Kansallisbaletin johtaja Kenneth Greve on vapautettu esimiestehtävistään-vuosikausien kiusaaminen ja seksuaalinen häirintä takana
Julkaistu: 26.3. 10:40 , Päivitetty: 26.3. 11:56
KANSALLISOOPPERA JA -BALETTI on tänään vapauttanut taiteellisen johtajan Kenneth Greven esimiestehtävistään. Esimiestehtävistä vapauttaminen johtuu tanssijoiden esiin nostamasta epäasiallisesta käytöksestä. Kyse on esimerkiksi kielenkäytöstä liittyen tanssijan ulkonäköön tai yksityiselämän piiriin kuuluviin asioihin, Kansallisooppera ja -baletti kertoo tiedotteessa.
Kyllä näitä kusipäitä riittää taiteilijapiireissä. Valta korruptoi ja pilaa jo valmiiksi egoistisen ihmisen.
Kommentit (93)
Toki tuo paskiainen ansaitsee lähteä, mutta uskoisin jokaisella balettia harrastaneella olleen tavallisen ihmisen näkökulmasta mulkku ja sadistinen valmentaja. samoin monissa naisten taitolajeissa tuodaan venäläinen valmentaja tyttöjä itkettämään. Toki jääkiekkovalmentajatkin tekee miehille samaa ja toivottavasti sekin saataisiin loppumaan.
Vieläkin ihmetyttää se, että seksuaalista häirintää koskevan kampanjan aikaan ei ole tuotu kuin taideväen tapauksia esiin vaikka on vain yksi aloista jossa tuota on aina tapahtunut.
Loistavaa! Nyt on Baletilla johtaja jolla on: moraalia, älyä, viisautta ja jämäkkyyttä!Hyvä Gita Kadambi.
Susanna Laineessa on samaa asennetta.
On kyllä lapanen mieheksi Kenneth kun ei tajua lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kohu tulee jäämään pihahdukseksi. Ei mammat ole kuulleet mistään balettijohtajasta joten ei kiinnosta. Pitää olla kunnon julkkiksia.
HYVÄ niin, mitä enemmän sontaa kaivaa, sen pahemmalta se haisee.Tärkeintähän on että possu on nyt karsinassa ja työrauha palautunut ja kaiken vartijana on NAINEN joka tietää mitä tekee!
Vierailija kirjoitti:
Tämä kohu tulee jäämään pihahdukseksi. Ei mammat ole kuulleet mistään balettijohtajasta joten ei kiinnosta. Pitää olla kunnon julkkiksia.
Eiköhän tässä ole olennaista, että saadaan tyyppi pois valta-asemasta ja etenkin alaikäisten tyttöjen läheltä.
Moni ballerina on kyllä ihan nüssitavan näköinen ja siksi niitä esityksiä kannataa käydä katsomassa...
Kadun, että osallistuin tähän keskusteluun.Miksi tätäkin asiaa ei voitu vaan hoitaa hiljaisuudessa pois päiväjärjestyksestä? Miehellähän on vaimo ja kolme lasta, jotka kärsivät eniten kohusta.
Toivon totisesti, että he ovat poistuneet maasta, koska eivät kuitenkaan tänne jäisi heinäkuun jälkeen.Vaikka K.G. on tietenkin vain ja ainoastaan itse vastuussa käytöksestään, kuinka surullista, että tälläisen on annettu jatkua näin kauan ja sitten viime hetkellä paljastuksella "herkutellaan", aivan kuten itsekin olen nyt tehnyt.Tälläisisssa tapauksissa ne syyttömät, eli syytetyn lapset kärsivät enemmmän kuin tekijä ja se jättää ikuisen arven.Häpeän.
Vierailija kirjoitti:
Kadun, että osallistuin tähän keskusteluun.Miksi tätäkin asiaa ei voitu vaan hoitaa hiljaisuudessa pois päiväjärjestyksestä? Miehellähän on vaimo ja kolme lasta, jotka kärsivät eniten kohusta.
Toivon totisesti, että he ovat poistuneet maasta, koska eivät kuitenkaan tänne jäisi heinäkuun jälkeen.Vaikka K.G. on tietenkin vain ja ainoastaan itse vastuussa käytöksestään, kuinka surullista, että tälläisen on annettu jatkua näin kauan ja sitten viime hetkellä paljastuksella "herkutellaan", aivan kuten itsekin olen nyt tehnyt.Tälläisisssa tapauksissa ne syyttömät, eli syytetyn lapset kärsivät enemmmän kuin tekijä ja se jättää ikuisen arven.Häpeän.
Onni onnettomuudessa on, ettei heistä yksikään (edes lapset) oppineet suomea täällä olonsa aikana. Jää siis edes nämä keskustelupalstat perheeltä lukematta ja muuttovalmistelut Ranskaan ovat varmasti jo pitkällä käynnissä. Kenneth tässä mokasi, ei perhe.... surullista on, että he kuitenkin kantavat osan taakasta juuri kuten totesit.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi tuo on joku tanskalainen joten kiinnostaa vielä vähemmän. Tänään enää kaksi viestiä ketjuun. Hahah.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla ei ole kohta töitä, kun näitä tulee ilmi. Naiset on nyt vahvoja ja nauraa, mutta mies nauraa viimeisen naurun. Itse en palkkaa naisia enää ja kaks raskaana olevaa saa kenkää. Maksan niille laittoman irtisanomisen suoraan tilille.
Voi, voi ressukka. Kunhan pääsisit nyt itse ensin töihin sieltä peräkammarista.
Niin Greve pääsee kuin pälkähästä eikä edes hänen pahimmat teot tulleet julkisuuteen. Poliisilla ei juttua tutkita, joten tanssijoita ei kuulla asiassa ollenkaan. Me Too kampanja ei ole paljastanut yhtään juridisen alan sikailijaa eikä kukaan yhteiskunnallisia keskusteluja aikaansaava johtaja ole paljastunut. Harmi ettei kampanja toiminutkaan...
Olen niin pettynyt siihen kuinka paljon tällaisia asioita nousee nyt ilmi. Luulin että yhteiskunta on parempi, nyt sitä huomaa kuinka paska paikka tämä oikeasti onkaan ja jotkut sopivassa asemassa olevat saavat (ja vielä pahempaa, haluavat) tehdä toisille pahaa.