Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (15)

Vierailija

Oma kokemukseni on se, että miehet ottavat esille näitä "pelkään satuttavani sinua" ja muita selityksiä silloin, kun eivät halua sitoutua ja haluavat pitää portit auki muille. Samalla ovat munattomia, eivätkä osaa sanoa "ei": Ein sanominen helpottuu, jos joku mehevä bööna tulee vastaan tai jos sanoo tiukasti, että "ollaan tai ei olla". 

Yleensä tuollaisesta kitkutuksesta ei tule kuin pidempään jatkuvaa kitkutusta ja kaikille paha mieli. Tietysti joskus kyseessä on sitten joku molemminpuolinen peli, jossa lässytetään kaikenlaista molemminpuolisen kasvojen menettämisen pelossa. Miehelle esimerkiksi kelpaa seksi, mutta ei sitoutuminen. Tätä on hankala sanoa ääneen.

Vierailija

ei kannata sitoutua ennen kuin tietää että onko nainen kilarimuija. ainakin kyllä vai ei tyyppi on kilarimuija alle puolen vuoden suhteessa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
ei kannata sitoutua ennen kuin tietää että onko nainen kilarimuija. ainakin kyllä vai ei tyyppi on kilarimuija alle puolen vuoden suhteessa

Sä taidat tehdä kaikista ”kilarimuijia” omalla käytökselläs.

Vierailija

Moni "ikisinkku" kaverini on kohdannut jo useita tuollaisia suhteita. Aina mies valittaa, että voi voi kun olet unelmien nainen, mutta JOKU puuttuu... 

Olen minäkin näitä tämmöisiä tavannut, mutta kaikeksi onneksi tapasin nykyisen mieheni sitten vähän päälle kolmekymppisenä. Hänen kanssaan ei ollut ikinä sellaista "voi minä pelkään satuttavani sinua" ja "en oikein tiedä, mutta...." -vaihetta. Ei tarvinnut koskaan miettiä, että voinko tehdä niin tai näin - olenko sitten liian ahdistava? Vaadinko liikaa? Yhdessäolo oli vain molemminpuolisesti mukavaa. Kyllä nämä minunkin "en oikein tiedä" - tapaukset myöhemmin suurimmaksi osaksi löysivät itseään miellyttävät kumppanit. Tai ainakin perheen ovat näyttäneet perustavan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Harvoin molemmilla tällaisilla ihmisillä on kaikki kotona.

Mutta voi se kyllä olla toisinkin päin, omaa tyhmyttään sitoudutaan ja sitten erotaan.

Poh diskeleva

Kuulostaa vaan siltä että mies liian kiltti sanomaan että nyt ei nappaa, kaunistelee sitten asiaa kun ei kehtaa sanoa että oikeastaan pelkkä seksi riittäisi. Ota jalat alle ja juokse, lujaa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos olet useinkin joutunut suhteeseen "kilarimuijien" kanssa, niin suosittelen pohtimaan myös omaa rooliasi asiassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni on se, että miehet ottavat esille näitä "pelkään satuttavani sinua" ja muita selityksiä silloin, kun eivät halua sitoutua ja haluavat pitää portit auki muille. Samalla ovat munattomia, eivätkä osaa sanoa "ei": Ein sanominen helpottuu, jos joku mehevä bööna tulee vastaan tai jos sanoo tiukasti, että "ollaan tai ei olla". 

Yleensä tuollaisesta kitkutuksesta ei tule kuin pidempään jatkuvaa kitkutusta ja kaikille paha mieli. Tietysti joskus kyseessä on sitten joku molemminpuolinen peli, jossa lässytetään kaikenlaista molemminpuolisen kasvojen menettämisen pelossa. Miehelle esimerkiksi kelpaa seksi, mutta ei sitoutuminen. Tätä on hankala sanoa ääneen.

Sitoutuminen ahdistaa ja "se jokin" puuttuu tai tuntuu olevan pielessä. Tuttu tunne, vaikka toinen olisi ihana ja tuntuisi kaikin puolin olevan parisuhdemateriaalia, monella tapaa parempi kuin kukaan aikaisempi tai kuviteltavissa oleva. Omasta kokemuksestani (olen nainen) sanoisin, että hyvä juttu, että mies uskaltaa nuo ajatuksensa sanoa.

Olen pariin otteeseen itse lähtenyt suhteeseen, jonka alussa minulla on tuo tunne ollut ja ei se siitä kyllä ole helpottanut. Meneehän siinä suhteessa hyvin niin kauan kuin ei tule vastaan ketään muuta, jonka kanssa se puuttuva "jokin" löytyy. Eikä kyllä itseänikään ilahduta ajatus, että olisin kumppanilleni vain joku ihan hyvä, jossa jokin määrittämätön asia häiritsee pahasti. Se ei ole reilua kummankaan kannalta.

Joidenkin kanssa vain natsaa ja sitoutuminen tuntuu oikealta, vaikka kaikki muu olisikin väärin ja suhdetta vastaan! Harvoin kyse lopulta on elämäntilanteesta tai ajoituksesta, vaan kemioista, kuten jutussakin puhuttiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sitoutuminen ahdistaa ja "se jokin" puuttuu tai tuntuu olevan pielessä. Tuttu tunne, vaikka toinen olisi ihana ja tuntuisi kaikin puolin olevan parisuhdemateriaalia, monella tapaa parempi kuin kukaan aikaisempi tai kuviteltavissa oleva. Omasta kokemuksestani (olen nainen) sanoisin, että hyvä juttu, että mies uskaltaa nuo ajatuksensa sanoa.

Olen pariin otteeseen itse lähtenyt suhteeseen, jonka alussa minulla on tuo tunne ollut ja ei se siitä kyllä ole helpottanut. Meneehän siinä suhteessa hyvin niin kauan kuin ei tule vastaan ketään muuta, jonka kanssa se puuttuva "jokin" löytyy. Eikä kyllä itseänikään ilahduta ajatus, että olisin kumppanilleni vain joku ihan hyvä, jossa jokin määrittämätön asia häiritsee pahasti. Se ei ole reilua kummankaan kannalta.

Joidenkin kanssa vain natsaa ja sitoutuminen tuntuu oikealta, vaikka kaikki muu olisikin väärin ja suhdetta vastaan! Harvoin kyse lopulta on elämäntilanteesta tai ajoituksesta, vaan kemioista, kuten jutussakin puhuttiin.

Voi apua! Olen hyvin todennäköisesti kumppanilleni vain joku ihan hyvä. Luulen, että sen kumppanin etsintä, jossa se "jokin" on, jatkuu koko ajan taustalla. Se selittäisi niin monta asiaa. Miten tuollaista voi oikein kysyä?

Vierailija

A) miestä ei nappaa suhde kanssasi, vain seksi riittää

B) mies on epävarma itsestään (huono itsetunto) ja siksi suhteen eteneminen ahdistaa koska ajan kanssa kaikki piilotellutkin puolet paljastuvat

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat