Äitiyspakkaus 2018 julkaistu
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa vaatteista ym. on tosi ihania, koska ovat neutraaleja väritykseltään.
Minä en pidä kirkkaankeltaisesta enkä tajua, miksi laitetaan selkeästi punaista/sinistä eli tyttö/poika -vaatteita.
Tottakai tytölle voi laittaa sinistä päälle ja pojalle punaista, mutta mieluummin valkoista.
Kehitys on kehittynyt sitten vuoden 2006, jolloin koko pakkaus oli erittäin vaaleansinivoittoinen.
Pojan saanneille varmaankin ihan kiva juttu.
Miten niin? Sain pojan vuonna 2006, inhosin silloin sinistä väriä ja inhoan edelleen sinistä väriä.
Jumalauta mitä valitusta! Ei sitä pakkausta kenenkään ole pakko ottaa!!!
Kivoja vaatteita useimmat. Ehkä vähän haaleitakin, väriskaalaltaan aika neutraaleja värejä. Mutta voihan niihin sitten yhdistää kirkkaampia värejä oman mielen mukaan. Eniten tykkäsin makuupussin kuosista ja huopatossuista.
No väreistä on valitettu, niin nyt väritöntä tai sateenkaarivärejä
Vierailija kirjoitti:
No just näin! Että kehdataankin ihan joutavasta marista. Vähän suhteellisuudentajua, pliis!!
Mun mielestä on hyvä, että on neutraaleja värejä. Jokainen varmasti hankkii lisäksi vaatteita kaupasta, kirppikseltä tms. ja niitä voi sitten yhdistellä mieleisellään tavalla. Neutraalit värit ovat helposti yhdisteltävissä. Suurimmaksi osaksi tykkään tästä pakkauksesta. Omia suosikkeja paketissa ovat viltti, ateriasetti ja vaatteista esim. pingupöksyt ja kissabody. Toppahaalari on minusta vähän ankea, mutta ostan varmaankin kirppikseltä jonkin aiemman vuoden haalarin, josta tykkään enemmän. Tosin varmasti tuo tämänkin vuoden haalari vastaavasti miellyttää joitakin muita. Kaikkia ei voi kaikki miellyttää. Ehkä jos jotakin muutosta äitiyspakkauksen yleiseen linjaan saisi toivoa, olisi kiva, jos siellä olisi enemmän pastellivärisiä juttuja noiden räikeiden värien sijaan, kuten joku muukin jo kirjoitti. Yleisesti ottaen kuitenkin oikein hyvä paketti, ei todellakaan huonoimmasta päästä.
P.S. Ostin kirppikseltä yhden vaatteen vuoden 1997 äitiyspakkauksesta. Näinköhän nämä nykyiset kestää 20 vuotta? :)
Sortoa. Naisten sortoa.
Pelkkä pakkaus on yhteiskunnan kädenojennus naisille?
Kyllä nyt on taas meillä pilalle hemmotelluilla ideologian imaissella naisilla esittää uhria!
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mainintaa kuin kestovaippojen pois jättämisestä. Mutta kuvissa ei kyllä harsoja tosiaan näy. Meilläkin ne on olleet käytettinpien joukossa kovan puklailun vuoksi.
Suosittelen optikolla käyntiä sullekin...
Vierailija kirjoitti:
Minä otan pakkauksen, vaikka en ole jokaiseen tuotteeseen tyytyväinen tai ei ihan kaikki tule käyttöön. Eikös tää muuten ole keskustelupalsta? Ei ole pakko lukea, jos ei kestä kaikkien kommentteja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just näin! Että kehdataankin ihan joutavasta marista. Vähän suhteellisuudentajua, pliis!!
Joutavasta? Uskoisin että aika harvalle vauvan tarvikkeet ovat joutavia, päinvastoin. Ja juuri siksi niistä puhutaan!
Rumia väriläiskiä vaatteissa. Etenkin se raitabody, hyi hitto. Miksei voi olla pelkästään söpöjä eläinkuvoita ja esim. mustavalkoisia/mintunvihreitä/valkoisia vaatteita. Ne sopis kaikille.
Minusta aivan ihana, paljon parempi mitä edellisinä vuosina. Osa vaatteista oli aivan ihania (kissapaita <3) ja olisin valmis maksamaankin niistä jos meillä olisi vaan niin pieni vauva että mahtuisi vielä niihin. Vain yksi ruma vaatekappale osui silmiin, ne punaraidalliset potkuhousut.
Karseita rumia vaatteita!! Olen Etelä-Euroopassa ja juuri kävin lastenvaatekaupassa. Tulkaa tänne ottamaan mallia miten vauva puetaan sievästi.
Leggarit? Liukuvoidetta? Kortsuja? Eikö voi jokainen ite ostaa. Eivät ole kalliita!
Minä taas mielummin otan harmaa-valkoisia vaatteita kuin pastellin sävyisiä. Niitä on kaupat pullollaan, vaikeampaa on löytää kirkkaita sävyjä. Lempparini oli ennen Polarn O. Pyret, sillä sieltä sai värikästä vaatetta, nykyään ne on samaa pastellia..
En ymmärrä miten joku kehtaa edes puolivitsillä valittaa jostain väristä/kuosista/ylipäätään mistään kun meillä on näin äärimmäisen harvinainen oikeus että ylipäätään saa ILMAISEKSI valtavan vauvapakkauksen :D missä kaikki kiitollisuus ja suhteellisuudentaju? Tuonko asenteen opetatte niille vauvoillekin?
Joo, jos ei kuosit, värit ja laatu kelpaa, niin ottakaa se avustus rahana. Kukaan ei pakota ottamaan äitiyspakkausta, kerta se on täys p*ska. Voitte sitten tulla kertomaan, miten hyvälaatuisia vaatteita saitte saman kasan ostettua samalla summalla, minua nimittäin ainakin kiinnostaisi.
Ei, minullekaan ei ole aivan sama, mitä lapselleni päälle puen, mutta jos jotain "ilmaiseksi" saa, niin ei siitä kyllä sitten valiteta. Sitä ei oteta, tai se annetaan eteenpäin. Minulle kelpaa kyllä kaikki vaatteet (ja liukuvoiteet ja kondomit) tuostakin pakkauksesta. Vaikka eivät lempparikuosejani olekaan.
Tykkäsin. Tuohon voi yhdistellä itse mitä värejä tykkää.
Ei ole meillä kyllä ajankohtainen asia. Esikoinen syntyi 2002 ja pakkaus oli huippu. Vaatteet oli hyviä ja kestivät seuraavallakin sisaruksilla. Heille en enää pakkausta ottanut, kun vaatteita oli ennestään vaan ostin äitiysavustuksella sen mitä tarvittiin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten joku kehtaa edes puolivitsillä valittaa jostain väristä/kuosista/ylipäätään mistään kun meillä on näin äärimmäisen harvinainen oikeus että ylipäätään saa ILMAISEKSI valtavan vauvapakkauksen :D missä kaikki kiitollisuus ja suhteellisuudentaju? Tuonko asenteen opetatte niille vauvoillekin?
Voi herranjestas sentään. Eikö lapsena opetettu, että ihmisillä nyt sattuu olemaan erilaisia makuja? Joku tykkää sinisestä, joku toinen taas ei. Opetan omille lapsilleni, että omat mielipiteensä saa ilmaista. Opetan lapsilleni myös sen, että verovaroista kustannetut etuudet, kuten äitiyspakkaus eivät ole ilmaisia, vaan ne kustannetaan yhteisistä verovaroista.
Mun mielestä paljon kivempi kuin 2017! Meidän poika syntyi tammikuussa joten saimme viime vuoden pakkauksen,harmittaa. Mä tykkään kun on vähän neutraalimpaa ja noi kuosit on musta aika nättejä. Denimhaalari on kyllä ruma, mut muuten tykkään. Erityisesti makuupussista ja neutraaleista kuosibodeista pidän. Hyvä kokonaisuus :) 2017 pakkaus oli vähän sellanen värioksennus, en ihan niin riemunkirjavista vaatteista tykkää.