Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
2161/4751 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kaupassa töissä enkä voi vaan tilata kauppaan jotain mikä ei kuulu valikoimaamme. Sinun tulee laittaa toive asiakaspalveluumme haluamastasi tuotteesta, minä en voi asialle mitään. Ja sitten ollaan et "en mä todellakaan ala mitään laittaan laittaisitkö sä" juu toki omalla vapaa-ajallani haluan toivoa valikoimiimme sitä sun tätä päivittäin.

Kyllä ainakin K-marketin kassa otti toiveeni vastaan ja muutaman päivän päästä sitä löytyi hyllystä!

Loistavaa palvelua, kiitos.

Juu no meillä ei tuollaista mahdollisuutta ole kun yksittäinen kauppa ei voi valikoimiinsa vaikuttaa.

Vierailija
2162/4751 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kaupassa töissä enkä voi vaan tilata kauppaan jotain mikä ei kuulu valikoimaamme. Sinun tulee laittaa toive asiakaspalveluumme haluamastasi tuotteesta, minä en voi asialle mitään. Ja sitten ollaan et "en mä todellakaan ala mitään laittaan laittaisitkö sä" juu toki omalla vapaa-ajallani haluan toivoa valikoimiimme sitä sun tätä päivittäin.

Kyllä ainakin K-marketin kassa otti toiveeni vastaan ja muutaman päivän päästä sitä löytyi hyllystä!

Juu no meillä ei tuollaista mahdollisuutta ole kun yksittäinen kauppa ei voi valikoimiinsa vaikuttaa.

Mutta kyllä minkä vain asiakaspalvelijan kautta pitäisi pystyä palautetta/toiveita saamaan viestitettyä ylöspäin, ei niin että asiakaspalvelija vain sanoo "mee ite nettiin laittaa". Ei tietystikään asiakaspalvelijan vapaa-aikaa käyttäen, vaan niin että talossa on joku järjestelmä jota kautta asiakkaiden palautteet laitetaan eteenpäin.

Itsekin olen siis asiakaspalveluhommissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2163/4751 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksittäinen kauppa meilläkin on ja asiakkaan toiveet otetaan huomioon.

Vierailija
2164/4751 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä yritin selittää että Wishky on the rock’s ilman jäitä on pelkkä viski. Mutta pelkkä viskihän ei käy koska se pitää olla tämä rockseilla, mutta ilman jäitä. Eli?

Lopulta sanoi mun olevan huono baarimestari kun en näin yksinkertaista drinkkiä osaa tehdä.. 🙄 aloin kyllä loppukeskustelusta olemaan aivan samaa mieltä.. olis varmaan pitänyt hakea kiviä pihalta ja heittää ne vaan sinne viskin sekaan.

Ei kannata tehdä asiasta liian vaikeaa. Olisit voinut vaan kaataa asiakkaalle sen viskin ja ottaa rahat, ehkä kerran varmistaen että tuliko niitä jäitä. Asiakas olisi ollut tyytyväinen.

Nyt meni pätemisen ja vittuilun puolelle -> asiakas harmistui ja kertoo kavereilleenkin miten huonoa palvelua teidän kuppilassa saa.

Vierailija
2165/4751 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jatkuvasti saa väitellä kuuluuko jokin tuote meidän valikoimaan. Asiakas väittää kiven kovaan ostaneensa meiltä tuoteen x, mutta valitettavasti kyseistä tuotetta ei ole ikinä meillä myyty. Selitän tämän hienotunteisesti ja ystävällisesti pahoitellen, että valitettavasti tätä tuotetta ei myydä meillä, mutta voidaan katsoa jotain vastaavaa, käykö se? Lähes poikkeuksetta alkaa jäätävä vänkääminen, että kyllä on tuote meiltä ostettu. Olen vastannut liikkeen tuotevalikoimasta useiden vuosien ajan ja tunnen valikoiman kuin omat taskuni. Mutta ei, asiakas ei voi hyväksyä mitä sanon, vaan pitää itsepintaisesti kiinni väärästä muistostaan ja lähtee vihaisena pois, koska en "tahallani" hänelle suostu myymään tuotetta (joka ei siis ikinä ole meillä myynnissä ollutkaan.) Näitä on ihan jatkuvasti. Tosi outoa. Tunnistaako tästä joku itsensä? Kertokaa miksi ette usko mitä teille sanotaan? :o 

