tukevaisuudessa suuret määrät vapautuvia resursseja käyttöönsä. Tulee olemaan paljon töitä ja halpaa asuintilaa.
Ihmisväestö kasvaa koko ajan, miten tuleville lapsille voisi olla tarjolla enemmän resursseja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit vain yhden asian tuosta. Hyvät ja epäitsekkäät ihmiset eivät ala vanhemmiksi.
Mene terapiaan puhumaan, jos lapsuutesi kerran oli noin vaikea.
No nyt ainakin jätän lapset hankkimatta ihan kiusallani!
Työvoimaa voi hakea virosta kuten tähänkin asti
lasten hankkiminen on semi tärkeää, ilman sitä suomalaisista ihmisistä tulisi harvinaisia, mutta eihän se minua haittaa kun olen lestadiolainen :D joten ne on tulevaisuudessa ainoa suomalaisjoukko.
Me akateemisetkin olemme pätkätyöläisiä, ja aktiivimalli koskee jokaista. Laman lapsuutta ei halua toistaa.