Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (11)

Isovauvapieniihminen

Kuulostaa esikoiseni synnytykseltä. Se käynnistyi spontaanisti kyllä supistuksilla ja lopulta, kun sain alkaa ponnistamaan niin siitä se urakka vasta alkoikin. Kahden tunnin ponnistamisen jälkeen kätilö käski miestäni painamaan nappia että paikalle saataisiin lääkäri. Lääkäri tuli imukupin kera ja 2h 10min ponnistusvaihe päättyi vihdoin 4520g pojan syntymään. Kivut loppuivat siihen, mutta kyllä sitä kauhulla muistelen yhä tänä päivänäkin, vaikka palkinto siitä uurastuksesta oli maailman paras!!

Vierailija

Minulla kesti 2 h ja 25 minuuttia, ja sit lääkäri teki leikkauspäätöksen ja sain jotain lääkettä, joka hillitsi pinnistustarvetta. Sit nopsaan leikkaussaliin ja sektio.

Vierailija

Järkyttävää. Ponnistusvaihe on synnytyksen kamalin osa. Mulla se oli sentään lyhyt, molemmissa alatiesynnytyksissä 3 minuuttia. Sympatiat heille jotka joutuvat sitä kauan kärsimään.

Vierailija

Oho! Itellä 40min ja lääkäri tuli jo hyvissä ajoin paikalle kun vauva oli jumissa! Ei kuitenkaan imukuppia tarvittu, vähän veistä vaan..
Se vika ponnistus sattu kyllä niin paljon ettå näin tähtiä ja ton 40min aikana nukuin väleissä.. huh nostan todella hattua 2h ponnistuksille!!!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää. Ponnistusvaihe on synnytyksen kamalin osa. Mulla se oli sentään lyhyt, molemmissa alatiesynnytyksissä 3 minuuttia. Sympatiat heille jotka joutuvat sitä kauan kärsimään.

Aika jännä, koska mulla se oli kaikkein kivuttomin ja haasteettomin vaihe. Ponnistin lapsen ulos 20 min ja se oli ehkä helpoin osa koko hommassa verrattuna avautumisvaiheeseen ja siihen paineeseen lantiossa. Synnyttää voin koska tahansa uudelleen, mutta sitä raskausaikaa en kävisi heti läpi :s 

Vierailija

En voi edes kuvitella mitä on ponnistella kahden tunnin ajan. Itse synnyttänyt kahdesti ja lapsi on "vaan tullut ulos" - parissa minuutissa.

Vierailija

Itse ponnistin vajaa 40 min eikä tuo tuntunut itsessään pitkältä muuten kuin se että halusi tavata sen pienen ihmisen jota oli varjellut sisällään jo kuukausia. En sitten tiedä miltä parin tunnin ponnistus tuntuisi.

Vierailija

Omat synnytykset ovat olleet kokonaisuudessaan esikoista lukuuottamatta lyhyempiä kuin nuo ponnistusajat!!

3 viimeistä synnytystä alusta loppuun 42min - 1h 20 min! Ponnistukset kaikissa 4:ssä 9 min. Tyttäreni esikoisen ponnistusvaihe 7 min.

Maratoonari mum

Aktiivinen ponnistusvaihe itselläni oli lähes kolme tuntia.
Ensisynnytys, virhetarjonta.
Ei epparia eikä imukuppia.
Kyllä uuvutti sen rupeaman jälkeen!

lapseni ponnistus

mun ponnistus kesti noin viikon ja sain siinä 3 koiraa 2 kilpikonnaa 5hevosta ja yhden lapsen jonka lähetin hyväntekeväisyyteen afrikkaan raksalle

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat