Tuntuuko sinusta joskus, että vastauksesi johonkin ketjuun "tappaa" sen?
Siis vastaat johonkin ihan hyvin käynnistyneeseen ketjuun, mutta ketju hiljenee kuin seinään sen jälkeen. Minusta tuntuu että näin käy usein. :( ehkä jotenkin imen keskusteluinnon muista?
Kommentit (47)
Sama...monet itseäni kiinnostavat ketjut tuntuvat loppuvan lyhyeen :(
Usein käy niin että kommenttini hiljentää trollit.
Mullekin käy yleensä aina näin kun lyön faktat tiskiin. Ei jää enää keskusteltavaa.
Mä sanon viimesen sanan ja sit homma on selvä!
Useammassa ketjussa kommenttini on jäänyt viimeiseksi.
Mielestäni vastaukseni ovat hyviä ja muiden mielipiteet huomioivia. Kielioppikin on suunnilleen kunnossa. :(
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Mullekin käy yleensä aina näin kun lyön faktat tiskiin. Ei jää enää keskusteltavaa.
Paitsi persu-ketjuissa. Heillä on vaihtoehtoisia faktoja ;D
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni vastaukseni ovat hyviä ja muiden mielipiteet huomioivia. Kielioppikin on suunnilleen kunnossa. :(
-Ap
Mutta ne hymiöt....
Kyllä ja teen sen välillä ihan tarkotuksella. Se kivikissaäiti on lähes ainoa joka jatkaa sitten yksinään jankkaamista. Onkohan kukaan saanut sitä koskaan hiljaseksi? Siis, hänen äitinsä lisäksi.
Ei! Palsta kun on täynnä idiootteja eikä sillä ole väliä miten hyvin ja yksinkertaistetusti asian niille taulapäille selittää, niin silti se ei mene perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ApMutta ne hymiöt....
Paskatkin hymiöt on ok, mutta noi uhkailupisteet!!!
Ei helkutti...
Joo... Varsinkin silloin ärsyttää, kun olen (ainakin omasta mielestäni) kirjoittanut pitkän ja hyvän vastauksen johonkin, tai kertonut jonkin oman kokemukseni ketjun aiheesta.
Ai tyyliin kaikki naiset ja miehet on sikoja. Joo välillä tuntuu ettei jengi ymmärrä mua. ;D
Mulla sama. Mä usein ajattelen, että kommentti oli niin tylsä, että kaikki kyllästyivät.😑
Tuntuu. Mutta oikeasti fiksun vastauksen jälkeen trollit lähtee muualle riehumaan ja (mahdollisesti trolli) ap:kin saa tarpeekseen kun saa ratkaisuita eikä saman mielisten (itse kirjoitettua) hymistelyä tai kommentteja joista inttää. Havaintojeni mukaan ap:t harvemmin jatkaa keskustelua asiallisten kirjoitusten kanssa kun taas jokaiselle trollille vastataan huolella erikseen, puolustellaan itseä ja sanomisiin tartutaan. Rakentaviin kommentteihin usein sanotaan ”kiitos kaikista kommenteista” jos sitäkään.
Se pistää vtuttamaan jos olet omasta mielestäsi laittamassa hyvän kommentin ja joku on just poistanut koko jutun, että ei ehdi edes sitä julkaista Pääsy kielletty!
2-3 kertaa näin on itselleni käynyt. Jossain ketjussa aloittaja on kysynyt kokemuksia johonkin juttuun, ja kun olen itse kirjoittanut oman viestini, kyseiseen ketjuun ei ole tullut enää yhtäkään uutta vastausta.
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Tämä on juuri se ongelma. Jos kirjoittaa perustellun ja kiihkottoman, parhaassa tapauksessa monesta näkökulmasta tarkastelevan kannanoton, niin se tyhjänaikainen keuhkoaminen, jota jotkut keskusteluna pitävät, tyssää siihen. Toinen vaihtoehto on että se viesti ohitetaan täysin ja jatketaan eipäs-juupas-saapas-linjalla.
Asiallista keskustelua ei täällä juuri näy, vaan kiihkoilua, piikittelyä, provosointia ja pilkkaa. Tulin tänään pitkän tauon jälkeen kurkkaamaan ja mikään ei ole muuttunut 👌
Oletko sinä minä?