Kommentit (8)

Teal
Seuraa 
Liittynyt9.4.2018

"Kysymyksestäsi syntyy käsitys, että olet epävarma omasta paikastasi suhteessanne ja merkityksestäsi kumppanillesi. "

Ja ihan syystäkin.

Jos tämä mies haluaa mieluummin lähteä toisen naisen kanssa lenkille ja matkoille, eikä ota huomioon tyttöystävänsä tunteita, jotka tästä toiminnasta herää ( luonnollinen mustasukkaisuus ja epävarmuus ) hän ei pidä tätä naista, kenen kanssa on sitoutunut seurustelemaan, ykkösenä. ( Tämä on ok, mutta se tulee ilmaista suoraan kuka on prioriteetti 1 , jotta naisellakin on mahdollisuus löytää mies joka on halukas asettamaan hänet etusijalle)

Jos kysymyksen esittänyt nainen on uskaltanut olla haavoittuvainen ja ilmaista nämä mustasukkaisuuden ja epävarmuuden tunteensa miehelle asiallisesti ja mies ei ole pyrkinyt ottamaan hänen rajojaan ja tarpeitaan huomioon, suhde on sillon yksipuolinen.

Ehkä tämä mies kuvittelee, että hänellä on oikeus pitää naista itsellään, kiinni suhteessa, samalla kun hän rellestää "kaverpohjalla" muiden naisten kanssa ja satuttaa tyttöystävän rajoja itsekkyydelllään.

PS. Mustasukkaisuus on tärkeä tunne. Se kertoo jos omia tarpeita ei kohdata. Toisen pakottaminen kohtaamaan tarpeet on aivan eri asia.

Eli ei tämä nainen mitään turhaa "draamaa" tässä hae, vaan kuuntelee omia tarpeitaan, mikä on hyvä!

Suhteessa yleensä haluaa olla vapaasta tahdostaan ja näin ei tarvii kikkailla eikä toisen huomioiminen tee kipeää. Niitä tarpeita täytyy vaan asiallisesti myös ilmaista. Kannattaa valita pari huolellisesti, kyllä samanhenkisiä ihmisiä löytyy. Miehiä riittää.....

Vierailija

Ei kuulu ollenkaan parisuhteeseen se, että puolisolla on eri sukupuolta olevia ystäviä ellei sitten ole 100% homo se mies. Tämäkin on naisen keino luoda lisää draamaa.

Vierailija

No onpa taas draamaa. Olisiko ongelma jos se ystävä olisi mies? Herätkää nykypäivään, ei siinä ole mitään ihmeellistä että ystäväpiiriin kuuluu kumpaakin sukupuolta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No onpa taas draamaa. Olisiko ongelma jos se ystävä olisi mies? Herätkää nykypäivään, ei siinä ole mitään ihmeellistä että ystäväpiiriin kuuluu kumpaakin sukupuolta.

Maissa missä mies on vielä mies niin toinen mies voi saada t-ur-pa-an tällaisen takia.

jotain rajaa nyt prkle

Se sitä tasa-arvoa. Jos tällä naisella olisi mieskaverina joku tätä poikaystävää isompi, komeampi, isompi munaisempi, rikkaampi yms "me ollaan vaan kavereita" -mieskaveri niin saattaisi mennä poikaystävältä suu mutruun, kun ilmoitetetaan, että me lähdetään mieskaverin kanssa rantalomalle kahdestaan. KOSKA ME OLLAAN VAAN KAVEREITA! NII ! ja SÄ OOT VAAN SAIRAAN MUSTASUKKANEN!

Vierailija

No, jos mun tuleva mies olisi mieluummin mennyt jonkun naisen kanssa reissuun kuin minun, niin eihän se olisi ollut meidän parisuhdetta vaan sen toisen. En olisi ymmärtänyt, että meidän parisuhde on se tärkeä vaan että tuo toinen on. Ihan vaan lukemalla merkkejä. Tuskin olisi jäänyt sellaiseen suhteeseen. Harkinnan jälkeen... en olisi jäänyt. Ei oo mun juttu. Mun mies on mun mies eikä jaa vapaa-ajan reissuja toisen naisen kanssa. Tekee niin ihan omasta tahdostaan. Halusi valita minut.
Kyllä kirjoittajana keskustelisin tosi vakavasti ja kertoisin omat ajatukseni ja tunteeni, jos haluaisin tuon suhteen jatkuvan. Täytyyhän siispä tehdä kompromisseja. Ei kaikkea tarvi saada. Valintoja tämä elämä on.
Kukin tavallaan. Joillakin on rautainen itsetunto ja rautainen luotto ihmisiin. Hyvä niin. Kukin tavallaan.

Vierailija

Voin kertoa virheen jonka itse tein: yritin hyväksyä tuon ystävän ystävänä ja antaa heille tilaa. Kerroin että minusta tuntuu pahalta, mutta hänellä on oikeus omiin ystäviinsä. Miehen tulkinnan mukaan tämä oli signaali, että ehkä minä en ole niin sitoutunut häneen kun en laita tiukempaa rajaa! Hän suorastaan petasi mustasukkaisuuttani kertomalla "avoimesti" tekemisiä, jotta näkisi kiintymystäni. Tilanne eteni niin, että tuo nainen alkoi tulkita heidän yhteistä aikaansa siten, että se on sijoitus juuri häneen. Kuukausia kului ja jossakin vaiheessa viestittely meni sellaiseksi, että minulle ei voinut enää sitä näyttää.

Tuo nainen oli kehitellyt mielessään kuviot, joissa minä olen se tylsä arki ja hän on vapautus. En koskaan halunnut ajatella hänestä pahaa ja tavatessamme tulimme hyvin toimeen, joten oli vaikeaa tajuta että kaiken aikaa hänell oli toisenlainen todellisuus päässään.

Sitä täysin tajuamatta mies pelasi meitä molempia olemaan mustasukkaisia itsestään. Hänelle oli järkytys, miten erilaisena tuo ystävä näki heidän suhteensa.

Meillä kupla puhkesi siihen, kun keskustelimme avoimesti kaikki kolme. Suosittelen sitä. Ota paikkasi miehesi rinnalla ja näytä se naiselle ystävällisesti. Esim. kutsu hänet vieraaksi, näytä, kuka on "vain" ystävä ja kuka on kumppani. Itselleni mikään maailman vakuuttelu ei olisi tehonnut paremmin, kuin se että näin naisen vierailijana ja miehen ja minun läheisyys oli kiistämätön tosiasia hänelle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat