Älyttömintä mitä mies on sanonut tai tehnyt synnytyksessä

Mieheni arvosteli supistuksiani monitorille ilmestyvien käyrien perusteella: ”Toi ei ollu hyvä, kutoshuoneessa sattuu enemmän”. Kuva: Niina Markkanen/Pixabay.

Vauva.fi:n legendaarisen keskustelupalstan valikoidut palat ovat nyt ääninä Suplassa! Joka perjantai uusi keskusteluketju koko kevään ajan. Paina playta ja sukella ajatusten Tonavaan.Lue koko juttu

Kommentit (12)

Vierailija

Ensimmäisen lapsen synnytys oli kivulias salamasynnytys. Epiduraali jäi saamatta, koska kätilö ei uskonut, että synnytys oli edennyt. Toisen lapsen kohdalla tuntemuksiani luvattiin kuunnella. Kohdalle sattui kuitenkin harjoittelija, joka ei kipuani todesta ottanut. Kehotti vain kuumaan suihkuun. Mieskään ei puoliani pitänyt: "Kyllä nää ammattilaiset tietää." Lopulta kävi niin, että olin pyörtyä yksin suihkuun. Olin edennyt suoraan ponnistusvaiheeseen, ja rullatuolissa saliin minua vievä toinen kätilö ihmetteli, ettei mieheni pitänyt puoliani. Synnytyssalissa miestä kiinnosti enemmän Netflix kuin synnytys. Kätilö pyysi tulevaa isää hieromaan selkääni, mutta mieheni havahtui vasta kun kätilö oli useampaan kertaan kovaäänisesti toistanut pyynnön.

Vierailija

Ah, tulee mieleen mun niin helmi eksä. ❤️

Oli käynyt ostamassa jotain donitseja, joita sitten siinä mutusteli kun itse kärsin avautumisvaihetta. Suuttui kun en halunnut donitsia, jota yritti tyrkyttää moneen moneen moneen kertaan, ja alkoi tästä tiuskia ja kiukutella.

Tulin pahoinvoivaksi ilokaasusta ja oksensin rajusti moneen kertaan. Oksennuskouristuksissa pääsi kaasua toisesta päästä ja miestä nauratti tämä. Pilkkasi siinä ja pilkkasi vuosien ajan jälkeenkin päin, kertoi myös kavereille.

Synnytyksen jälkeen, kun helpottuneena totesin että vihdoinkin homma on ohi, mies totesi sanasta sanaan ”joo, eihän tossa nyt mitään ollut”. Synnytys kesti kuitenkin 12 tuntia ja 43 minuuttia eivätkä kipulääkkeet toimineet, joten toivotan hänelle samaa rupeamaa.

Jos ikinä enää on mies ja sille lasta pukaan, haluan täydellisen synnytysrauhan. Ei siis ikinä miestä mukaan saliin.

Vierailija

[quote=Vierailija]Ensimmäisen lapsen synnytys oli kivulias salamasynnytys. Epiduraali jäi saamatta, koska kätilö ei uskonut, että synnytys oli edennyt. Toisen lapsen kohdalla tuntemuksiani luvattiin kuunnella. Kohdalle sattui kuitenkin harjoittelija, joka ei kipuani todesta ottanut. Kehotti vain kuumaan suihkuun. Mieskään ei puoliani pitänyt: "Kyllä nää ammattilaiset tietää." Lopulta kävi niin, että olin pyörtyä yksin suihkuun. Olin edennyt suoraan ponnistusvaiheeseen, ja rullatuolissa saliin minua vievä toinen kätilö ihmetteli, ettei mieheni pitänyt puoliani. Synnytyssalissa miestä kiinnosti enemmän Netflix kuin synnytys. Kätilö pyysi tulevaa isää hieromaan selkääni, mutta mieheni havahtui vasta kun kätilö oli useampaan kertaan kovaäänisesti toistanut pyynnön.[/quote

Kätilö ihmetteli ettei isä pidä synnyttäjän puolia? Isä ei ehkä tajunnut että kätilöt on eri puolella, ja puolisoa olis pitäny niiltä jotenkin suojella.
Muuten kyllä ihan perseestä isän toiminta, mutta ei kenenkään pitäisi joutua synnytyksessä taistelemaan asiallista hoitoa saadakseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin, suomessa "mies" on synnyttänyt. Miksi siis toimituksen mielestä on relevanttia kysyä tätä vain naisilta?

