Vierailija

Espanja kiinnostaisi koska on yksi puhutuimpia kieliä maailmassa.. Onko mahdollista oppia avoimessa tai kansalaisopiston kielikursseilla ja itse aktiivisesti opettelemalla?

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (7)

ja italia ovat kielistä niistä helpoimmasta päästä. Itse olen opiskellut kansalaisopistossa venäjää ja espanjaa vaikka ikää on li 30. Ja hyvin on opit päähän jääneet...

Pärjäätkö noilla kielillä maailmalla/ työelämässä?

Katsoin että 26 tunnin kurssi olisi 100 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Yhdellä 26 h kurssilla sitä ei vielä opi niin, että maailmalla kunnolla pärjäisi. Sen sijaan oleskelemalla espanjankielisessä maassa oppii valtavan nopeasti, jos sellaiseen on mahdollisuus.

Espanjan kielessä on aluksi hankalan tuntuinen verbioppi, mutta jos vaan jaksaa opetella subjunktiivit ja preteritit, niin loppu on helppoa :-)

Itse opin kielen yli kaksikymppisenä, kävin muutaman kurssin yliopistossa ja asuin sitten Espanjassa reilun vuoden. Nykyään se on vahvin vieras kieleni, englantiakin parempi.

Tosin minusta tuntuu etten opi tuota ruotsia koskaan!

Ja noilla kansalaisopiston kursseilla se uuden oppiminen loppuu jossakin vaiheessa. Olen päässyt ruotsissa tiettyyn tasoon ja siitä ei pääse eteenpäin, junnaa samoja juttuja ja käytännön tasolla äidinkielenään ruotsia puhuvien kanssa kekustelut jäävät samoille tasoille. Lisäksi on joitakin kielioppi asioita joita ei millään jaksa muistaa. Lukeminen onnistuu helpoiten, muttei sitäkään jaksa ehkä varttia kauempaa... Tuskaista!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat