Koska lapsiperheen arki helpottaa?
Tästä on varmasti hyvin erilaisia kokemuksia, niin kiinnostaa tietää miten muut asian kokee?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on aika helppoa. Lapset osallistuu ruuanlaittoon, pyykinpesuun, lumitöihin jne kaikkiin kodintöihin. Ovat kaikki alle 12v.
Hienoa! Terv. J.Sipilä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapset on pieniä, on sotkua ja unenpuutetta ja sairastelua.
Kun lapset on teinejä, on sotkua, unenpuutetta ja kova stressi siitä että lapset löytää maailmassa oman paikkansa.
Miten teinit sinua valvottaa?
No esim pitää hakea ja kyytiä. En halua että itsekseen liikkuvat.
Olen tosi iltauninen joten mulle jo kello 23 on kamalaa.
No tuo on ihan itse tehty ongelma jos oikein haluat kuskata kylillä yömyöhään.
Kiitos mielipiteestäsi.
Nuoret luonnollisesti liikkuvat. Meille tullaan Itiksen kautta, eikä se ole ympäristö, jossa teinityttöjeni liikkuvan kello 21 jälkeen.
Ehkä heidän pitäisi olla sitten jo kotona klo. 21.
No, sinulla ei liene sitä teini-ikäistä...
Ei olekaan, mutta jos olisin sitä mieltä ettei heidän ole turvallista liikkua yöllä niin en päästäisi sitten liikkumaan.
No kerroppa miten estät liikkumisen? Muillakin voisi olla niille käyttöä, jos ovat lainpuitteissa.
Ei koskaan. Lapset 16v ja 19v. Toinen muutti vuosi sitten pois kotoa.
Juuri havahduin siihen, että elämä on mennyt tässä. Toisista huolehtiessa. Ja jatkuu vaan, varmaan hautaan asti. Rakastan lapsiani mutta jos saisin valita toisin niin... no valitsisin toisin. Saisi elämässä oikeasti aikaankin jotain konkreettista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapset on teinejä, on sotkua, unenpuutetta ja kova stressi siitä että lapset löytää maailmassa oman paikkansa.
Kiitos mielipiteestäsi.
Nuoret luonnollisesti liikkuvat. Meille tullaan Itiksen kautta, eikä se ole ympäristö, jossa teinityttöjeni liikkuvan kello 21 jälkeen.
Kuule, osa harrastuksistakin loppuu niin, että eivät ehdi kotiin julkisilla ysiksi. Ja kyllä he viikonloppuisin ja kesällä saavat ihan normaalisti liikkua. En vaan halua että kumpikaan tulee yksin kotiin Itiksen kautta ysin jälkeen. En itsekään tykkää siellä silloin liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Juuri havahduin siihen, että elämä on mennyt tässä. Toisista huolehtiessa. Ja jatkuu vaan, varmaan hautaan asti.
Miksi annoit sen mennä? Mitä tapahtui? Meillä on 2 lasta, pikkulapsi aikaa 0-4v oli vaikeinta aikaa (ikäeroa 1v4kk koska haluttiin niin). Unohdin itseni pariksi vuodeksi mutta nykyään olen kyllä ehtinyt helposti puuhailla omia. Perustin myös yrityksen vuosi sitten. Lapset on 8 ja 9.
Ymmärrän toki jos on erityislapset kyseessä..muuten en tajua miksi vanhemmat unohtaa itsensä. Niin ei saisi käydä.
Vierailija kirjoitti:
Lapset pian 18v ja 16v, helpottaa jahka muuttavat omiin asuntoihin, toki huolta riittää hamaan hautaan asti.
Mulla yksi 17-vuotias, ja nyt on helpottanut. Tähän saakka onkin ollut melkoista kivireen vetoa (add-nuori tulisella temperamentilla).
Koko ajan helpottaa. Alku oli lähinnä taistelua ja tuntui ettei hengissä selviä mutta nyt on enemmän mukavaa kuin raskasta. 7-vuotiaat kaksoset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos mielipiteestäsi.
No, sinulla ei liene sitä teini-ikäistä...
Sinulle neuvo, vaikka olisi teini niin rajat voi laittaa ja jättää kuskaamatta klo21 jälkeen mihinkään tai hakemasta. Itse aiheutat ongelmasi.
Poika, pian 17, elää viimeistä ripustautumiskautta ennen itsenäistymistä. 27 vuotta äitiyttä takana. Alkaisi olla aamukamman aika, odotan jo muutosta.
Tosin, kannan normaalia huolta siitä vanhemmastakin, onko rahaa ja saako oman alansa työtä.
Lapset muuttaneet pois kotoa. Koskahan helpottaa :) Kyllä se äidin huoli alkaa positiivisesta raskaustestistä ja päättyy hautaan.
Meillä helpotti kolme päivää lapsen syntymästä. Siihen asti huusi jatkuvasti. Sen jälkeen on ollut pääasiallisesti mukavaa. Toki lapsi on alle kolme, joten kerkee elämä vielä monta kertaa vaikeutua ja helpottua :)
Mun mielestä se helpottaa, kun lapset rupeaa olemaan 6-7-vuotiaita. Eskarit ja pienet koululaiset ovat päikkyikäisiin verrattuna jo aika omatoimisia, eivät vaadi ihan jatkuvaa vahtimista ja tekemisen keksimistä, sosiaaliset taidot on useimmilla jo sellaiset että leikit sujuu, kaverit tärkeitä, eikä erotuomaria tarvita jatkuvasti. Meillä koululaiset ovat myös ekan keväästä asti kulkeneet itse koulumatkan ja pärjäävät yksin kotona noin 1-1,5 tuntia, kunhan ollaan puhelimen päässä, eli pääsen nykyään esim. lenkille ja kauppaan yksin. Niin luksusta, että itsekin hämmästyn välillä, että näin helppoako tää arki nykyään on 😊
Vierailija kirjoitti:
Sit, kun lapset lähtee kotoa. Eli se hetki, ennen kuin lapsenlapset alkavat tulla hoitoon.
Siinä välissä minä sain verenpainelääkityksen, ne pirut lähtevät johonkin eksoottiseen maahan puoleksi vuodeksi-vuodeksi. Yhteyttä et saa, jos toinen ei kiipeä tiettyyn aikaan johonkin vuorelle, sitten keski-yöllä rätisevältä linjalta ei kuulu kuin hengästyneitä tavuja. Mieti siinä sitten raiskattiinko, söikö villi eläin vai oliko vaan huono kunto.
Jos huoletonta elämää haluaa, älä hanki lapsia. Jos haluat täyden elämän hanki.
Jos arki on jatkuvasti vaikeaa niin teet kyllä jotain väärin. Suurin osa elämästä on arkea, kannattaa tehdä siitä mahdollisimman hyvää. Meillä 2 lasta, opiskelen ja käyn työssä, eikä ole millän lailla kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos mielipiteestäsi.
Olet fiksu vanhempi, arvostan.
Sitten, kun lapset lähtevät kotoa, mutta uudeksi huoleksi tulee heidän pärjäämisensä.
Meillä on aika helppoa. Lapset osallistuu ruuanlaittoon, pyykinpesuun, lumitöihin jne kaikkiin kodintöihin. Ovat kaikki alle 12v.