Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onko kukaan onnistunut kiertämään Yle Areenan uusia asetuksia niin että kaikkien ohjelmien katselu onnistuisi myös ulkomailta? Hommasin aikoinaan Freedomen tuota tarkoitusta varten ja se toimi loistavasti mutta on nyt estetty. Harmittaa kun Nousuvesi jäi kesken minulta.

• ylös 6
  • alas 2

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Ulkomailla minäkin, ja ärsyttää tosi paljon kun Areena olisi täynnä mielenkiintoista katseltavaa, mutta ei vain ulkomailta onnistu. Tosi reilua ulkosuomalaisia kohtaan, ettei saada suomalaisia sarjoja Yleltä katsottaviksi. 

• ylös 19
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla minäkin, ja ärsyttää tosi paljon kun Areena olisi täynnä mielenkiintoista katseltavaa, mutta ei vain ulkomailta onnistu. Tosi reilua ulkosuomalaisia kohtaan, ettei saada suomalaisia sarjoja Yleltä katsottaviksi. 

Useimmat suomalaiset sarjat kyllä näkyvät Yle Areenassa ulkomaillakin, mutta kaikki eivät. Esim. Karppi on katsottavissa vain Suomessa enkä ymmärrä tätä mitenkään, kun kyse on täysin suomalaisesta sarjasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan onnistunut kiertämään Yle Areenan uusia asetuksia niin että kaikkien ohjelmien katselu onnistuisi myös ulkomailta? Hommasin aikoinaan Freedomen tuota tarkoitusta varten ja se toimi loistavasti mutta on nyt estetty. Harmittaa kun Nousuvesi jäi kesken minulta.

Siis oikeasti ovat estäneet että ei toimi Freedomen kautta? Oleko kokeillut jollain muulla VPN ohjelmalla?

Aika hassu kun ihan hiljattain DNA TV ilmoitti että heidän palveluaan voi alkaa käyttämään vapaasti EU maissa. Tähän asti sekin on toiminut vain Suomessa. Yle menee ihan eri suuntaan.

• ylös 16
  • alas 2
Vierailija

Onkohan minulla mahdollisuus saada Yle maksuja ja veroja takaisin kun en voi katsoa rahoillani tuotettuja ohjelmia.

• ylös 22
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti ovat estäneet että ei toimi Freedomen kautta? Oleko kokeillut jollain muulla VPN ohjelmalla?

Aika hassu kun ihan hiljattain DNA TV ilmoitti että heidän palveluaan voi alkaa käyttämään vapaasti EU maissa. Tähän asti sekin on toiminut vain Suomessa. Yle menee ihan eri suuntaan.

Ylellä ei ole mitään omaa intressiä tässä. Kyse on ihan oikeuksien haltijoiden tahtotilasta.

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onkohan minulla mahdollisuus saada Yle maksuja ja veroja takaisin kun en voi katsoa rahoillani tuotettuja ohjelmia.

Onko sinulla mahdollisuus ottaa etätyöpöytäyhteyttä Suomessa sijaitsevan tietokoneeseen? Silloinhan Yle ei voi mitenkään estää käyttöä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tor-verkon kautta pystyy kuulemma käyttämään.

Kyllä pystyy. Tor-verkon kautta kaista ei riitä mutta asettamalla exit noden Suomeen ja käyttämällä yle-dl:ää saa ohjelmat ladattua omalle koneelle. Whonix ei tahdo kestää niin suurta liikennettä pitkäaikaisesti, mutta voitte tehdä oman tor-proxyn tai käyttää torsocksia.
Toinen vaihtoehto on vuokrata joku halpa VPS Suomesta ja ladata sille haluamansa ohjelmat. Hinta lähtee ehkä kolmesta eurosta/kk+alv.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla mahdollisuus ottaa etätyöpöytäyhteyttä Suomessa sijaitsevan tietokoneeseen? Silloinhan Yle ei voi mitenkään estää käyttöä.

En asu, enka tee enaa toita Suomessa. Maksoin kylla noista ohjelmista 12 vuotiaasta 44 vuotiaaksi.
Eli 32 vuotta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En asu, enka tee enaa toita Suomessa. Maksoin kylla noista ohjelmista 12 vuotiaasta 44 vuotiaaksi.
Eli 32 vuotta.

Googlaa hei mistä saat Suomesta halvimman VPS:n ja hanki sellainen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eli 32 vuotta.

Oikaisu palkka ja paaomaveroa aloitin maksamaan 12 vuotiaana, mutta tv ja radio maksu tuli 18 vuotiaana.
pari vuotta olin maksamatta tv lupaa. En edes oikeasti omistanut tv:ta. En edes kun yle vero tuli.
En edelleenkaan omista tvta

Vierailija

Itse olen myös ulkomailla, ja olen saanut Freedomen toimimaan ainakin toistaiseksi niin, että käynnistän vpn:n uudelleen tarvittavan monta kertaa. Yleensä vaati n. kaksi tai kolme on/off -klikkausta, kunnes alkaa näkyä.

Tosin nythän kuun alussa tuli joku EU-laki voimaan, joka kieltää maarajoitukset. Yle on ilmoittanut, että ottavat käyttöön palvelun, jonka avulla kaiken sisällön katselu onnistuu myös ulkomailla tunnistautumisen avulla, kunhan on pysyvä asuinpaikka Suomessa..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä pystyy. Tor-verkon kautta kaista ei riitä mutta asettamalla exit noden Suomeen ja käyttämällä yle-dl:ää saa ohjelmat ladattua omalle koneelle. Whonix ei tahdo kestää niin suurta liikennettä pitkäaikaisesti, mutta voitte tehdä oman tor-proxyn tai käyttää torsocksia.
Toinen vaihtoehto on vuokrata joku halpa VPS Suomesta ja ladata sille haluamansa ohjelmat. Hinta lähtee ehkä kolmesta eurosta/kk+alv.

Nuo konstit varmaan toimivat mutta menevät kyllä täysin minun taitojeni yli. :-) Tykkäsin Freedomesta siksi(kin) että se on niin ultrahelppo.

No ensi vuodesta alkaen Yle Areenan kaikki ohjelmat nähtävästi ovat katsottavissa jos rekisteröityy ja vahvistaa rekisteröitymisen pankkitunnuksilla. Mutta tuossakin tapauksessa pitää olla kotipaikka Suomessa joten omia tunnuksiani en voi käyttää. Pitää yrittää löytää joku ratkaisu; ehkä äiti suostuu hommaamaan tunnukset ja antamaan ne minulle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Nuo konstit varmaan toimivat mutta menevät kyllä täysin minun taitojeni yli. :-) Tykkäsin Freedomesta siksi(kin) että se on niin ultrahelppo.

No ensi vuodesta alkaen Yle Areenan kaikki ohjelmat nähtävästi ovat katsottavissa jos rekisteröityy ja vahvistaa rekisteröitymisen pankkitunnuksilla. Mutta tuossakin tapauksessa pitää olla kotipaikka Suomessa joten omia tunnuksiani en voi käyttää. Pitää yrittää löytää joku ratkaisu; ehkä äiti suostuu hommaamaan tunnukset ja antamaan ne minulle.

Etkä rekisteröidy yhtään mihinkään vaan asennat Linuxin, tor-daemonin, yle-dl:n ja sen jälkeen googlaat miten saat exit noden itse määritettyä ja lopuksi annat käskyn torsocks yle-dl ja sen perään haluamasi ohjelman url.

Vierailija

No voi räkä :( Onneksi en ehtinyt vielä uusia freedomea, tuli nimittäin jo muistutus että kohta loppuu aika.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No voi räkä :( Onneksi en ehtinyt vielä uusia freedomea, tuli nimittäin jo muistutus että kohta loppuu aika.

Paljonko se maksaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä pystyy. Tor-verkon kautta kaista ei riitä mutta asettamalla exit noden Suomeen ja käyttämällä yle-dl:ää saa ohjelmat ladattua omalle koneelle.

Tor-verkon idea tosin menee hukkaan jos sallii flashin tai HTML5:n. Jos haluaa käyttää sitä anonyymiin selaamiseen niin niitä ei voi sallia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä pystyy. Tor-verkon kautta kaista ei riitä mutta asettamalla exit noden Suomeen ja käyttämällä yle-dl:ää saa ohjelmat ladattua omalle koneelle.

Tor-verkon idea tosin menee hukkaan jos sallii flashin tai HTML5:n. Jos haluaa käyttää sitä anonyymiin selaamiseen niin niitä ei voi sallia.

Paitsi jos käyttää Whonixinkaltaista ratkaisua. Silloin toinen kone pakottaa kaiken liikenteen tor-verkkoon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eli 32 vuotta.

Sulla oli oma tv-lupa 12-vuotiaana? varmaan joo.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Paljonko se maksaa?

En muista, enkä vielä tarkistanut. Useampi kymppi kuitenkin.

Sivut