Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Olin mäkkärissä aikoinaan töissä ja muistan asiakkaan, joka halusi tulla tiskihuoneeseen katsomaan, kun pesen tarjottimia, jotta hän varmasti saisi puhtaan tarjottimen. Sanoin, ettei hän voi tulla henkilökunnan tiloihin ja, että hänen on nyt luotettava siihen, että annan hänelle puhtaan tarjottimen. 😁
Kihara hiuksinen mies tuli parturiini ja halusi että leikkaan hänen hiuksensa niin että ne suoristuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä Subwayssa. Kerran asiakkaana ollut teinityttö ilmoitti haluavansa täytteeksi kinkkua ja osoitti samalla tiskissä olevaa kalkkunaa. Kysyin, että halusiko hän täytteeksi nimenomaan kinkkua vai kalkkunaa. Tyttö kysyi, että mitä eroa niillä on. Siinä sitten hämmentyneenä selitin, että kyseessä on kaksi ei eläintä.
On ne kyllä leikkeleinä aika samannäköisiä, ja samanmakuisiakin. Jos ei ajattele niitä eläiminä, vaan ruokatarvikkeina?
Onhan kinkku ja kalkkuna siivutettuna varmaan aika samannäköistä, joo. Mutta toinen on sikaa, eli nisäkkään, sorkkaeläimen lihaa ja toinen lintua. Onhan ne tietysti eläimen lihaa, joo. Mutta silti...
Tuli tästä vaan mieleen et mulla oli nuorena työkaveri joka oli asunut lähes koko ikänsä Saksassa, mutta äitinsä kanssa oli puhunut aina suomea eli mitenkään puheesta/aksentista huomannut että osais suomea huonosti, muutoin kuin että sanavarasto oli joltain osin vähän heikko :D
Vierailija kirjoitti:
Olin mäkkärissä aikoinaan töissä ja muistan asiakkaan, joka halusi tulla tiskihuoneeseen katsomaan, kun pesen tarjottimia, jotta hän varmasti saisi puhtaan tarjottimen. Sanoin, ettei hän voi tulla henkilökunnan tiloihin ja, että hänen on nyt luotettava siihen, että annan hänelle puhtaan tarjottimen. 😁
Toisaalta: olen syönyt kuluvan vuoden aikana kolme kertaa paikallisessa hampurilaispaikassa ja joka kerran jälkeen on ollut aikamoiset varpusparvet liikkeellä kotona vessassa. Kolmannen kerran jälkeen päätin etten enää syö heidän ruokaansa, siihen saakka asian olisi voinut selittää sattumalla. Vaikka juuri sinä olet vastuullinen hampurilaisravintolatyöntekijä (etkä luonnollisestikaan voi päästää asiakkaita työtiloihin), sanoisin että asiakkaan epäluulo on jossain määrin aiheellista.
Sitä yritin selittää että Wishky on the rock’s ilman jäitä on pelkkä viski. Mutta pelkkä viskihän ei käy koska se pitää olla tämä rockseilla, mutta ilman jäitä. Eli?
Lopulta sanoi mun olevan huono baarimestari kun en näin yksinkertaista drinkkiä osaa tehdä.. 🙄 aloin kyllä loppukeskustelusta olemaan aivan samaa mieltä.. olis varmaan pitänyt hakea kiviä pihalta ja heittää ne vaan sinne viskin sekaan.
Olin töissä huoltoasemalla: Asiakas halusi tiskistä valmiiksi täytetyn leivän. Hän toi leivän minulle ja sanoi haluavansa juuri sen saman leivän ilman rasvaa. No sanoin, että sinne on jo laitettu rasva, mutta voin tehdä hänelle uuden leivän heti. Ei kun haluaa juuri sen leivän. Kysyin voinko käydä keittiössä kaapimassa voit leivältä. En koska ei se silloin ole rasvaton. No voinko leikata leivästä rasvapinnat pois. No et, se ei silti ole rasvaton. Kysyin mitä hän toivoo minun tekevän, kuulemma oli minun ongelmani keksiä miten juuri se hemmetin patonginpala olisi pitänyt palauttaa ajassa taaksepäin ja jättää se rasvaamatta. Kyse ei ollut siitä, että leivässä olisi ollut jotain muuta rasvaa, vaan se että siellä oli voita. En edelleenkään oo keksinyt miten muuten olisin saanut siitä leivästä voin pois..
Vierailija kirjoitti:
Kihara hiuksinen mies tuli parturiini ja halusi että leikkaan hänen hiuksensa niin että ne suoristuvat.
Näitä ko.kommentin sanovia vanhempia herrasmiehiä olen myös minä usein parturoinut. Olen käsittänyt asian niin että kun ne hiukset ovat laineikkaat/kiharat niin nämä herrat kokevat että kun se hius on pidempi niin se näyttää kiharammalta, ja onhan se totta. Kun hiukset leikataan lyhyeksi niin kiharaan hiukseen jää vähemmän kierteitä ja oikein lyhyenä se näyttää jopa suoralta.
Monet lyhythiuksiset eivät edes tiedä omistavansa oikeasti kiharat hiukset ennen kuin kasvattavat ne pidemmiksi.
"miten yhtä paljon voi olla enemmän?"
Vasta 3kk päästä tajusin, että kyseinen lause oli vanhasta pizzamainoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä kahvilassa. Asiakas kysyi kahvikuppi kädessään, että otetaanko juoma ( kahvi/tee/kaakao) tähän?
Ei kuule kun lautaselle se otetaan.Ihmiset on älykääpiöitä.
Monessa kahvilassa on eri kupit kahville, kaakaolle ja teelle yms. Siinä jos ei oo merkitty niitä mikä on millekin ja minkä koon mukaan maksaa sormi suussa jos uus paikka tai satunnaisesti käy kahvilassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta: olen syönyt kuluvan vuoden aikana kolme kertaa paikallisessa hampurilaispaikassa ja joka kerran jälkeen on ollut aikamoiset varpusparvet liikkeellä kotona vessassa. Kolmannen kerran jälkeen päätin etten enää syö heidän ruokaansa, siihen saakka asian olisi voinut selittää sattumalla. Vaikka juuri sinä olet vastuullinen hampurilaisravintolatyöntekijä (etkä luonnollisestikaan voi päästää asiakkaita työtiloihin), sanoisin että asiakkaan epäluulo on jossain määrin aiheellista.
Useimmiten kyse on vaan omasta vatsasta, joka ei kestä kyseistä ruokaa. Eikä ole millään lailla riippuvainen ravintolan hygieniaan tai ruan tuoreuteen. Useimmat asiakkaat vielä väittävät saaneensa ruokamyrkytyksen, koska pakki mennyt vähän sekasin.. 🙄
Liikkeeseen tuli mies ja sanoi haluavansa käsissään olevan paidan lisäksi askin tupakkaa ja jotain Veikkauksen peliä. Oli ällistynyt kun naurahtaen sanoin että paidan osto onnistuu mutta kaksi jälkimmäistä hänen täytyy hakea jostain muualta.
Olin siis vaatekaupassa töissä. Eikä mikään sekatavarakauppa tyyliin Tokmanni, vaan ihan pelkkää vaatetta myyvä liike.
Ei, en voi antaa sinulle World Sandwich Day -alennusta tänään, vaikka päivä on huomenna. Se, että sitä mainostetaan etukäteen, ei oikeuta tarjoukseen etukäteen
Vierailija kirjoitti:
Että sähkökatkon aikana emme voi valmistaa edes yhtä hampurilaista vaikka asiakkaalla olisikin kova kiire.
Tulipa mieleen: asiakkaalta ei löytynyt ymmärrystä sille, että jos koko kylä on sähköistä pimeenä niin miksei meillä voi maksaa pankkikorttikoneella, jossa sähköpiuha.
Soitit yritykseen X, emme voi antaa sinulle maksuaikaa laskuun, jonka olet saanut yrityksestä Y. En myöskään tiedä mitä se kyseinen lasku koskee, tai kuka yrityksessä Y hoitaa laskutusta, joten ihan turhaan huudat minulle.
Puutarhurina joudun ihmeen usein tarkentamaan, että istutettavista puista ja pensaista yms. kannattaa ottaa (maatumaton) muoviruukku pois, jopa siinä tapauksessa että oma maaperä on vähän huonoa eikä multasäkkiäkään huvita ostaa. Ajattelevatko tätä kysyvät että pihojen marjoista nuokkuvat herukkapensaat tai talon korkuiset koristepuut kasvavat siinä muovikipossa?!
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä huoltoasemalla: Asiakas halusi tiskistä valmiiksi täytetyn leivän. Hän toi leivän minulle ja sanoi haluavansa juuri sen saman leivän ilman rasvaa. No sanoin, että sinne on jo laitettu rasva, mutta voin tehdä hänelle uuden leivän heti. Ei kun haluaa juuri sen leivän. Kysyin voinko käydä keittiössä kaapimassa voit leivältä. En koska ei se silloin ole rasvaton. No voinko leikata leivästä rasvapinnat pois. No et, se ei silti ole rasvaton. Kysyin mitä hän toivoo minun tekevän, kuulemma oli minun ongelmani keksiä miten juuri se hemmetin patonginpala olisi pitänyt palauttaa ajassa taaksepäin ja jättää se rasvaamatta. Kyse ei ollut siitä, että leivässä olisi ollut jotain muuta rasvaa, vaan se että siellä oli voita. En edelleenkään oo keksinyt miten muuten olisin saanut siitä leivästä voin pois..
Eipä teillä selvästi nuorilla aspoilla leikkaa. Olisin itse ottanut asiakkaalta rahat ilman väittelyä, sanonut asiakkaalle että "hetkinen, tuon leivän pöytään kohta", ja sitten ottanut sen leivän, poistanut voidellun osan ja laittanut paikalle tuoreen voitelemattoman palan patonkia.
Piece of cake.
Olen kaupassa töissä enkä voi vaan tilata kauppaan jotain mikä ei kuulu valikoimaamme. Sinun tulee laittaa toive asiakaspalveluumme haluamastasi tuotteesta, minä en voi asialle mitään. Ja sitten ollaan et "en mä todellakaan ala mitään laittaan laittaisitkö sä" juu toki omalla vapaa-ajallani haluan toivoa valikoimiimme sitä sun tätä päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kaupassa töissä enkä voi vaan tilata kauppaan jotain mikä ei kuulu valikoimaamme. Sinun tulee laittaa toive asiakaspalveluumme haluamastasi tuotteesta, minä en voi asialle mitään. Ja sitten ollaan et "en mä todellakaan ala mitään laittaan laittaisitkö sä" juu toki omalla vapaa-ajallani haluan toivoa valikoimiimme sitä sun tätä päivittäin.
Kyllä ainakin K-marketin kassa otti toiveeni vastaan ja muutaman päivän päästä sitä löytyi hyllystä!
Loistavaa palvelua, kiitos.
Eikä mennyt kovin pitkään, kun joku postasi että ei todellakaan ole töissä kaupassa vaikka tekee siellä töitä, ettei vastaa tuotetiedoista, ei todennäköisesti sittenkään jos työskentelisi kaupassa. Oleta että työasuinen ihminen on kaupassa töissä tai kysy sitä, asiakas on aina väärässä?