Mitä viemisiksi vauvaperheeseen? Vanhemmat paljastavat 25 hitti- ja hutilahjaa

Itse tehdystä rapistelulelusta on vauvalle iloa pitkään. Ohjeen siihen ja muihin kivoihin vauvalahjoihin löydät osoitteesta vauva.fi/teeite. Kuva: Anna Huovinen

Hyvä idea on kysyä etukäteen, mitä vauvaperheessä toivotaan ja tarvitaan. Jos haluat yllättää, lue tämä lista ensin.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

No olet nirso ja kiittämätön jollet voinut pitää erikuosista bodya. Eihän se näy. Voihan omatkin pöksysi olla erikuosia kuosia kuin paita. Voi hyvä taivas.

Totta on että liian pienellä ei tee mitään. Eikä liioilla pehmoleluilla.

Vieraasta kotiruuasta en huoli. Hyi.

Vierailija

No en minä ainakaan halua meille harsoja tai pyyhkeitä.
Vaatteet on ok, mielellään ei 80. Ihan liian isoja ja säilytystilaa niukasti, mielummin vaikka 68.

Myöskään isoja leluja, kuten leikkikaaria ym, en toivoisi.

Tuomisia kahvipöytään olisi kiva. Mutta näin vaan on erilaisia näkemyksiä. Ehkä viisainta olisi kysyä ensin, että mitä juuri se vauvaperhe toivoo, jonka kylään on menossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No olet nirso ja kiittämätön jollet voinut pitää erikuosista bodya. Eihän se näy. Voihan omatkin pöksysi olla erikuosia kuosia kuin paita. Voi hyvä taivas.

Ja kun miettii kuinka usein pienen vauvan vaatteita pitää vaihtaa pulautusten ym. sotkujen vuoksi niin aika äkkiä sitä on kuitenkin epäsopivaa kuosia jos ei sitten aina vaihda sekä bodya että housuja samlla kertaa. Toisaalta onko se nyt kotioloissa niin kamalaa jos paita onkin kukallista ja housut raidallista?

Vierailija

Voi luoja, yhteensopimattomia kuoseja, kamala huti. Lievästi sanottuna kiittämätöntä, tuollaiselle en veisi enää mitään lahjoja.

Vierailija

Vastasyntyneellä ei voi pitää erikuosisia vaatteita? Pitäisikö mun piilottaa vauvani keskola-aikaiset kuvat, siellä kun hoitajat pukivat mitä sattuu, vain koko ja vaatteen mukavuus merkitsi.

Vierailija

Tykkään kaikesta nätistä ja kaikki saamamme bodyt eivät ehkä olleet sellaisia mitä olisin itse ostanut mutta yhtään mitään rumaa emme saaneet!! Olimme iloisia kaikista lahjoista ja tosiaan pyykkiä kertyy pulauttelusta joten ihanaa vaan kun oli varaa mistä valita :) Jos nyt toisi käytettyjä hajoamispisteessä olevia voisin katsoa hiukka pitkään mutta muuten olin erittäin kiitollinen joka ikisestä lahjasta joka tuotiin, todella kiittämätöntä valittaa. Kaikilla ei edes ole läheisiä ketkä niitä juttuja toisi.

Vierailija

Miksi ihmeessä vaippoja? Viekö ihmiset myös synttäri- tai häälahjaksi vessapaperia. Kestovaippojen tuomisen ymmärrän, jos niitä on toivottu (olen itse kutonut viemisiksi villavaippahousut, kun niitä pyydettin).

Pienikokoinen vauva ei tee pitkään mitään 80-senttisillä vaatteilla. Sitten tuntuu hassulta pitää potkuhousuja kenkiä käyttävällä taaperolla.

Muutenkin tuntuu lahjan hyvyys tai huonous olevan ihan perheestä kiinni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä vaippoja? Viekö ihmiset myös synttäri- tai häälahjaksi vessapaperia. Kestovaippojen tuomisen ymmärrän, jos niitä on toivottu (olen itse kutonut viemisiksi villavaippahousut, kun niitä pyydettin).

Pienikokoinen vauva ei tee pitkään mitään 80-senttisillä vaatteilla. Sitten tuntuu hassulta pitää potkuhousuja kenkiä käyttävällä taaperolla.

Muutenkin tuntuu lahjan hyvyys tai huonous olevan ihan perheestä kiinni.

Kyllä varsinkin toisen lapsen kohdalla se vaippapaketti oli oikein mukava lahja. Kun esikoisen jäljiltä oli jo vaatetta, lelua yms härpäkettä. Emme käyttäneet kestoja, joten vaippaa kuluu. Toinen mukava on aina jotain hyvää kahvipöytään. Täytyy myös sanoa, että tuo pitsalahjakortti olisi ollut mieleinen

Vierailija

Minusta nämä olivat kaikki hyviä vinkkejä. Ei niistä kuositoiveista kannata mieltään pahoittaa. Vanhemmat voivat olla tosi tarkkoja lastensa tyylistä. Se heille sallittakoon.

Tosin ei niistä saaduista lahjoista kannata enää valittaa, kun on liian myöhäistä. Hymyilee ja kiittää kauniisti. Pukee lapsen päälle kerran ja lähettää antajalle kuvan.

Vierailija

Kyllähän niitä vaatteita on myös itse ostettuna niin miten ei muka lahjavaatteista saisi sopivaa yhdistelmää? Pehmolelut allekirjoitan, enemmin vaikka niitä puruleluja.
Pieni vauvani sai 10 vauvapehmoa, ei niillä oikein mitään tee, vaikka söpöjä ovatkin.

Vierailija

No itse en olisi vaipoista ilahtunut, kun vauvan herkkä iho ja vartalon malli suosivat lähinnä yhtä vaippamerkkiä ja mallia. Ihan vain kukkakimppu ja kahvitarjottavat riittävät tuliaisiksi.  Ihmisillä on ihan liikaa tavaraa muutenkin...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat