Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiysavustus suurenee 30 euroa huhtikuun alusta

Onko laskettu aikasi 1.6.2018 tai sen jälkeen? Olet oikeutettu saamaan uuden, korotetun äitiysavustuksen. Kuvassa vuoden 2017 pakkaus. Kuva: Kela

Äitiysavustuksen määrä ja samalla äitiyspakkauksen arvo suurenee 170 euroon. Korotus koskee niitä, joiden laskettu aika on 1.6. tai sen jälkeen.Lue koko juttu

Kommentit (9)

Vierailija

Todella epäreilua. En ymmärrä miksei kaikki tänä vuonna vauvan saavat ole oikeutettuja äitiysavustuksen korotukseen, vaikka korotus tuleekin voimaan vasta huhtikuussa?

-LA maaliskuussa.

Mary83
Seuraa 
Liittynyt16.6.2017

On kyllä vähän hämmentävää että tämmönen tulee voimaan kesken vuoden. Eikö kaikki muut korotukset yms. ylipäätään mihin tahansa tuu voimaan aina vuodenvaihteessa. Ei 30e nyt mun taloutta kaada mutta silti, olisin mielelläni ottanut vastaan ns. paremmin varustellun äitiyspakkauksen mikä tämän muutoksen myötä varmasti tulee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Todella epäreilua. En ymmärrä miksei kaikki tänä vuonna vauvan saavat ole oikeutettuja äitiysavustuksen korotukseen, vaikka korotus tuleekin voimaan vasta huhtikuussa?

-LA maaliskuussa.

Minua taasen harmittaa, kun vanhempani saivat käydä koulua myös lauantaisin ja minä en saanut. Minä niin tykkäsin koulusta!

Vierailija

Ainahan joku laki säädetään tulevaan voimaan jonakin tiettynä päivänä. Jos olisi tullut 1.1.2018, olisivat vuonna 2017 synnyttäneet ruikuttaneet samasta. Esim. uusi tartutatautilaki astui voimaan 1.3.2018. 

Vierailija

No jos se raja olisi ollut 1.1. niin joulukuussa hakeneet valittaisivat. Joskushan niiden lakien/säädösten täytyy tulla voimaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat