Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muusikko Darude lasten älypuhelinten käytöstä: ”Vanhemmat antavat lastensa tehdä mitä huvittaa ikärajoista välittämättä”

Ville Virtanen eli Darude esiintyi Helsinki Weekend -festivaaleilla vuonna 2015. Kuva: Terhi Ylimäinen

”Meidän pitää uskaltaa olla epäsuosionkin uhalla vanhempia, jotka laittavat kaikki rajoitukset puhelimeen”, Ville Virtanen kirjoittaa Facebookissa.Lue koko juttu

Kommentit (8)

Vierailija

Kännykkä tekee koulumatkasta vaarallisemman. Liian moni koululainen kävelee kouluun nenä kiinni puhelimessa. Jos koulun pihalla on kännykänkäyttökielto, jäädään siihen portin ulkopuolelle näpertämään puhelinta, vaikka kadulla saa kävelyn lisäksi myös pyöräillä. Satumme asumaan ala-asteen vieressä, ikkunat suojatielle ja koulun pihalle päin. Pikkaisen liian usein näkee läheltä piti -tilanteita.

Kännykkä EI ole turva lapselle, vaan suuri riski.

Vierailija

Täällä tiukkismutsi. Meidän lapsilla on kaikki mahdolliset estot, ei whatsappia, eivät saa kävellä puhelin naamassa kiinni. Puhelin kädessä ei vetelehditä kotona, joskus saa vähän pelata jos läksyt on tehty ja sää on huono.

En kestäisi jos minun lapsistani tulisi sellaisia kyrmyniska pulleroita jotka törmäilevät lyhtypylväisiin naama kiinni puhelimessa.

ytp

Niistä tuleekin fiksumpia..Joten kielletään kaikki ilman perusteluja ja täysin epäloogisesti. Kärjistykset ja yleistävä vouhotus sopii hyvin argumentiksi. Näin se menee ja on aina mennyt. 

tiukkis mutsi

Asiaa. Kauheeta kattoa juurikin näitä kun kävelee kouluunkin nenä puhelimessa kiinni. Autoilevana olen kiinnittänyt huomiota tapaan jäädä istumaan esim. ajotien reunaan, suojatien eteen punaisilla, bussipysäkin reunaan tms vaaralliseen paikkaan. Vaistomaisesti sitä katsoo että onko tuolla joku hätä kun kyyristelee tuollaisessa paikassa, mutta ne onkin vaan muksuja nenät kiinni luurissa!!

Vierailija

Joskus tulee vastaan lapsia, jotka polkupyöräilevät katse suunnattuna älypuhelimeensa. Toisaalta kun vanhemmatkin saattavat selata älypuhelinta auton ratissa, niin en ihmettele.

Vierailija

ytp kirjoitti:
Niistä tuleekin fiksumpia..Joten kielletään kaikki ilman perusteluja ja täysin epäloogisesti. Kärjistykset ja yleistävä vouhotus sopii hyvin argumentiksi. Näin se menee ja on aina mennyt. 

Ikävää herättää sinut harhoistasi, mutta älypuhelimet eivät tee käyttäjistään älykkäämpiä vaan päinvastoin tyhmentävät.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kännykkä tekee koulumatkasta vaarallisemman. Liian moni koululainen kävelee kouluun nenä kiinni puhelimessa. Jos koulun pihalla on kännykänkäyttökielto, jäädään siihen portin ulkopuolelle näpertämään puhelinta, vaikka kadulla saa kävelyn lisäksi myös pyöräillä. Satumme asumaan ala-asteen vieressä, ikkunat suojatielle ja koulun pihalle päin. Pikkaisen liian usein näkee läheltä piti -tilanteita.

Kännykkä EI ole turva lapselle, vaan suuri riski.

Onneksi minä itse en käytä kännykkää koulumatkoilla. Paitsi joskus, jos laitan vaikka kuulokkeet korville ja kuuntelen samalla musiikkia. Mutta senkin teen semmosessa paikassa missä on turvallista. 

Ja muutenkin tuntuu, että myöhästyn koulusta jos jään katsomaan kännykkää. SIksi onkin parempi että se yleensä on repussa tai taskussa kun meen kouluun.

Itellä kans ne läheltä piti- tilanteet on sellasia että menee vaikka vähän liian vauhdikkaasti pyörällä eikä huomaa autoa tai sitten ajattelen että "kyllä mä tästä ehdin tien yli mennä jos meen nopeesti"

mutta sillä tavoin tulee joskus just niitä läheltä piti- tilanteita

Okei tästä alkaa tulla romaani, joten  lopetan. Hejdo!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat