Vihaan imettämistä!!!!
Esikoista imetin kaksi viikkoa, kuopusta viikon, kolmatta lasta en imettäisi ollenkaan.
Sattuu, iljettää, inhottaa, kuvottaa koko imetys. Muuten nautin kyllä äitinäolosta!
Kommentit (31)
itsekkin olen pullorumban läpi käynyt ja huomattavasti nautinnollisempaa kuin imettäminen
t ap
pulloruokinta on helpotus siihen verrattuna, että nännit ovat verillä ja yrittää imettää itkua tuhraten.
Pulloruokinnan aloitettuani aloin nauttia äitiydestä.
vihaan sitä muuten vaan. Esikoista imetin 3kk, vihaan kaikkea siinä!
aloin nauttia äitiydestä kun imetys loppui.
ja nyt loppu. Vauvalla ikää viikko.
että vihaat sitä pullorumbaa vielä enemmän.
t. yhden pulloruokitun ja yhden rintaruokitun äiti
sitten kannattaa siirtyä pulloon, jos imetys on noin tuskallista eikä koe sitä pullorumbaa työlääksi.
3
Sen ymmärrän, jos sattuu, mutta mikä muu siinä voi olla niin inhottavaa ja kuvottavaa? Eikö se ole ihanaa, kun se lapsi on siinä ihan itsessä kiinni?
Kyselee eräs, jolla ei ole omakohtaista kokemusta asiasta.
juuri olen miettinyt samaa
vihaan siinä:
-valuvia rintoa
-haisevia vaatteita/ petivaatteita
-kovia, muhkuraisia rintoja jos vauva nukkuu yli 3h
-kipeitä rintoja
-suuria rintoja
-tiheitä syöttövälejä
en tiedä miten paljon vauva juo kerralla
-julkisilla paikoilla imettämistä
mitäs vielä-....
mulla vauva 2kk ja pian lopetan
Olen aina miettinyt, miksi joku vihaa imettämistä ja tuossa olikin aika hyviä perusteita. Jos kaikki vaatteet on aina ihan maidossa niin eihän se kivaa ole.
Oma vauvani on 7 kk ja täysimetin puoli vuotta. Minusta imettäminen oli ja on edelleen ihanaa. Ehkä johtuu juuri siitä, että mulla ei ole ollut imettämisen kanssa MITÄÄN ongelmia. Vaatteet ei ole koskaan kastuneet eikä lakanat (maitoa tulee vaan sillon kun poika imee, en ole siis mitään liivinsuojia tai muitakaan tarvinnut siitä syystä), imetys ei ole sattunut eivätkä rinnat ole koskaan paakkuuntuneet.
Tuo taas, että ei tiedä kuinka paljon vauva juo kerralla, niin mitä väliä sillä muuten on? Eikös vauva kuitenkin juo/syö sen verran kun on tarvis, miksi sitä ylipäänsä pitäisi tietää?
juuri olen miettinyt samaa
vihaan siinä:
-valuvia rintoa
-haisevia vaatteita/ petivaatteita
-kovia, muhkuraisia rintoja jos vauva nukkuu yli 3h
-kipeitä rintoja
-suuria rintoja
-tiheitä syöttövälejä
en tiedä miten paljon vauva juo kerralla
-julkisilla paikoilla imettämistämitäs vielä-....
mulla vauva 2kk ja pian lopetan
Mua inhotti ja ahdisti nimenomaan se, että vauva oli minussa kiinni. Esikoinen tietysti kyseessä ja se suuri muutos elämässä jotenkin konkretisoitui imetyksessä. Alkoi helpottaa sitten pikkuhiljaa kun vauva kasvoi ja imetyskerrat lyhenivät. Ja kun tuli puoli vuotta täyteen ja ruvettiin syömään kiinteitä, silloin jo suorastaan nautin imetyksestä, kun tiesin, että loppu lähenee eikä se imetysrumba enää tuntunut niin ikuiselta.
joka nukahti rinnan imemisen päälle. Pitäishän sitä pikkuhiljaa yrittää lopetella :).
hyvinvoinnista piittaamaan. Kunhan itsellä on mukavaa.
Tämä on tietysti veren kaivamista nenästä, mutta eikö äidin pitäisi jo olla aika huolissaan, jos kokee imetyksen kamalaksi, koska VAUVA ON NIIN KIINNI JA RIIPPUVAINEN hänestä?
Eikös se nyt ole koko äitiyden pointti, että on pieni ihmisentaimi, joka on maailman rakkain, jota haluaa kaikin tavoin hoivata - ja jonka kuuluukin olla monta vuotta kiinni ja riippuvainen äidistään?
On varmasti niin, ettei imetystä pidä jatkaa aivan millä hinnalla tahansa. Jos äidin mielenterveys on vaarassa, korvike todella on ainoa järkevä valinta.
Mutta kuka sanoi, että äitiyden pitää olla pelkästään hauskaa?
Imetys ahdisti ja vauva vaan huusi rinnalla. Juoksimme kaikenmaailman neuvolat, ja imetysopettajat, ja rumba jatkui 2kk. Tuon jälkeen aloitin pulloruokinnan, jonka jälkeen aloin nauttia vasta vauvasta ja äitiydestä. Muut lapset olen suosiolla pulloruokkinut. JA vauvan hyvinvoinnista voi piitata myös muulla tavalla kuin rintaruokinnalla, paras tietty rinta, mutta jos se on tuskaa äidille ja lapsikin siitä alkaa kärsimään. Niin eikö ole lapsen parhaaksi syöttää lapsi muulla tavoin?
Ne ovat tyhjät roikkuvat nahkapussit :(
Eipä se vauvakaan kovin hyvin voi, jos äiti on hermoraunio!
Kiitos näiden syiden listaamisesta. Itse myös imettänyt 3 lasta vain sen "synnytyksestä toipumisajan", 3-6vkoa enkä pätkäkään enempää tai pää olis räjähtänyt! ;)
hyvinvoinnista piittaamaan. Kunhan itsellä on mukavaa.
Tää on taas näitä "imetys pilas mun rinnat, nyyh nyyh" Susanna Sievinen. Rintojen päätehtävä nyt sattuu olemaan se imetys ja kumman otat mieluummin oman lapsen vai hyvät hinkit?
muutenkin arkana. Se helpottaa kyllä, usko pois. Itse kaksi lasta imettäneenä olen sen kokenut.