Vierailija
2166/4751 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

fkieiwk kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyllä minkä vain asiakaspalvelijan kautta pitäisi pystyä palautetta/toiveita saamaan viestitettyä ylöspäin, ei niin että asiakaspalvelija vain sanoo "mee ite nettiin laittaa". Ei tietystikään asiakaspalvelijan vapaa-aikaa käyttäen, vaan niin että talossa on joku järjestelmä jota kautta asiakkaiden palautteet laitetaan eteenpäin.

Niinkuin sanoin, meillä ei sellaista kanavaa ole, mikä on todella idioottimaista. Niinpä ainoa mitä voin tehdä on ohjata asiakkaat laittamaan toiveensa nettisivujen/puhelun kautta.

Vierailija
2167/4751 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jatkuvasti saa väitellä kuuluuko jokin tuote meidän valikoimaan. Asiakas väittää kiven kovaan ostaneensa meiltä tuoteen x, mutta valitettavasti kyseistä tuotetta ei ole ikinä meillä myyty. Selitän tämän hienotunteisesti ja ystävällisesti pahoitellen, että valitettavasti tätä tuotetta ei myydä meillä, mutta voidaan katsoa jotain vastaavaa, käykö se? Lähes poikkeuksetta alkaa jäätävä vänkääminen, että kyllä on tuote meiltä ostettu. Olen vastannut liikkeen tuotevalikoimasta useiden vuosien ajan ja tunnen valikoiman kuin omat taskuni. Mutta ei, asiakas ei voi hyväksyä mitä sanon, vaan pitää itsepintaisesti kiinni väärästä muistostaan ja lähtee vihaisena pois, koska en "tahallani" hänelle suostu myymään tuotetta (joka ei siis ikinä ole meillä myynnissä ollutkaan.) Näitä on ihan jatkuvasti. Tosi outoa. Tunnistaako tästä joku itsensä? Kertokaa miksi ette usko mitä teille sanotaan? :o 

Niin tämä! Paras on kun eräs asiakas tuli kauppaamme riehumaan mihin olemme siirtäneet Pirkan riisit. Selitin, ettei meillä myydä laikaan Pirkkaa, mutta meiltä löytyisi tästä vastava tuote. Vaan ei voinut uskoa, "kyllä teillä Pirkkaa myydään, olen ostanut sitä tästä kaupasta monta vuotta!!". Ukko siis HUUSI minulle kuinka voin olla niin idiootti etten tiedä mitä meillä myydään. Kerroin hänelle että Pirkkaa myydään K-kaupoissa, sinä olet nyt S-ryhmän kaupassa eikä meillä tosiaankaan IKINÄ ole myyty Pirkkaa sillä se on ainoastaan K-ryhmien merkki. Ei mennyt jakeluun, viskasi korinsa lattialle ja lähti vihaisena marssimaan ulos edelleen meuhkaten minun idioottimaisuudestani.

Vierailija
2168/4751 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

fkieiwk kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin sanoin, meillä ei sellaista kanavaa ole, mikä on todella idioottimaista. Niinpä ainoa mitä voin tehdä on ohjata asiakkaat laittamaan toiveensa nettisivujen/puhelun kautta.

Siis eikö sulla ole edes esimiestä tms., jolle voit nuo asiakkaan terveiset mainita, ja joka osaisi laittaa niitä eteenpäin?

Vierailija
2169/4751 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lduxodwnb kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

fkieiwk kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö sulla ole edes esimiestä tms., jolle voit nuo asiakkaan terveiset mainita, ja joka osaisi laittaa niitä eteenpäin?

Hänenkin täytyisi itse laittaa viestiä sinne asiakaspalveluun, niinkuin sanoin ei ole mitään fiksumpaa keinoa. Laitan kyllä tästä kehitysehdotuksen kun seuraavan kerran menen töihin!

Vierailija
2170/4751 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöintitoimistolta iltaa!

Isännöitsijäntodistus aiheuttaa usein närkästystä. Kun ilmoitan, että toimitusaika on noin 5 arkipäivää, niin ruvetaan tinkaamaan, että "mulla on hei kahdelta pankkiin aika". Se on kamalan sääli, mutta ehkä näitä asioita vois alkaa hoitamaan aiemminkin kuin pari tuntia ennen sovittua pankkiaikaa.

Myös hinta on aina liikaa. Kiinteistönvälittäjätkin huokailevat, että "no jo on kopiopaperilla hintaa". Kuinka yksinkertainen pitää olla jos luulee markkinatalouden toimivan niin, että palveluntarjoajat hinnoittelevat kaiken vain materiaalikustannusten mukaan? Isännöitsijäntodistukset eivät vain ilmesty "nappia painamalla", vaan se vaatii useamman ihmisen työpanoksen. 

Me emme voi käydä heittämässä sitä mekkaloivaa naapuria pellolle. Ymmärrän täysin kuinka ärsyttäviä jotkut naapurit voivat olla ja kuinka hidas häätöprosessi on, mutta me toimimme lain puitteissa.

Me emme ole teidän adoptiovanhempianne ja jos sinulla on riitaa naapurisi kanssa, niin selvittäkää se keskenänne. Parhaita nää maanantaiaamun ekat puhelut, että "hei, nyt se B 30 Jarmo huusi mulle parkkipaikalla, että oon tyhmä. Eihän noin saa käyttäytyä, että vaan huutaa ihmiselle tolla tavalla? Voitko laittaa hänelle kirjeen, että pitää olla kohtelias?". 

Monet asiakaspalvelijat varmaan tietävät myös miten tunteisiin autopaikat voivat mennä. Varsinkin jos autopaikkoja ei satu olemaan. Uusi asukas/osakas alkaa karjua puhelimessa, että "mihinkäs helvettiin mä nyt sitten autoni jätän?? Sinäkö maksat minun parkkisakkoni, kun joudun jättämään autoni tonne tien varteen???". Jos autopaikka on aivan ehdoton edellytys, niin silloin se on SINUN asiasi selvittää taloyhtiön autopaikkatilanne mieluiten jo etukäteen. Minä en voi mistään taikoa lisää autopaikkoja enkä todellakaan voi antaa erityislupia, että voitte pysäköidä pelastustielle tai nurmikolle. 

Vuodenajat ovat myös todella yleinen harmituksen aihe. Viime talvena minulle soitettiin _kesken lumimyrskyn_, että "nyt hei huoltomies kolaamaan tänne, meillä on parkkipaikka ihan lumen vallassa!". Joo, niin oli koko muukin maakunta. Syksyllä ensimmäisten pakkasöiden jälkeen ihmiset havahtuvat, että on vähän viileää. Viime kesänä meille raportoitiin päivittäin, että nyt on kyllä kuuma ja taloyhtiön olisi tehtävä asialle jotakin. Kovin oltiin yllättyneitä, kun kerroin, että tämä helleaalto koettelee nyt koko Suomea ja pakostakin tämä voi nostaa huoneiston lämpötilaa. 

Kiinteistönvälittäjät yrittävät hyvin usein delegoida ostajaehdokkaille vastailun isännöitsijälle. Monelle tulee yllätyksenä, että isännöitsijällä ei ole aikaa toimia välittäjän assarina vaan se kuuluu välittäjän työhön tilata paperit, perehtyä niihin, kysyä mahdolliset lisäkysymykset ja sitten ihan itse hoitaa omat asiakkaansa. 

Vierailija
2171/4751 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen!

Nimimerkillä toinen isännöitsijä.

Vierailija
2172/4751 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aletuotteiden kohdalla kysytään yllättävän usein, kumpi hintalapun hinnoista on alehinta: ne kalliimpi vai halvempi...

Vierailija
2173/4751 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaana olen joutunut näille kouluttamattomille idiooteille selittämään rautalangasta mutta mikään ei mene perille, ovat siis papukaijoja jotka vastaavat puhelimeen ja vastaavat valmiiksi annetuilla vastauksilla, eivät osaa/saa tehdä mitään asioiden eteen. Peruskoulu=asiakaspalvelija

Vierailija
2174/4751 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä yritin selittää että Wishky on the rock’s ilman jäitä on pelkkä viski. Mutta pelkkä viskihän ei käy koska se pitää olla tämä rockseilla, mutta ilman jäitä. Eli?

Lopulta sanoi mun olevan huono baarimestari kun en näin yksinkertaista drinkkiä osaa tehdä.. 🙄 aloin kyllä loppukeskustelusta olemaan aivan samaa mieltä.. olis varmaan pitänyt hakea kiviä pihalta ja heittää ne vaan sinne viskin sekaan.

Ei kannata tehdä asiasta liian vaikeaa. Olisit voinut vaan kaataa asiakkaalle sen viskin ja ottaa rahat, ehkä kerran varmistaen että tuliko niitä jäitä. Asiakas olisi ollut tyytyväinen.

Nyt meni pätemisen ja vittuilun puolelle -> asiakas harmistui ja kertoo kavereilleenkin miten huonoa palvelua teidän kuppilassa saa.

Siis noin mä yritin sen hoitaa. Otin aluks vitsinä sen tilauksen ja tarjoilin asiakkaalle pyytämänsä viskin. Asiakas toi sen takaisin ja sanoi ettei tämä ollut se mitä hän tilasi, koska jotain puuttuu. Vastasin, anteeksi ymmärsin väärin -tuon jäitä siis. No et tuo kun en jäitä halua.. aaaaah. Sitten selitin kauniisti, että on the rocks tarkoittaa viskiä jäillä. Ei kuulema tarkoita. Se on ihan muu drinkki. Kysyin asiakkaalta voisiko hän auttaa ja kertoa mitä hänen haluamaansa drinkkiin viskin lisäksi tulee niin teen sen. Ei se nyt niin käy, mutta sellaista hän nyt haluaa maistaa. Okei, no drinkkikirjat sitten esiin tiskin alta (ei ollu mitään nettejä sillon käytettävissä). Yhdestä kirjasta löyty kyseinen drinkki ja näytin sitten ohjeen asiakkaalle. Siinä vaiheessa hän tajusikin että sehän oli irish coffee (ohje oli viereisellä sivulla) mitä hän halusi. (Drinkit ovat kuin yö ja päivä, mutta helpostihan niissä sekoontuu..) Että semmosen haluan, mutta ilman jäitä. 😂

Eikä varmasti jäänyt paha maku, tytöistä tuli kantiksia tän jälkeen.

Vierailija
2175/4751 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen kerran vastaavasta keskustellut myyjän kanssa. Tiedän satavarmaksi ostaneeni ko. kengät siitä liikkeestä (olivat vielä alessa) koska samalla reissulla ostettiin pojan talvikengät. Kyseessä kaupungin ainoa kenkäkauppa joten erehtymisen vaaraa ei ollut. Hauskaksi tilanteen teki myös se, että myyjän mielestä heillä ei ole koskaan ollut sen merkkisiä kenkiä myynnissä vaikka niitä oli siinä vieresellä hyllyllä tarjolla... Mutta joo, lopetin kyllä hyvissä ajoin vänkäämisen kun tajusin kuinka heikoissa kantimissa oli tuo kanssakäyminen.

Vierailija
2176/4751 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tämä! Paras on kun eräs asiakas tuli kauppaamme riehumaan mihin olemme siirtäneet Pirkan riisit. Selitin, ettei meillä myydä laikaan Pirkkaa, mutta meiltä löytyisi tästä vastava tuote. Vaan ei voinut uskoa, "kyllä teillä Pirkkaa myydään, olen ostanut sitä tästä kaupasta monta vuotta!!". Ukko siis HUUSI minulle kuinka voin olla niin idiootti etten tiedä mitä meillä myydään. Kerroin hänelle että Pirkkaa myydään K-kaupoissa, sinä olet nyt S-ryhmän kaupassa eikä meillä tosiaankaan IKINÄ ole myyty Pirkkaa sillä se on ainoastaan K-ryhmien merkki. Ei mennyt jakeluun, viskasi korinsa lattialle ja lähti vihaisena marssimaan ulos edelleen meuhkaten minun idioottimaisuudestani.

Minulla taas sitten päinvastainen kokemus, oli vähän haastavaa selittää asiaa, kun tätille ei oikein mennyt jakeluun, että K-ryhmän kaupoissa ei myydä Rainbown tuotteita, koska se on S-ryhmän tuotemerkki. 😂 Varsinkin kun palautteen antokin alkoi niinkin rakentavasti, että asiakas hermostui, kun en osannut suoriltaan kertoa, että miksi ei olla tilattu niitä yksiä keksejä lisää vaan jouduin vähän tarkentavia kysymyksiä esittämään, kun "yhdet keksit" oli ehkä vähän hutera kuvaus tuotteesta. Ja toki tilanne loppui tuhinaan ja puhinaan kun kaiveli kuitin lompakosta ja näytti, että näitä ja minä sitten jouduin kertomaan, että nytpä en valitettavasti osaa auttaa, ostopaikkana noissa on S-Market xxx, sieltä kannattaa kysäistä, Rainbow kun tosiaan kuuluu heidän valikoimaansa.

Vierailija
2177/4751 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun lapset olivat vielä pieniä niin tuli mielenkiintoisia tilanteita eri liikkeissä. Kauppakeskuksessa kun olin ostoksilla tai vaikka vaan kiertelemässä vaunujen kanssa, ei kuumia ulkovaatteita tullut pidettyä päällä vaan ne oli riisuttu kärryihin. Jos en sattunut koko ajan pitämään vaunuista kiinni niin joka toisessa kaupassa joku asiakas tuli kysymään mistä löytyy tuote x/mitä tämä maksaa/jotain muuta. Vaunut ja lapsi olivat siis vieressä mutta jotenkin sitä yhdistettiin ilman takkia oleva heti henkilökuntaan (vaikka en ollut pukeutunut ko. liikkeen työasuun ym). 

Vierailija
2178/4751 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelin aikoinaan erikoisliikkeessä ja tapahtumasta on jo muutamia vuosia aikaa. Kuun vaihteessa meidän piti ajaa paljon erilaisia raportteja ulos kassajärjestelmästä ja tällöin kaksi työntekijää jäi sulkemisajan jälkeen; toinen sulki kassan ja ajoi tarvittavat raportit ja toinen teki perussiivouksen, mikä normaalisti kuului henkilölle, joka sulkee kassan. Raporttien ajoon oli varattu 30 min ja siivoukseen 15 min, ylityötunteja ei katsottu hyvällä. 

Meillä oli ollut aivan järkyttävä kiire koko päivän ja pääsimme sulkemaan ovet 15 minuuttia myöhässä. Tämä tarkoitti sitä, että molemmille työntekijöille oli jo kertynyt ylitöitä. Kun työkaverini oli saanut tehtävänsä hoidettua, alkoi hän tekemään kotiinlähtöä ja minä jäin ajamaan raportteja, liikkeen ovet oli suljettu ja valot sammutettu. Meillä ei ollut takaovea, vaan kulku tapahtui liikkeen pääoven kautta. Kun työkaverini avasi oven, seisoi sen takana n. 50 vuotias nainen ja tokaisi "Kappas! Olettehan te vielä auki, sattuipa sopivasti". Työkaveri ystävällisesti selitti naiselle, että olemme sulkeneet ja hän on tervetullut asioimaan seuraavana päivänä. Tämähän ei rouvalle kelvannut selitykseksi, sillä "Niin kauan kun teidän ovenne on auki, tulee teidän palvella asiakkaita".  Rouva tuuppasi työkaverini pois tieltä ja marssi sisään. Tässä vaiheessa puutuin peliin ja ilmoitin, että ovet on lukittu ja kassa suljettu, tervetuloa huomenna uudestaan. Rouva kuitenkin vänkäsi vastaan ja alkoi kiertelmään liikettä. Hälyytin vartijan paikalle ja työkaveri lähti rouvan perään ja yritti saada puhuttua hänelle järkeä päähän, mutta tämä ei kuunellut vaan keräsi tavaraa syliinsä. Olimme aika toivottomassa tilanteessa, sillä turvallisuusohjemme mukaan piti odottaa vartijan saapumista. 

Noin kymmenen minuutin kuluttua rouva pelmahti kassalle ja alkoi kaivamaan pankkikorttia esille, että saa maksaa ostoksensa. Tässä vaiheessa jo vähemmän ystävälliseen sävyyn ilmoitin, että liike on suljettu ja kassa avataan seuraavan kerran seuraavana aamuna kello kymmeneltä.  Käteismaksun olisin vielä voinut ottaa vastaan ja kirjoittaa asiakkaalle käteiskuitin päästäkseni rouvasta eroon, mutta korttimaksuun en suostunut, sillä se olisi vaatinut kassan avaamista ja en ollut saanut kaikkia tarvittavia raportteja ulos. Vartija saapui paikalle ja yritti saada rouvaa lähtemään. Asiakas tulistui totaallisesti ja alkoi mesoamaan ja yritti mm. heittää minua tuikukupilla, haukkui työkaveriani kaikilla maailman sanoilla ja hajotti ympärillä olevia tavaroita. Tilanne kärjistyi siihen, että jouduimme kutsumaan paikalle poliisit. Vartija piti asiakasta aloillaan poliisien tuloon asti. Jouduimme siivota asiakkaan aiheuttamaan tuhon ja ilmoittamaan asiasta esimiehelle. Seuraavana päivänä jouduimme tekemään selvityksen, minkä takia minulle kirjaantui 1,45h ylitöitä ja työkaverille 1,5h ja samalla rouvasta tehtiin rikosilmoitus. 

Kaikki tämä vain koska piti se aasi päästää sisälle.

Välillä erittäin tiukka ei ilman perusteluja on sitä parasta asiakaspalvelua. Tässäkin olisi säästänyt teidät riesalta ja rouvan rikosrekisteriltä.

No mutta mitähän vittua juuri luin? Akallehan oli sanottu jo ovella, että liike on kiinni ja hän oli itse sinne tunkenut sisään käymällä työntekijää käsiksi. Eikä sisään päästyäänkään ollut uskonut poistumiskäskyjä.

Ja rikosrekisteriä on kyllä hankala toisen puolesta saada, lähes poikkeuksetta se "ansaitaan" ihan omalla toiminnallaan. Kuten tässäkin tapauksessa.

Vierailija
2179/4751 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä huoltoasemalla: Asiakas halusi tiskistä valmiiksi täytetyn leivän. Hän toi leivän minulle ja sanoi haluavansa juuri sen saman leivän ilman rasvaa. No sanoin, että sinne on jo laitettu rasva, mutta voin tehdä hänelle uuden leivän heti. Ei kun haluaa juuri sen leivän. Kysyin voinko käydä keittiössä kaapimassa voit leivältä. En koska ei se silloin ole rasvaton. No voinko leikata leivästä rasvapinnat pois. No et, se ei silti ole rasvaton. Kysyin mitä hän toivoo minun tekevän, kuulemma oli minun ongelmani keksiä miten juuri se hemmetin patonginpala olisi pitänyt palauttaa ajassa taaksepäin ja jättää se rasvaamatta. Kyse ei ollut siitä, että leivässä olisi ollut jotain muuta rasvaa, vaan se että siellä oli voita. En edelleenkään oo keksinyt miten muuten olisin saanut siitä leivästä voin pois..

Eipä teillä selvästi nuorilla aspoilla leikkaa. Olisin itse ottanut asiakkaalta rahat ilman väittelyä, sanonut asiakkaalle että "hetkinen, tuon leivän pöytään kohta", ja sitten ottanut sen leivän, poistanut voidellun osan ja laittanut paikalle tuoreen voitelemattoman palan patonkia.

Piece of cake.

Ja mihin lyöt tuoreen voitelemattoman palan patonkia? Hävikkiin? Annat mennä inventaarioerona? Pomo ja hyvät varastonhallintantatavat kiittävät, kun asiakkaan kohdalla meni yhden täytetyn patongin hinnalla yhdet täytteet ja kaksinkertaisesti patonkia

Vierailija
2180/4751 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilukaupassa eräs täti halusi ostaa "puseron". Suuttui, kun yritin kysellä tarkentavia kysymyksiä, koska olisi heti pitänyt tietää, mitä juuri hän tarkoittaa "puserolla".