Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammatit, joista uskoisit selviävän ilman mitään ammattitutkintoa ja koulutusta?

Vierailija
04.03.2018 |

Tietenkin perehdytys työhön sallitaan.

- siivooja
- tarjoilija

Kommentit (356)

Vierailija
141/356 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi, ala-asteen luokanopettaja, jossain mainostoimistossa suunnittelija, kamsamedustaja

Vierailija
142/356 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten hoitaja ja kaikki opetus lukioon asti.

Et osaa yhdyssanoja ja luulet voivasi työskennellä opettajana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/356 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai toimistopuolelle ei tarvii koulutusta, jos sun pitää osata myyntireskontran hoitaminen, kirjanpitoa, osata kokouskäytännöt, osata kieliä, taitaa exelit, wordit, powerpointit sun muut ohjelmat jne. niin miten niistä ilman koulutusta selviää, ei kyllä riitä pelkkä parin päivän perehdytys työn ohessa, jos asioiden täytyy sujua. Toisaalta, miksi edes vastaan näin tyhmiin aloituksiin? Miksiköhän tavallisissa toimistotöissä työskentelee nykyään tradenomeja ja fil.maistereita, kun ne on niin yksinkertaisia töitä. Suomessa kyllä ylikoulutetaan ihmisiä, kun ei kaikille tule koskaan riittämään niitä hyväpalkkaisia esimiestason töitä, mutta kun kansa on aivopesty ajattelemaan koulutuksen kaikkivoipuutta.

Hahhah, nuo yllämainitut asiat voi ihan jokaikinen opetella. Minä olen vaativassa toimistotyössä (laaja käsite, en kerro enempää) peruskoulupapereilla ja kaiken olen opetellut itse. Työkavereina on paljon maistereita, eivätkä kyllä ole tippaakaan mua parempia. Ja olen alle 30.

Fiksut ja supliikit ihmiset pärjää. Ja ne jotka tekee.

Lasketaanko vauvan ylläpito vaativaksi toimistotyöksi?

Vierailija
144/356 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ilman alan koulutusta vaneritehtaalla, sahalla, teleksinhoitajana, toimistovirkailijana, taimitarhatyöntekijänä, postinjakajana ja kirjakaupan myyjänä. Noissa nyt ainakin pärjäsi ihan ok ilman koulutusta, mutta palkkakin oli tietysti sen mukainen.

Vierailija
145/356 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ilman alan koulutusta vaneritehtaalla, sahalla, teleksinhoitajana, toimistovirkailijana, taimitarhatyöntekijänä, postinjakajana ja kirjakaupan myyjänä. Noissa nyt ainakin pärjäsi ihan ok ilman koulutusta, mutta palkkakin oli tietysti sen mukainen.

...ja tuo teleksinhoitaja nyt tietenkin oli katoavaa kansanperinnettä, tapahtui 80-luvulla.

Vierailija
146/356 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan haavanhoidon joo, tukisidokset, insuliinin annostelun ja annon. Omaisteni vointia olen tarkkaillut huolella ja järjestänyt apua, kun ollut tarpeen. 

Haavanhoitoja on yhtä paljon kun erilaisia haavoja. Tuskin olet hoitanut katteisia haavoja, onkaloita yms. Osaat tarkkailla haavan paranemista tai pahenemista.

Mites katetrointi? Avanteenhoito? Lihakseen pistot? Vuodepotilaan hoitaminen (pesut,kuivitus,syöttäminen)

Trakeostomian hoito, liman imeminen suusta tai trakeasta, peg-letku ruokinta.

Muistisairaan/mielenterveysongelmaisen/alkoholistin/kuolevan potilaan kohtaaminen? Asiakkaan hoito-ja palvelusuunnitelmat, rait, kirjaus?

Omaishoitajat osaa kyllä hoitaa sitä omaa hoidettavaansa mutta ei se tarkoita, että pystyisi osastolla, ryhmäkodissa tai kentällä toimimaan.

Vierailija
147/356 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin perehdytys työhön sallitaan.

- siivooja

- tarjoilija

Ministeri

Kansanedustaja

Pörssiyrityksen hallituksen jäsen

Mikä tahansa poliittiseen virkanimitykseen perustuva korkeimman palkkaluokan duuni

Vierailija
148/356 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa töissä voi näytellä osaavansa ellei ole kädentaitoammatti. Kyllähän monissa firmoissa ollaan täysin pihalla. esim. verotoimistossa ja pankissa. vaikka luulisi ettei niin paljon erilaisia tapahtumia ole kun kuitenkin ovat olleet töissä useamman vuoden

Vierailija
149/356 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamalaa, että joku kokee ilman koulutusta selviävänsä 25-30 lapsen kanssa niin, että onnistuisi tukemaan jokaisen kasvua, kehitystä ja oppimista. Etenkin jos luokalle laitetaan kaksi S2-oppilasta, käyttäyttymisongelmainen, pari oppimisvaikeutta ja yksi, jolla hankaluuksia toiminnanohjauksessa. Se, että opetettavat asiat ovat helppoja eli lähes kaikki hallitsee alakoulun opetettavat sisällöt, ei tarkoita, että ne olisivat helppoja opettaa toisille.

