Puoliso valehtelee ja kostaa ja tuntuu nauttivan kiusamisestani

Kuva: Anna Huovinen

Epärehellisyys, loukkaaminen ja kosto ovat henkistä väkivaltaa eivätkä ne kuulu hyvään parisuhteeseen, perheneuvoja Helena Toppari sanoo.Lue koko juttu

Kommentit (3)

Saman kokenut

Miehesi on selvästi psykopaatti, ota ero heti. Myös lapsesi on vaarassa, jopa hengenvaarassa. Psykopaattihan haluaa kaiken huomion itselleen ja kokee lapsen kilpailijakseen. Hän tulee olemaan kuin takiainen, ei luovuta esim. asunnon avainta. Joten muuta ja laita osoite salaiseksi, samoin puhelinnumero. Karmeinta tietysti on, jos lapsesi on saanut geeninsä häneltä ja kun seuraat hänen kehitystään ja tekemisiään, pahimmillaan kärsit lopun ikääsi. Itse näin ensimmäisiä oireita lapsessani niin, ettei hän antanut edes minulle karkkirasiasta yhtäkään karkkia ja rikkoi kaikki toisten leikit päiväkodissa, jolloin ei ollut koskaan oikeanlaisia kavereita. Oli myös johtajatyyppiä kaikkeen pahantekoon. Varasti jo varsin pienenä rahaa taskustani, lahjoi kavereita karkeilla, että he hetken aikaa olisivat hänen kanssaan. Ehdottomasti jo varhain hae heti asiantuntija-apua kasvatukseen ja hommaa lääkitys hänelle. Se on ainoa keino, jotta hän jaksaa keskittyä esim. läksyihin ja on rauhallisempi eikä  hankkiudu jatkuvasti pahantekoon. Myös jokin energiaa purkava harrastus on aivan ehdoton, esim. jalkapallo. Voimia sinulle!

Vierailija

Saman kokenut kirjoitti:
Miehesi on selvästi psykopaatti, ota ero heti. Myös lapsesi on vaarassa, jopa hengenvaarassa. Psykopaattihan haluaa kaiken huomion itselleen ja kokee lapsen kilpailijakseen. Hän tulee olemaan kuin takiainen, ei luovuta esim. asunnon avainta. Joten muuta ja laita osoite salaiseksi, samoin puhelinnumero.

Karmeinta tietysti on, jos lapsesi on saanut geeninsä häneltä ja kun seuraat hänen kehitystään ja tekemisiään, pahimmillaan kärsit lopun ikääsi. Itse näin ensimmäisiä oireita lapsessani niin, ettei hän antanut edes minulle karkkirasiasta yhtäkään karkkia ja rikkoi kaikki toisten leikit päiväkodissa, jolloin ei ollut koskaan oikeanlaisia kavereita. Oli myös johtajatyyppiä kaikkeen pahantekoon. Varasti jo varsin pienenä rahaa taskustani, lahjoi kavereita karkeilla, että he hetken aikaa olisivat hänen kanssaan. Ehdottomasti jo varhain hae heti asiantuntija-apua kasvatukseen ja hommaa lääkitys hänelle. Se on ainoa keino, jotta hän jaksaa keskittyä esim. läksyihin ja on rauhallisempi eikä  hankkiudu jatkuvasti pahantekoon. Myös jokin energiaa purkava harrastus on aivan ehdoton, esim. jalkapallo. Voimia sinulle!

Tuo alku oli vielä ihan järkevää (erotin sen omaksi kappaleekseen, jotta se erottuisi yhteen kirjoitetusta pötköstä), mutta sitten kommentti lähti hakoteille, kun rupesit puhumaan lapsesta ja hänen saamistaan geeneistä. Lapsihan ei ole vielä syntynyt edes. Miten voit päätellä pelkistä raskausoireista, että lapsi olisi psykopaatti? Jos sinun lapsesi on käyttäytynyt epäsosiaalisesti, ei se tarkoita, että alkuperäisen syntymätön lapsi olisi samanlainen. 

Pienet lapset eivät opi jakamaan karkkejaan, tavaroitaan eikä leikkejään, ellei heitä ohjata siihen. Vanhemmilla on kasvatusvastuu. Lapsellasi vaikuttaa olevan pikemminkin ADHD kuin persoonallisuushäiriö. Huoli sinun lapsestasi heräsi. Oletko sinä osannut etsiä hänelle oikeanlaista ammattiapua?  

Vierailija

En onneksi ollut raskaana.

Minä arvelen mieheni olevan narsistisesti häiriintynyt. Olen hänestä pääsemässä eroon, olen muuttanut erilleen hänestä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat