Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pömppö jää ja selkä kipeytyy? Kolme neuvoa keskivartalon kuntoutukseen raskauden jälkeen

Kun kannat vauvaa, yritä pitää hyvä ryhti. Se tukee keskivartalon syviä lihaksia. Kuva: iStockphoto

Fysioterapeutti Maija Kiljunen Bailamamasta antaa kolme ohjetta kohti vahvaa keskivartaloa.Lue koko juttu

Kommentit (6)

Vierailija

Nyt olisi kiva kuulla, että millä liikkeillä sitä erkaumaa voi treenata pois? Aina kerrotaan, että siitä pitäisi päästä eroon ja välttää vääriä vatsalihasliikkeitä, mutta kertaakaan en ole nähnyt ohjetta jumppaliikkeisiin. Tätäkin juttua tulin lukemaan, kun ajattelin että täältä ne viimein löytyvät, mutta eipä tietenkään.

Vierailija

Typerää mainostamista ja asioiden jauhamista , jotka jokainen saa googlettamalla itse selvitettyä. Ilmeisesti tavoitteena vain sada itsensä kipeäksi maksavia asiakkaita rikä oikeastaan auttaakaan ketään ongelmien kanssa painivaa. Täällä ei annettu mitään kunnon ohjeita kenellekään joten ihan turhan kanssa koko aloitus.

Vierailija

Ja yksinkertainen fakta edelleen uupuu näistä artikkeleista... kaikki vatsalihasten erkaumat EIVÄT todellakaan ole hoidettavissa liikunnalla vaan tarvitsevat leikkausta, jotta ne saisi kurottua takaisin omille paikoilleen.

Ärsyttää

Täysin samaa mieltä!
"Kuntouta erkauma pois", jaa niin miten?
"Älä tee vääränlaisia vatsalihasliikkeitä tai pahennat tilannetta", jaa minkähänlaisia olis sit ne oikeanlaiset?

Olisitte tehneet kunnollisen jutun eikä mitään itsestäänselvyyksiä. Huoh.

Vierailija

Älkää hyvät naiset antako ylimääräisten kilojen kertyä raskauden aikana.
Tarkkailkaa painoanne. 7-9 kg on itselläni tullut jokaisen raskauden aikana ja kaikki on ”jäänyt sairaalaan”
Jos niitä kertyy parikymmentä, nii tuskaa on pudotus. Ja se pömppömaha säilyy melko varmasti.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat