Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako perheenäiti mennä psykologille ilman huostauhkaa?

Vierailija
14.03.2018 |

Olen työssäkäyvä, akateemisesti koulutettu yh-äiti ja vuosi sitten erosin erittäin väkivaltaisesti ja kontrolloivasta avioliitosta. Itsetuntoni on edelleenkin romuna avioliiton jäljiltä ja traumatisoiduin monella tavalla. Mun pitäisi mennä psykologille, mutta en uskalla, sillä pelkään lastensuojeluilmoituksia ja huostaanottoa. Tai huostaanoton sijaan toki lapset voisivat päätyä persoonallisuushäiriöiselle ja väkivaltaiselle exälleni, joka ei missään nimessä edes suostuisi terapiaan.

Mitä mä voin tehdä tässä tilanteessa? Olen yrittänyt vain jaksaa, mutta tarvitsisin ammattiapuakin, kun en viitsi liikaa rasittaa kavereitani. Lasten seurassa olen vastuullinen, aurinkoinen ja rento sekä hoidan työt hyvin. Tilanteeni on lasten vuoksi kuitenkin ahdistava ja pelottava.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo tehty lasua, lapsia oli tuolloin 3 ja voin kertoo, että olin uupunut..

Vierailija
22/26 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei oo tehty lasua, lapsia oli tuolloin 3 ja voin kertoo, että olin uupunut..

Kuinka paljon tästä on aikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala mitä olet joutunut kokemaan. Kannustan kyllä ehdottomasti menemään psykologin juttusille, teke varmasti hyvää sinulle. Itse ainakin olen purkanut vain parisuhteen asioita psykologin luona, koska ne oli sillä hetkellä akuutteja (en käynyt kuin vain viisi kertaa, tuli eroa ja yhteenpaluuta ja pää oli siksi tosi solmussa). Ei lähtenyt psyka levityäöään lonkeroitaan, ja hän usein sanoikin että köydään läpi asioita joita minä haluan. Varmasti siis sinäkin voit sulkea lapset pois keskusteluista ja puhua vain noista entisen parisuhteesi haavoista. Toki jos ensimmäisen kerran jälkeen tuntuu siltä ettet enää toista kertaa halua mennä, ei ole mikään pakko. Suosittelen kuitenkin vahvasti että menet! Halaus ja voimia sinulle, kyllä kaikki vielä kääntyy paremmaksi vaikka nyt ei varmasti siltä tunnukaan.

Vierailija
24/26 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasun muistiinpanoihin kirjataan kaikki huolet ja vähän ylikin. Lastensuojeluilmoitukset säilyvät ikuisesti eikä niitä voi poistaa. Lasulle ei kannata antaa minkäänlaista huolen aihetta.

Miksi ihmeessä??? Silloin ei saa apuakaan. Tämä on taas sitä luuloa ja asennetta, että sossu ilkeästi ottaa lapset pois pikku risahduksesta. Eikä ne merkinnät siellä haittaa, kun on tilanne korjaantunut.

Sossun ja sen lastensuojelun tarkoitus on AUTTAA , ei olla vanhempia vastaan.

Yksi tuttuni teki itse perheestään lastensuojekuilmoituksen, koska nuuten sossun resurssit eivät olisi kohdentuneet heidän auttamiseensa. Sai apua. Rohkea nainen.

Ap, lapsistasi ei välttämättä tarvitse tehdä ilmoitusta sossuun, mutta jotain psykologista keskusteluapua hekin tarvitsisivat, jos ovat eläneet väkivaltaisen suhteenne varjossa. Se jättää lapsiin henkiset traumat, he aistivat kyllä tilanteen, pahimmassa tapauksessa ovat nähneet tilanteita.

Vierailija
25/26 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei oteta huostaan, jos äidillä on hetkellisesti voimat vähissä. Muuten miltei kaikki lapset suomessa otettaisiin huostaan. Yleisemmin lapset halutaan pitää vanhemman luona ja apua yritetään antaa vanhemmille, kunhan ne ovat yhteistyökykyisiä. Lapset yleisemmin otetaan huostaan siinä vaiheessa, kun vanhemmat eivät kykene huolehtimaan lapsistaan. Ja tottakai tilanteet joissa vanhempi on vaaraksi lapselle otetaan lapsi pois. 

Olisi hyvä, että menisit hakemaan apua jos sitä tilanteeseesi tarvitset. Sinun jaksamisesi kuitenkin vaikuttaa myös lapsiin, joten jos sinä et voi hyvin eivät todennäköisesti myöskään lapset. 

Vierailija
26/26 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt hyvä ihminen ihan rauhassa. Itse olen ollut lähes koko aikuisikäni avohoidossa masennuksen takia ja mulla on lääkityskin, ikinä ei oo kukaan tehnyt lastensuojeluilmoitusta saati että olis huostaanotoista puhuttu. Lapset alkaa olla nyt jo aikuisia pikkuhiljaa.