Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prinsessa Sofia osallistui 30 kilometrin hiihtokilpailuun, vaikka synnytyksestä vasta puoli vuotta

Vierailija
24.02.2018 |

Ottakaas naiset mallia! Siellä se kaunis Sofia sivakoi eikä raskauskiloista ole tietoakaan. Tervehenkinen nuori nainen!

http://www.iltalehti.fi/kuninkaalliset/201802242200769567_kg.shtml

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on helppo urheilla kun ei tartte hoitaa niitä lapsia eikä käydä töissä.

Niin juuri. Jatka itsellesi valehtelua.

Mikä tässä on valehtelua? Sofia ei juuri töitä tee ja sillä on leegio lastenhoitajia. Siinähän urheilee.

Kuka tahansa terve ihminen löytää aikaa liikkua. Sen voi tehdä lasten kanssa tai vaikka olohuoneessa.

Vierailija
22/34 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheet, äidit, raskaudet, synnytykset ja kaikki mahdolliset tilanteet näihin liityen ovat tietysti erilaisia ja yksilöllisiä, mutta mutu-tuntumalta olen kyllä havainnut, että monille naisille raskaus on ikään kuin "hyvä" tekosyy maata sohvalla ja syödä suklaata samalla, kun vauvapalstailee ja etsii nettikaupoista kivoja potkupukuja. 

Itsestään voi kuitenkin raskausaikanakin pitää huolta. Voi syödä terveellisesti ja liikkua. Synnytyksen jälkeenkin useimmat voisivat terveydellisten seikkojen puolesta lähteä liikkumaan aikaisemmin kuin monissa tapauksissa tapahtuu. 

Varsinkin, jos isä on mukana vauvan hoidossa / isovanhemmat tai muut tukiverkot auttavat, äiti voi käydä esim. kaksi kertaa päivässä salilla (äiti-vauva-jumpatkin on keksitty!) ja päästä nopeasti sutjakoihin mittoihin. Itsekuria ja organisointia se vaatii, mikä on on tietysti helpompaa toisille kuin toisille. 

Mitä Sofiaan tulee, puoli vuotta synnytyksestä on pitkä aika eikä hiihtolenkki siten ole mikään ihmesuoritus. Kuninkaallisilla on myös varmasti tarjolla personal trainerit ja lastenhoitajat treenien ajaksi. Tosin kuninkaallisilla on myös työvelvotteita: edustamista "kaikkina vuorokauden aikoina" huolimatta siitä, että kotona odottavat pienet lapset. Ja edustavuus kuten sutjakassa kunnossa pysyminen on osa kuninkaallisten työtä. Koko kuningasperheen ykköstehtävä on olla Ruotsin paras pr-toimisto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on valehtelua? Sofia ei juuri töitä tee ja sillä on leegio lastenhoitajia. Siinähän urheilee.

Kuka tahansa terve ihminen löytää aikaa liikkua. Sen voi tehdä lasten kanssa tai vaikka olohuoneessa.

Niin. Minähän kirjoitin että jos ei ole mitään tekemisyä ja lapsilla hoito niin voi urheilla mielin määrin. Mi-tä kohtaa et ymmärtänyt?

Vierailija
24/34 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheet, äidit, raskaudet, synnytykset ja kaikki mahdolliset tilanteet näihin liityen ovat tietysti erilaisia ja yksilöllisiä, mutta mutu-tuntumalta olen kyllä havainnut, että monille naisille raskaus on ikään kuin "hyvä" tekosyy maata sohvalla ja syödä suklaata samalla, kun vauvapalstailee ja etsii nettikaupoista kivoja potkupukuja. 

Itsestään voi kuitenkin raskausaikanakin pitää huolta. Voi syödä terveellisesti ja liikkua. Synnytyksen jälkeenkin useimmat voisivat terveydellisten seikkojen puolesta lähteä liikkumaan aikaisemmin kuin monissa tapauksissa tapahtuu. 

Varsinkin, jos isä on mukana vauvan hoidossa / isovanhemmat tai muut tukiverkot auttavat, äiti voi käydä esim. kaksi kertaa päivässä salilla (äiti-vauva-jumpatkin on keksitty!) ja päästä nopeasti sutjakoihin mittoihin. Itsekuria ja organisointia se vaatii, mikä on on tietysti helpompaa toisille kuin toisille. 

Mitä Sofiaan tulee, puoli vuotta synnytyksestä on pitkä aika eikä hiihtolenkki siten ole mikään ihmesuoritus. Kuninkaallisilla on myös varmasti tarjolla personal trainerit ja lastenhoitajat treenien ajaksi. Tosin kuninkaallisilla on myös työvelvotteita: edustamista "kaikkina vuorokauden aikoina" huolimatta siitä, että kotona odottavat pienet lapset. Ja edustavuus kuten sutjakassa kunnossa pysyminen on osa kuninkaallisten työtä. Koko kuningasperheen ykköstehtävä on olla Ruotsin paras pr-toimisto. 

Sofialla on takana monen viikon loma. Ja puolen vuoden aikana tasan yks lyhyt päiväkeikka, yksi illallinen ja oman lapsen ristiäiset. He ei oikeesti tee mitään.

Vierailija
25/34 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo edes hiihti matkaa: "Toistaiseksi tulosluettelosta ei löydy tulosta Sofian nimellä tai numerolla, vaikka kilpailu on jo päättynyt."

Vierailija
26/34 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta äitiysloma kuuluukin ottaa rennosti vauvaan tutustuen. Ei silloin tarvitse mitään maratonia juosta, sille ehtii myöhemminkin. Jos mies jättää pienen vauvan äidin tälläisen takia, niin päässä on vikaa.

Vierailija
27/34 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 km ei vaadi mitään kovaa kuntoa ja timmiä vartaloa. Hiihdän ainoastaan viikon talvessa, kun ollaan Lapissa. Mun suksetkin on siellä mökillä ja meikämandoliini on lähes sadan kilon keijukainne.

Kun mennään keväisin pohjoiseen, en ole vuoteen urheillut ja hiihdän ekana ja tokana päivänä n. 10 km (+ illalla sauvakävelylenkki), sitten menee jo tunturin ympäri 20 km ja kyllä sen viikon aikana menee myös 30 km lenkki Luostolta - Pyhälle.  Matka ei tapa vaan vauhti, sanoi jo Tahko Pihkala aikoinaan. Ei Sofiankaan tulosta löydy listoilta :)

No kyllä se 30 km jossain tuntuu, haloo. Itse urheilen/liikun 3-4 tuntia kesällä. Talvella 20 min. Tuskin talvikunnollani itse pääsisin edes maaliin. Kyllä siinä nyt joku pohjakunto pitää olla.

Vierailija
28/34 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 km ei vaadi mitään kovaa kuntoa ja timmiä vartaloa. Hiihdän ainoastaan viikon talvessa, kun ollaan Lapissa. Mun suksetkin on siellä mökillä ja meikämandoliini on lähes sadan kilon keijukainne.

Kun mennään keväisin pohjoiseen, en ole vuoteen urheillut ja hiihdän ekana ja tokana päivänä n. 10 km (+ illalla sauvakävelylenkki), sitten menee jo tunturin ympäri 20 km ja kyllä sen viikon aikana menee myös 30 km lenkki Luostolta - Pyhälle.  Matka ei tapa vaan vauhti, sanoi jo Tahko Pihkala aikoinaan. Ei Sofiankaan tulosta löydy listoilta :)

No kyllä se 30 km jossain tuntuu, haloo. Itse urheilen/liikun 3-4 tuntia kesällä. Talvella 20 min. Tuskin talvikunnollani itse pääsisin edes maaliin. Kyllä siinä nyt joku pohjakunto pitää olla.

En väittänytkään etteikö se tuntuisi.

"Tuskin talvikunnollani itse pääsisin edes maaliin" - nyt ei puhuta mistään kilpailusta tai kovasta vauhdista vaan ainoastaan hiihdosta. Jos on päivä aikaa ja 30 km matkaa, sen vaikka kävelee eikä tee edes tiukkaa. Matkalla voi pysähtyä laavulle syömään eväitä jne. mutta taatusti hiihtää jokainen terve ihminen 30 km jos vaan yrittää.

Vierailija
29/34 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta. Minä liikuin koko raskausajan ja kun lapsi syntyi, olin vain yhden viikon rauhallisesti kotona, sitten liikkeelle. Lapsi vaunuun ja ulos lenkille. Kun lapsi kasvoi isommaksi, ostin juoksurattaat.

Lapsi ei estä liikuntaa, ainoa este on pään sisällä.

Vierailija
30/34 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit raskauskilot ja -muutokset katoavat kahdessa kuukaudessa.

Huolimatta siitä en jaksa hiihtää kuin kympin.

Ja hitusen se treeniä ja muuta harrastamista häiritsee, että oot itse perheen piika, kokki, autokuski ja siivooja, lapsen hoidon ohella.

Vierailija
31/34 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta. Minä liikuin koko raskausajan ja kun lapsi syntyi, olin vain yhden viikon rauhallisesti kotona, sitten liikkeelle. Lapsi vaunuun ja ulos lenkille. Kun lapsi kasvoi isommaksi, ostin juoksurattaat.

Eihän se yksi pieni lapsi mitään estäkään. Jos kaikki menee normaalisti.

Mutta sitten kun on useampi, ei sitä notkumisaikaa enää olekaan.

Vierailija
32/34 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Minähän kirjoitin että jos ei ole mitään tekemisyä ja lapsilla hoito niin voi urheilla mielin määrin. Mi-tä kohtaa et ymmärtänyt?

En ymmärrä miten se liittyy otsikkoon. Kuka tahansa normimamma pystyisi halutessaan tuohon.

Vierailija
33/34 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se yksi pieni lapsi mitään estäkään. Jos kaikki menee normaalisti.

Mutta sitten kun on useampi, ei sitä notkumisaikaa enää olekaan.

Sitten lasten kanssa leikkiminen ja niiden nostelu riittää jo liikunnaksi. Vai onko tosiaan niin, ettei sinulla ole puolta tuntia päivässä omaa aikaa? Missä mies on?

Vierailija
34/34 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on puoli vuotta synnytyksestä. Painan 48,5 kg ja olen pitkä 169cm. Päivääkään en ole urheillut moneen vuoteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan