6 vinkkiä ruuhkavuosiin: näin otat aikaa liikunnalle

Mitä isommaksi lapset kasvavat, sitä helpompi heidän kanssaan on harrastaa yhdessä. Kuva: iStockphoto

Kuskaat lapsia liikkumaan, mutta omat liikuntaharrastukset ovat hautautuneet jonnekin perheenpyörityksen jalkoihin? Näin saat niistä uuden otteen!Lue koko juttu

Kommentit (6)

Vierailija

"Kokeile treenata heti aamusta ennen töitä tai lounasaikaan, jos mahdollista. Jos päiväsi eivät veny liian pitkiksi, mene salille suoraan töistä, jotta vältät nuupahduksen."

Oikeasti?! Eiks ruuhkavuosiin kuulu ne lapset jotka pitää veivata sinne päivähoitoon ja hakea sieltä eikä haahuilla mennen tullen omille kuntosalireissuille? Ja lounastauolla - jos sellaista on aikaa pitää - ihmisen on tarkoitus syödä eikä mennä lenkille!

Tää on taas näitä yhtä tyhjän kanssa vinkkilistoja.

Vierailija

Jep. Ja näille ihmisille on sitten mahdotonta ymmärtää, että jotkut tekee pidempää päivää kuin se 8h ja vielä epäsäännöllisillä työajoilla. Lähdepä yhden aikaan yöllä lenkille tai kuntosalille joo.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jep. Ja näille ihmisille on sitten mahdotonta ymmärtää, että jotkut tekee pidempää päivää kuin se 8h ja vielä epäsäännöllisillä työajoilla. Lähdepä yhden aikaan yöllä lenkille tai kuntosalille joo.

Off topic mutta käyn itse usein kuntosalilla yhden aikoihin. Olen iltavirkku luonnostani ja ihanaa käydä tyhjällä salilla kun saa koko saunan ja laitteet itselleen. Siksi valitsinkin salin joka on 24/7 auki. Hyvin voi käydä vaikka aamu neljältä jos siltä tuntuu.

Vierailija

Koko arkihan lapsiperheessä on yhtä liikuntaa:

- esikoisen kanssa 4 kerros ilman hissiä.  Siinä tuli kannettua vauvaa, ruokakasseja, rattaita yms yms

- 2 lapsen kanssa kävelin 5km suuntaansa lähes joka päivä joko kaveriperheen luo tai kauppoihin, en siis käynyt lähikaupassa. Vähintään kävely leikkikentälle, siellä liikuskelua ja kävely takaisin kaupan kautta.

- 3. lapsen kanssa saatettiin 2 vanhempaa kouluun ja koulusta kotiin. Tuosta tuli 4km päivässä. Lisäksi pallopelejä yms pihalla

- työpaikalla oli kuntosali ja ohjattua jumppaa (aamulla 7-8 tai lounastunnilla) johon saattoi osallistua. Muuten iltaisin hyötyliikuntaa. Viikonloppuisin fudiskentän laidalla muutama kilometri ympärikävelyä  esikoisen pelatessa.

Talonrakentaminen se vasta liikuntaa olikin! En ole ollut eläissäni niin vahva ja lihaksikas kuin kannettuani 1800 kpl 18 kiloisia harkkoja ylämäkeen

En kyllä ole kokenut jääneeni liikunnasta paitsi. Painokin pysyi 52 kilossa 22 vuotta!

Vierailija

Voisiko saada tällä palstalla kuntoiluvinkkejä työttömälle, joka ei elä ruuhkavuosissa? Vinkkejä, kun rahaa ei ole?

Saisiko tällä palstalla vinkkejä, miten päästä eroon työttömyydestä?

Saisiko vinkkejä, miten päästä masennuksesta?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat