Vierailija
Poiminta

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

• ylös 1.6k
  • alas 146

Sivut

Kommentit (2079)

Vierailija

Jep. Ihan tuttu kuvio. Sit on nämä, jotka varaa jonkin tuotteen, muttei koskaan vastaa tai tuu hakemaan. Kun laitat niille viestin, ne ei joko vastaa mitään tai vastaus on tyyliin: en muistanut varanneeni, en tarvitsekaan enää tai sori, sain jo muualta tai ehdin ostaa kaupasta.

• ylös 1.3k
  • alas 10
Vierailija

Juuri tuo, että joku ilmoittaa ostavansa tuotteen ja katoaa sen jälkeen kuin pieru saharaan.

• ylös 1.2k
  • alas 14
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tämä nyt ei kyllä tapahtunut minulle, mutta työkaveri möi lasten sängyn. Ilmoituksessa luki vain nouto. Ostaja oli tullut paikalle 2 kaverinsa kanssa, moittinut ensin pitkään paria naarmua/tahraa ja tingannut sängyn puolella hinnalla. Kaupanteon jälkeen nämä 3 raavasta miestä olivat lähteneet kantamaan sänkyä pitkin katua 2 km päähän.

• ylös 1.1k
  • alas 103
Vierailija

Tuli mieleen toisesta ketjusta. Lähetettiin nettikirppikselle myytäväksi 5 merkkivaatetta. Kyselin parin viikon päästä perään, niin koko pakettia ei oltu käsitelty. Jonkin päivän päästä tuli viesti, että eivät ota myyntiin Superdry hupparia, koska siinä värit haalistuneet. Kyseessä siis oli pusero, jossa oli valmiiksi uutena "utuinen" väri. Koko oli ollut liian pieni, joten kunnossa ei pitänyt olla ongelmaa. Pyysin hupparin takaisin, ja se saapui 2 viikon päästä. Niistä muista vaatteista sain noin kympin kappaleelta.

• ylös 781
  • alas 28
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei kyllä tapahtunut minulle, mutta työkaveri möi lasten sängyn. Ilmoituksessa luki vain nouto. Ostaja oli tullut paikalle 2 kaverinsa kanssa, moittinut ensin pitkään paria naarmua/tahraa ja tingannut sängyn puolella hinnalla. Kaupanteon jälkeen nämä 3 raavasta miestä olivat lähteneet kantamaan sänkyä pitkin katua 2 km päähän.

Mikä tässä on ongelma? Oli siis naarmuinen sänky, tinkisin minäkin, jos on siistinä kaupattu. Ja yksin tuskin sänkyä kannettua saa, joten apurit on ok. Ja miksei voisi kantamalla viedä, jos onnistuu kävellen.

• ylös 1.4k
  • alas 91
Vierailija

Enpä viitsi mitään nettikirppiksiltä ostaa. Syytkin on juuri nuo, että tavaran hakeminen ja siitä sopiminen ärsyttää. Ja se jos tuote ei ole mitä luvattu.

• ylös 515
  • alas 23
Vierailija

Ensimmäisessä tapauksessa voit syyttää kyllä vain itseäsi. Itse olisin vastannut, että no tule kun tulet, katsotaan olenko kotona. Aika äkkiä olisi varmaan tiennyt tarkemman kellonajan.

Jos ei kellonajat pidä, en tosiaan jää odottamaan. Seuraavalle kiinnostuneelle vaan viestiä.

• ylös 1.1k
  • alas 34
Vierailija

Ei omituista mutta ärsyttävää. Joku muutoman euron vaate tai jopa olet ihan antamassa, kuva ja koko näkyy, silti kysellään mikä väri, mikä mitta hihassa yms. Varataan ja mietitään ja sitten ei ehkä edes kelpaa... Sitten pahoittaa mieli jos tuote on jo myyty, vaikka ei itse ole ilmoittanut mitään muuta kuin av tai yv ja edes viestiä sitten laittanut... Kannattaa myydä aina nopeimmalle 😉

• ylös 851
  • alas 12
Vierailija

Huuto.netistä tuli hankittua uutta vastaavat maiharit, jotka olivat ihan loppuun ajetut ja sisältä hien syömät. Toinen huudosta hankittu juttu oli pronssinen kaulakoru, joka oli ihan homeessa ja sen toimittaminen kesti seitsemän viikkoa.

• ylös 680
  • alas 31
Vierailija

Myin kasan Lego friensejä, jotka olivat viimeisten leikkien jälkeen kankaalla vuoratussa rottingilla korissa. Kerroin ilmoituksessa, että sisältää ainakin seuraavat paketit (kuvat 4 x ohjekirjasista sekä 2 x kuva eri kulmista legoista korissa määrän hahmottamiseen). Lisäksi paljon niitä pienempiä, joista ei ohjeita enää tallella. Ja että kori ei sisälly kauppaan. Ja että sujuvat kaupat etusijalla, en kuljettele tai kasaa legoja tms. Voi tulla katsomaan paikan päälle. Kun en älyä mitä noista maksetaan, niin laitoin myyväni tarjousten perusteella. Siis helppoja ja yksinkertaisia kauppoja tavoittelin - sen mielestäni ymmärrettävästi kerroin. :-)

Eka tarjous oli 20€ ja kun mentiin jo likempänä 50€. Siinä vaiheessa joku kysyi, että saisiko näistä lisää kuvia. Joku pikku-pirulainen minussa kysyi, että ”juuri siirsin ne Ikean pahvilaatikkoon ja haluaako kysyjä kuvan legoista eri laatikossa?” Ei tykännyt vastauksesta.

Siinä kohtaa oli muutoinkin varaston tyhjäys menossa, ja sen perusteella laitoin puolenkymmentä ilmoitusta. Aika stressaava kokemus. Ei enää ikinä sitä av-yv-jono-haen-myöhästyn-haenkinhuomenna -hässäkkää.

• ylös 247
  • alas 544
Vierailija

Myin käyttämättömiä naistenvaatteita 2-4€ hintaan ja silti tulee sovituspyyntöjä ja kyselyjä voiko palauttaa parin päivän päästä ja tuntuukin, että oli hutiostos. Oikeesti! Ei maksa vaivaa kuvata ja päivystää netissä, ensi kerralla heitän suoraan tekstiilijätteisiin.

• ylös 1.4k
  • alas 40
Vierailija

Joo, tuo "myöhästyn vähän" on tosi ikävä. Jos on sovittu klo 9, niin silloin se on klo 9, eikä ilmoitella enää klo 9.15, että myöhästyn vähän. Meillä kävi pyörän hakija, joka unohti tulla sovittuun aikaan. Sovittiin uusi aika. Ilmoitteli vartin päästä sovitusta ajasta, että joutui ylitöihin ja tulee tunnin sisällä. Argh!

• ylös 776
  • alas 45
Vierailija

Laitoin torille myyntiin yhden hengen runkopatjasängyn. Miesostaja tiedustelee, voiko sänkyä tulla katsomaan, olettaen, että vastassa ei ole miehiä tai vihaisia koiria. Googletin sähköpostiosoitteen, ja sillä samalla osoitteella oli ennenkin vongannut itselleen netissä naisseuraa. 

• ylös 1.5k
  • alas 22
Vierailija

Itselläni ei ole autoa lainkaan, joten ilmoitan, että vain noutamalla tuote vaihtaa omistajaa. Jos myyn netissä jotain, sen hinnan olen jo niin alas laittanut, etten varmastikaan ala säätämään mahdollisten pitkien pyörämatkojen tai bussinvaihtojen kanssa. Tästä huolimatta ihmiset varaavat tuotteita ja kysyessä noutamisesta he ilmoittavatkin, ettei se onnistu, joten voisinko tuoda tuotteen. Eräs rouva odotti minun tuovan parin euron priimat Kuomat 30km päähän siitä huolimatta, että vain nouto oli jo ilmoituksessa mainittu. Ei ymmärrä.  

• ylös 1.4k
  • alas 9
Vierailija

Useampikin tapaus on vastannut jostain kauempaa, kun olen myynyt jotain tuoleja tms Helsingissä (ja merkannut nouto minun luotani). Ja aina kuulemma joku kumminkaima pääsee hakemaan ja vie ne sitten ostajalle sinne jonnekin.

Koskaan ei tuo järjestely ole onnistunut, ja ostaja katoaa kun tämä kuski ei ilmeisesti jaksakaan hakea. Ja miksi he edes Helsingin ilmoituksia selaavat kun kuljetus ei selvästi järjesty?

• ylös 591
  • alas 17
Kkk

Ostaja maksoi ostokset etukäteen tilille,ei ole vieläkään hakenut tavaroita,tästä on jo vuosi aikaa. 😁

• ylös 1.1k
  • alas 15
Vierailija

Torilla myin paljon tavaraa muuton tieltä. Yllättävän paljon suomea tai englantia puhumattomia ostajaehdokkaita. Emme tietenkään ymmärtäneet toisiamme ja tuntui, ettei ostajatkaan aina tienneet, mitä olivat ostamassa.

• ylös 516
  • alas 8
Vierailija

Itse en enää odottele ostajia. Jos on sovittu vaikka että ostaja tulee aamulla, oletan hänen tulevan klo 10 mennessä. Kerran sain vihaisen ostajan tulemaan lankoja pitkin, koska hänen mielestään klo 10.30 on vielä aamu. Minusta ei ole, ei edes lauantaina, eikä oltu enää kotona. Voi olla että olisin odotellut hiukan aikaa mikäli ostaja ei olisi jo kerran siirtänyt hakua. Nyt sitten olikin jo matkalla meille.

Tästä viisastuneena ilmoitan nykyisin tarkasti, että olemme kotona klo 8-10 ja 20-21.

• ylös 192
  • alas 935
Vierailija

Tuttua on tuo, ettei ikinä tullakaan sovittuna aikana ja jos siitä satutaan ilmoittamaan, niin se tapahtuu yleensä vasta sen sovitun ajan jälkeen. Ärsyttää myös tinkaajat silloin kun myyn eurolla-parilla vaatteita. Paikanpäällä aletaan kinuamaan, että saisko kuitenkin 50 sentillä tms. vaikka kyse täysin hyväkuntoisesta vaatteesta ja hintakin noin matala. Muutaman kerran käynyt myös niin, että ostajalla ei olekaan ollut tarpeeksi rahaa. Kerrankin myin kokovartalopeiliä 8 eurolla, ostaja tuli ja alkoi kaivaa taskustaan viiden sentin kolikoita. Sai lopulta kasaan reilut kuusi euroa. En suostunut myymään sillä ja ostaja tietty kiskaisi kävyn kärsäänsä.

Oudoin tapaus kuitenkin oli eräs hieman vanhempi nainen. On kai hieman alkoholisoitunut ja jotenkin outo käytökseltään. Mulla oli myynnissä paljon vaatteita ja sovittiin, että tulee katsomaan mitä haluaa ostaa kun en kaikkia jaksanut kuvata. No hän tuli, talsi suoraan kuraisilla kengillä olohuoneeseen, kölppäsi siististi viikatut vaatteet kauheaksi mytyksi ja osa jopa putosi lattialle. Osti lopulta muutaman paidan. Noin kuukauden päästä soi yhtäkkiä ovikello ja tämä samainen nainen on ovella. Kertoi tulleensa katsomaan, olisiko vielä jotain ostettavaa ja yritti tunkea väkisin sisälle. En päästänyt ja sanoin etten pidä siitä, että tuntemattomat ihmiset tulevat luokseni mitään ilmoittamatta ja ettei mitään myytävää edes ole enää. Yritti vängätä vastaan ja vedin sitten vaan oven kiinni. Jäi pimpottamaan ovikelloa hetkeksi, mutta sitten onneksi häipyi eikä ole sen jälkeen tyyppiä näkynyt.

• ylös 1.2k
  • alas 11
Vierailija

Myin eurolla kesämekkoa josta olin laittanut yhden kuvan jossa näkyi mekon väri, pituus ja koon olin ilmoittanut. Joku nainen pyysi siitä lisäkuvia, ja tarkkoja mittoja. Sovittiin tapaaminen, ja hän teki oharit peräti kolme kertaa. Harmittaa että en silloin tajunnut ilmoittaa ostajasta ryhmän ylläpidolle.

Myin naisten vaatteita huutonetissä ja olin laittanut oman numeroni ilmoitukseen, sain monia ihmeellisiä soittoja miehiltä jotka kyselivät vaatteiden haaraosista(?!) ja yksi jopa kysyi voinko myydä hänelle dildon suoraan käytöstä otettuna. Kuulostaa ehkä uskomattomalta, mutta totta puhun.

Myin verhot 7 euron hintaan, hakiessa ostaja alkoi tinkaamaan euroja vielä alemmas ja syy oli niinkin uskomaton kuin että hänen täytyy lyhentää verhoja, siitä koituu hänelle lisävaivaa, siksi täytyy saada halvemmalla. Niinkuin se olisi mun ongelma!

• ylös 1.3k
  • alas 13

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.