Näistä asioista konsultoidaan erityisopettajaa. Luokanopettajan koulutuksessa on niin vähän erityispedan opintoja, että ei pätevä luokanopekaan koulutuksen kautta näitä opi.

Vierailija
150/356 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminut ylimmän palkkadesiilin asiantuntijaduunissa yli 20 vuotta ilman ammattitutkintoa tai koulutusta. Olen toki hyvän tason osaaja ja haluttu sellainen. Joudun joka päivä oppimaan jotakin uutta työssäni.

Suomen tutkintouskovaisuus on järjetöntä.

Vierailija
151/356 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman "asianmukaista" koulutusta selviää esim. yleissihteerin työstä vallan mainiosti. Tiedän, koska olen sellainen. Se varsinainen koulutus olisi merkonomi, tradenomi tai sihteeritutkinto. Olen maisteri ja mikään opinnoissani ei liity työhöni mitenkään.

Vierailija
152/356 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en antaisi firmani kirjanpitoa kenellekään teistä, jotka väitätte sen osaavanne parin tunnin perehdytyksellä.

Siinä ollaan nopeasti käräjillä veropetoksesta ja kirjanpitorikoksesta syytettynä.

Älkää nyt ihan hulluja puhuko.

Vierailija
153/356 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuskiksi alan heti kesällä

Vierailija
154/356 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään siitä, että ihmiset on sitä mieltä, että lähihoitajana ei pärjää ilman koulutusta, mutta lääkärinä kyllä. Hohhoijaa taas kerran. Kiva, että syöpälääkäreitä, kirurgeja, nukutuslääkäreitä, ensiapulääkäreitä jne. arvostetaan näin paljon.

Vierailija
155/356 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi ja vartija. Ei tarvi kuin hyvän fysiikan ja asennetta.

Vierailija
156/356 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka oikeasti joutuvat hakemaan ja omaksumaan työssään jatkuvasti paljon tietoa ymmärtävät että nykyaikana kaikki tieto on saatavilla parempilaatuisena ja tuoreempana kuin ihan minkätasoisten oppilaitosten opetus tarjoaa, jos vaan osaa hakea. 10 vuotta vanha tutkinto omalla alallani on yhtä tyhjän kanssa. Jos en itse opi minua ei ole asiantuntijana olemassa.

Vierailija
157/356 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisina tarvii olla vaan pitkä pinna ja rauhallinen luonne.

ala-asteen opettajana ei ihmeitä vaadita. Kattoo vaan kirjasta.

lääkärinä pärjää jos katsoo labroja ja ohjaa eteenpäin.

postinjakajana ois hyvä olla hyvä kunto.

pappina helppo olla, lukee vaan raamatusta.

Vierailija
158/356 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassa ja päiväkodin täti, porrassiivooja. Noita oon tehny

Vierailija
159/356 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään siitä, että ihmiset on sitä mieltä, että lähihoitajana ei pärjää ilman koulutusta, mutta lääkärinä kyllä. Hohhoijaa taas kerran. Kiva, että syöpälääkäreitä, kirurgeja, nukutuslääkäreitä, ensiapulääkäreitä jne. arvostetaan näin paljon.

Älä nyt ole tosikko. :) Täällä viitattiin Esa Laihoon, mutta olihan hänellä taustalla lääketieteen opintoja ja harjoittelujaksoja. Ei vain ollut valmistunut eli ilman tutkintoa.

Ja toisaalta, vaikka olisi tutkintokin, ei välttämättä osaa ammattiaan. Voi olla kokemuksen puutetta ja muuten ei 'leikkaa'.

Ketjun otsikossa puhuttiin 'selviämisestä' - sehän ei tarkoita, että työn laatu olisi priimaa. Mutta onko näin aina ammattilaisillakaan? Opettajan oppilaat eivät opi...

Vierailija
160/356 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lähihoitaja

Osaat varmasti myös haavanhoidot, lääkkeen jakamiset, pistää oikean määrän lääkettä ja oikeaan paikkaan, tarkkailla ihmisen vointia ja mistä oireet johtuvat, ottaa verinäytteen jne, puhdistaa ja tyhjentää katetrin jne. 

Älä hupsuttele. Lähihoitajat eivät ota verinäytteitä eivätkä pistä iv/im. Meidän osastolla lh ei saa toteuttaa edes lääkehoitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi