Miksi pitkään nukkuminen on niin tuomittavaa?
Sehän on vain erilainen unirytmi. Mielestäni voi ihan yhtä hyvin valvoa pitkään ja nukkua myöhään, jos aamulla ei ole mitään velvollisuuksia. Yöllä voi ihan hyvin käyttää myös aikansa hyödyllisesti, itse ainakin luin viime keväänä pääsykokeisiin yöllä kun muut nukkuivat. Tuntuu vaan aina, että saa aina kauhean tuomitsevia katseita niskaan kun vääntäytyy sängystä puolen päivän jälkeen :D
Kommentit (52)
Maatalousyhteiskunnan päivärytmi ja sen kunnioitus elää historiallisena jäänteenä tänäkin päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Maatalousyhteiskunnan päivärytmi ja sen kunnioitus elää historiallisena jäänteenä tänäkin päivänä.
Miten se on mahdollista? Emmehän elä enää läheskään samanlaisessa yhteiskunnassa enää
Ei tuomitse, mutta salaa ihmettelen iltapäivällä klo 15 aamiaiselle heräävää.
Vuorokaudessa on vähemmän tunteja kun nukkuu pitkään...
Siksi kun Hitler tapasi nukkua myöhään.
Maatalous, luterilaisuus...onhan noita.
Lohduttaudu sillä, että me joustavat nukkujat olemme...hm... sanotaan nyt aika fiksuja, koska emme halua pahoittaa tällä asialla kenenkään mieltä :D
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi_hyvin/psykologia/oletko_yok…
Pitkään nukkuminen on erittäin ok silloin, kun tämä nukkuminen ei haittaa muita.
Sen sijaan tyyppi, joka tulee töihin vasta tiistaina, koska sattui nukkumaan maanantaina iltapäivään asti, ei kuulu tähän älykategoriaan. Hän on se pönttö, joka turmelee meidän aitojen, oikealla tavalla öiset kukkumishetkemme käyttävien nukkujien heimon maineen.
Vierailija kirjoitti:
Vuorokaudessa on vähemmän tunteja kun nukkuu pitkään...
Vuorokaudessa on tunteja 24 nukkui sitten päivällä tai yöllä.
Nukkuminen on lähes yhtä nautinnollista kun nus.....
Niimpä! En vieläkään ole saanut paljoa järkeviä perusteita että miksi pitkään nukkumista tuomitaan
Ap
En tiedä, mietin just aamulla kun availin silmiä, että miks tästä pitää olla huono omatunto, klo oli 11.52.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mietin just aamulla kun availin silmiä, että miks tästä pitää olla huono omatunto, klo oli 11.52.
Älä huoli kamu, mulla oli herätys klo 13 että vääntäytyisin edes silloin ylös XD
Mitäs väliä sillä on tuomitseeko vai ei. Ei vois vähempää kiinnostaa jos jotakuta vtuttaa se.
Mä heräilin klo 13 ja yhä arvon sängyssä, että mitä söisin/hakisin aamupalaksi:)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs väliä sillä on tuomitseeko vai ei. Ei vois vähempää kiinnostaa jos jotakuta vtuttaa se.
Just näin.
Mua ei kiinnosta myöskään, jos joku kauhistelee sitä, että nukun vapaina viikonloppuina vaikka ties kuinka pitkään.
Sunnuntaisin ainakin nukun usein yli klo 11.
Olen niin loppu työni takia, että onneksi lähipiiri osaa olla suurin piiretein kauhistelematta sitä, miten aamuvirkusta tuli iltatorkun lisäksi myös aamutorkku, jos vain on mahdollisuus nukkumiseen.
Missä oikein nukut, jos saat herätessäsi tuomitsevia katseita? Kadulla? Näyteikkunassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli kamu, mulla oli herätys klo 13 että vääntäytyisin edes silloin ylös XD
Mullon kuitenkin 4 lasta 😃
Vierailija kirjoitti:
Missä oikein nukut, jos saat herätessäsi tuomitsevia katseita? Kadulla? Näyteikkunassa?
No perheeltä. Ja aina jos asia tulee puheeksi jossain
Useat toiminnot ovat mahdollisia vain arkisin klo 9-15 tai 8-16. Jos elää muussa rytmissä, niin asioiden hoitaminen on hankalaa. Pitkälle päivään nukkumista paheksutaan, koska se rajoittaa yhteiskunnan toimintoihin osallistumista.
Mitä tuomittavaa siinä on? Aina kun pystyn niin nukun pitkään, kuten tänä aamuna, heräsin 10.50.