Juuri näin. Pitäis kysyy naisilta ja "mieheltä".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, suomessa "mies" on synnyttänyt. Miksi siis toimituksen mielestä on relevanttia kysyä tätä vain naisilta?

Oletpa tyhmä. Tuo otsikko on eräästä keskustelusta, ei mikään toimittajan keksimä lause. Sitä paitsi kyllähän naisia on ollut tukihenkilöinä synnytyksissä 13690864246888 vuosia, ei sekään ole mikään uusi juttu. Palstalla nyt vaan on joku sattunut kysymään nimenomaan miehen tekemisistä ja sanomisista. Joko ymmärsit?

Siis eiks se otsikko ollut "tyhmintä, mitä miehenne on sanonut synnytyksessä". Miten siinä muka kysyttiin vaan naisilta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oletpa tyhmä. Tuo otsikko on eräästä keskustelusta, ei mikään toimittajan keksimä lause. Sitä paitsi kyllähän naisia on ollut tukihenkilöinä synnytyksissä 13690864246888 vuosia, ei sekään ole mikään uusi juttu. Palstalla nyt vaan on joku sattunut kysymään nimenomaan miehen tekemisistä ja sanomisista. Joko ymmärsit?

Ei varmaan ole uusi juttu, jos kerran on noin kauan jo olleet synnytyksissä apuna.

Sulla taitaa olla sellaista tietoa maailmankaikkeuden ja ihmisen olemassaoloajasta, mitä ei ole kellään muulla. Todisteet tiskiin ja joku luonnontieteen nobel on varma.

Vierailija

Tämä nyt ei tapahtunut varsinaisessa synnytyksessä, mutta meillä kävi niin että hirveät supistukset alkoi aamulla ja lähti oikein vauhdilla käynnistymään. Herätin miehen ja sanoin että nyt pitää lähteä. Nopeasti puettiin ym ja käveltiin ovesta ulos, minä hirveiden kipujen kanssa niin mies yhtäkkiä sanoo että "pakko käydä paskalla" ja menee salamana takaisin sisälle. Varmaan puoli tuntia siinä ovella istuin odottamassa ja lapsi syntyi lähes heti kun pääsimme sairaalaan.

Vierailija

Mies nukahti synnytyssaliin ja kuorsasi mahtavasti kun lääkäri kävi laittamassa epiduraalia. Heräsi sitten siihen kun kolistelivat instrumenttitarjotinta ja oli hiukka nolona kun lääkäri kuittaili unenlahjoista. Pakko sanoa etten niissä kivuissa kamalasti nähnyt mitään huvittavaa tilanteessa mutta kun puudutus alkoi vaikuttamaan, pystyin jo asialle hihittämään. 

Vierailija

Kätilö ei uskonut, että synnytys on käynnissä ja tirisin itkua kun palasimme autolle, mies vain hoki että "elä huuva!" ja väitti että liiottelen " Kätilö sanoi ettet sie vielä synnytä!"

Päädyin sitten  heittämään housut pois  auton takapenkillä kun tunsin että nyt tulee, mies juoksi hakemaan sisältä apua mutta vauva syntyi autoon.  Tapahtumasta on 3o vuotta, mutta vieläkin korpeaa A. paskamainen kätilö ,jonka takia en päässyt saliin enkä saanut kivunlievitystä 

Ja B.  Miehen  tiuskiminen ja täydellinen myötätunnottomuus  " Et sie helekkari voi siihen synnyttää, pietä!" 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat