Maksaisitteko lainaa pois vai laittaisitteko säästöihin?
En ole yhtään perehtynyt sijoittamiseen ja suoraan sanoen en tajua pörssijutuista mitään.
Säästöön menevät rahat on korkeakorkoisella tilillä kun se oli aikoinaan ainut varma mihin uskallettiin luottaa.
Meillä on yhteiset rahat ja mies tienaa nettona käteen hiukan päälle 2000€ jos maksetaan laskut ja laina ja vastike. Loput menee säästöön, yleensä joku 200-400€
Mun kotihoidon tuki menee ruokaan yms..
Lapsilisät menee myös säästöön..
Nyt menen töihin ja käsitin että saan kelalta vielä jotain rahaa kun en laita lasta hoitoon ja mun palkka on bruttona 2300€
Ollaan totuttu elään pienellä budjetilla niin näyttäisi siltä että mun palkan voisi laittaa kokonaan säästöön ja voitaisiin elää vaan miehen palkalla ja lapsesta saaduilla kelan rahoilla ja lapsilisällä.
Lainaa on tällä hetkellä jäljellä 65t€
Eli kannattaako maksaa lainaa pois vai laittaa vaan säästötilille jonka korko ei kyllä päätä huimaa? Tai mistä suosittelisitte opettelemaan sijoitustaitoja? En halua mitään hirveitä riskejä ottaa?
Säästä ensin pahan päivän varalle. Jos oikein huonosti käy niin niillä säästöillä pystyt maksamaan lainaakin jos tarve vaatii.