Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnostaako sinua lasten pituudet ja painot?

Vierailija
15.07.2008 |

Minua ei ole koskaan kiinnostanut (paitsi se, että on normaalin rajoissa). Nyt kun olen käynyt pitkästä aikaa leikkipuistossa, monet kyselevät omien lasteni painoja ja pituuksia, ja kertoilevat omiensa mittoja. Miksi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät ole ihan varmoja onko heidän lapsensa pituus tai paino normaalin rajoissa? Jos on itse miettinyt että onkohan oma lapsi liian laiha tai liian paksu tai oudon pitkä tai lyhyt, varmaan haluaisi kuulla että muillakin on samantyyppisiä mittoja.

´Ja joillain ihmisillä nyt on ylipäänsä pakkomielle "normaaliuden" kanssa - onhan tällä palstalla koko ajan niitäkin aloituksia että "olen 170 cm ja painan 68 kg, olenko normaalipainoinen"...

Vierailija
2/9 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen koulutukseltani terveydenhoitaja ja erittäin kiinnostunut lasten pituuksista ja painoista=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 5 lasta ja tiedän aina tasan tarkkaan, minkä kokoinen kukin on. Samalla tavalla olen kiinnostunut nimistä, muistan kaukaistenkin tuttujen lasten koko nimet jne.

En tiedä miksi ne kiinnostaa, ehkä siksi, kun omat lapset ovat aika pienikokoisia niin haluan jotenkin saada perspektiiviä asiaan :o)

Vierailija
4/9 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin kiinnostuksen johtuvan siitä että oma tyttömme on keskoslapsi, ja siksi kasvaminen ja mitat ovat olleet aktiivisessa mietinnässä koko tytön tähän astisen elämän.

Nyt tyttö on 1 v 7 kk ja saavuttanut kasvussa ikätoverinsa. Keskikäyrillä mennään nyt. Ehkä kiinnostus mittoihinkin alkaa vähitellen hiipua.

Vierailija
5/9 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös viisi lasta enkä ikinä tiedfä minkä pituisia tai painoisia he ovat. Neuvolareissulla ne kuulen mutta ovat mielestä haihtuneet jo ennenkuin ollaan kotona...

Tiedän että lapseni ovat normaalikokoisia ja kehittyvät normaalisti, se riittää. Pituudet japainot ei kertakaikkiaan kiinnosta ja joskus onkin tosi noloa kun joku kyselee eikä mulla ole mitään aavistusta :/

Vierailija
6/9 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain on samanikäisiä lapsia saatan kysäistä pituutta ja painoa jotta voin verrata onko omani saaneet ikäisensä kiinni kasvussa. Muuten minua ei asia kiinnosta.

Vierailija
7/9 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen kasvussa tapahtuu muutosta niin että, käyrissä miinus ykköseltä tiputaan miinus kakkoseen pystysuorana viivana ja siihen on selkeät syyt miksi paino ei nouse.

Pitääkö terveydenhoitajan jonkun ohjeistuksen vuoksi ottaa lapsi paino kontrolliin?

Vierailija
8/9 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat lapset ovat pieniä ikäisekseen !

Vierailija
9/9 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi että omani ovat olleet aina tasaisesti kasvavia tavallisia lapsia. Kyllä suurin piirtein tiedän minkä mittaisia ovat (täytyyhän vaatteet osata ostaa) mutta pääasia on että kehittyvät normaalisti ja sen näkee ilman mittanauhaakin neuvolakontrollien välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan