Sairaanhoitajan työ on aivan ihanaa.
Minulla on useampi tutkinto, joista yksi on sairaanhoitajan tutkinto. Olen tehnyt nyt pari viimeisintä vuotta aivan eri alan hommia useasta eri syystä, mutta kyllä kaipaan paljon sh:n hommiin takaisin. Itse olen ollut kaikkeen tyytyväinen; palkkaan, kollegoihin, työyhteisöön yleisesti, työnkuvaan eri yksiköissä jne. Ei siis mitään valitettavaa.
Tuli mieleen, kun hirveästi nyt sh:n työstä ja hoitoalasta yleisesti puhutaan. Kyllä aion tulevaisuudessa vielä palata sh:n hommiin, vaikka tällä hetkellä muita töitä teenkin. Paljon yleistetään siitä, ettei sairaanhoitajat muka tykkäisi työstään ja kaikki on alalla huonosti. Olen aivan eri mieltä. Minä kyllä tykkään siitä työstä paljon ja ikävöin sitä ja ihania kollegoitani.
Kommentit (11)
https://www.is.fi/tyoelama/art-2000000601813.html
Keskustelua herätti erityisesti sairaanhoitajien keskiansio, 3033 euroa. Luku perustui Taloussanomien toukokuussa 2012 tekemään selvitykseen Tilastokeskuksen tilastoista. Siinä kokonaisansiossa on otettu huomioon säännölliseltä työajalta sekä muulta työajalta, kuten yli- ja lisätyöajalta, maksettua palkka.
Enemmän palkkaa sairaanhoitajille! Lähtekääpä hoitajat Norjaan, siellä on palkka 5000e/kk ja työ paljon lepposampaa+parempi miehitys!
Miksi valtiolla (sairaaloissa) on näin paljon parempi palkka?
Valtion leivissä työskentelevä sairaanhoitaja saa Taloussanomien selvityksen mukaan palkkaa keskimäärin noin 3306 euroa. Kokonaisansio sisältää säännöllisen työajan ansion lisäksi yli- ja lisätyöpalkat, päivystys- ja varallaolokorvaukset sekä muut ei-säännöllisesti maksetut lisät. Kokonaisansio ei sisällä kertaluonteisia palkkaeriä tai lomarahaa, mutta siinä on otettu huomioon tulospalkkiot.
Tunnen viisi sairaanhoitajaa ja he kaikki pitävät työstään. Kyllä kai yleensä suurin osa hoitajista työstään tykkää! Ikävää yleistystä, jos ajatellaan etteivät pitäisi. Onhan se hieno ja palkitseva ala, sekä todella monipuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen viisi sairaanhoitajaa ja he kaikki pitävät työstään. Kyllä kai yleensä suurin osa hoitajista työstään tykkää! Ikävää yleistystä, jos ajatellaan etteivät pitäisi. Onhan se hieno ja palkitseva ala, sekä todella monipuolinen.
itse pidän hoitajia alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvina köyhinä, kun itsellä palkka noin tonni kuussa enemmän...
Eikö pelota, että osaaminen vanhentuu tuossa ajassa? Itsellä myös useampi tutkinto.
miksihmeessä kirjoitti:
Miksi valtiolla (sairaaloissa) on näin paljon parempi palkka?
Valtion leivissä työskentelevä sairaanhoitaja saa Taloussanomien selvityksen mukaan palkkaa keskimäärin noin 3306 euroa. Kokonaisansio sisältää säännöllisen työajan ansion lisäksi yli- ja lisätyöpalkat, päivystys- ja varallaolokorvaukset sekä muut ei-säännöllisesti maksetut lisät. Kokonaisansio ei sisällä kertaluonteisia palkkaeriä tai lomarahaa, mutta siinä on otettu huomioon tulospalkkiot.
Mielestäni lisiä tulisi muuttaa siten, että kuntapuolella olevia palkka kohoaisi
Vähän ohis, mutta ilmeisesti Ruotsissakin sairaanhoitajan arvostus on suurempi. Siellä hoitsun tutkinto on ihan yliopistotasoinen. Tää on kuulopuheiden perusteella kuultua tietoa, enkä oo tarkemmin selvittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Eikö pelota, että osaaminen vanhentuu tuossa ajassa? Itsellä myös useampi tutkinto.
Ilman muuta perehdytän itseni kunnolla uudelleen, mihin sitten ikinä päädynkin töihin. Missään nimessä en mitään tee "osaamattomana". Jos en tiedä, kysyn. Potilasturvallisuus ja potilaiden tyytyväisyys on numero 1.
Ap
Kiva että tykkäät. Minä olen kohdannut pieneen elämääni verrattuna ainoastaan vittumaisia sairaanhoitajia.
Vaimoni on sairaanhoitaja ja pitää työstään.