Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (15)

Vierailija

"siskojen osoittama kiintymys vaikuttaa jopa vahvemmin kuin hyvä ja lämmin suhde vanhempiin." Entäs jos kokee siskon koko ajan kiusaavan ja vihaavan itseä? Mietin omia lapsiamme.

Vierailija

Uskon tuohon juttuun. Mulla ei ole siskoa, enkä ole kovin "hyvä" ihminen.

Omat tytöt sen sijaan ovat juuri sopivat siskot toisilleen. Tarpeeksi saman- ja erilaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minulla ei ole siskoa. Se harmittaa. Sisko on aivan eri asia kuin veli. Siskoja ei saa mistään, paras ystäväkään ei voi korvata siskoa. Ei minulla tosin ole niitä ystäviäkään. Mutta niinhän tuossa artikkelissakin sanotaan, että siskottomilla on huonommat sosiaaliset taidot. Se pitää kyllä minun kohdallani täysin paikkansa.

Vierailija

Mulla oli siskon kanssa varmaan liian pieni ikäero, koin äidin suosivan toista ja lapsuutemme oli muutenkin tosi riitaisa.
Aikuisena vasta suhteet lämmenneet.

Vierailija

Paitsi jos äiti soveltaa Hajota ja hallitse -politiikkaa.

Sisarussuhde voi olla kestämätön taakka, yhtä myrkyllinen kuin huono ystävyyssuhde.
Joskus ei ole muuta keinoa kuin lopettaa yhteydenpito.
Sitä vain ei tee kuin viimeisenä, äärimmäisenä keinona.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.

Ei pidä yleistää. Jos asia ei sinun kohdallasi pidäkään paikkaansa, niin voi olla, että lähes kaikkien muiden kohdalla pitää. Kyllä tuossa jutussa on paljon perää. Ja ainaakin tuo, että sisko on yleensä se, joka pitää yhteyksiä yllä suvun kesken on totta. Harvemmin miehet/veljet on innokkaita pitämään yhteyttä vaikkapa sisaruksiinsa, kun ollaan aikuisia ja muutettu eripuolille Suomea. Naisilta/siskoilta se yleensä käy luontevammin.

Ja kyllä se sisko lapsenakin on kultaa kalliimpi ystävä vaikka välillä erimieltä asioista ollaankin. 

Itse olen kyllä siskoistani todella kiitollinen.

Vierailija

Huonosta väkivaltaisesta perheestä (jossa isä lapsiaan hakkaava psykopaatti) tulevana voin sanoa että siskosta on vain harmia ja pahaa mieltä ja viimeiseen 15 vuoteen en ole siskosta mitään kuullutkaan. En myöskään vanhemmistani. Huono perhe tuhoaa kaikki suhteet ja tunteet jäseniään kohtaan.

Vierailija

Minulla ja siskollani on kolme vuotta ikäeroa. Ei meillä ole muuta yhteistä kuin vanhemmat. Lapsenakaan emme leikkineet yhdessä, emme myöskään riidelleet tai kinastelleet. Siskoni huiteli jo kolmentoista ikäisenä mopolla pitkin kyliä pakkelit naamassa, minä leikin barbeilla vielä yläkouluikäisenäkin ja hädin tuskin uskalsin fillaroida. Olemme me ihan sopuisissa väleissä nyt aikuisina (kuten lapsenakin) mutta emme kyläile tai varsinaisesti pidä muuta yhteyttä kuin lasten synttärit ja rippijuhlat sun muut.

Kaikilla tutuillani on muuten tehty lapset kolmen vuoden ikäeroilla. Eivät ne lapset varsinaisesti ystävyksiä ole, vain perheenjäseniä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat