Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sairaus minua riepottelee?

Vierailija
09.02.2018 |

Lääkäri epäili keuhkoputkentulehdusta mutta minä en nyt ihan usko siihen.

Maanantai:
Nopeasti nouseva 39 asteen kuume, semmoinen rohiseva yskä joka polttelee keuhkoissa ja kurkussa. Ihan aavistuksen verran ysköksiä

Tiistai:
Aamulla melko hyvä olo, kivuliasta yskää mutta lämpöä vaan 37 astetta. Pystyin hyvin tekemään vähän kotitöitä ja lueskelemaan. Illalla lämpö nousi 38 asteeseen, silti kuitenkin olo hyvä.

Keskiviikko:
Aamulla oikein hyvä olo, lämpö 36.4-37. Pientä kurkkukipua, yskä vähän helpottanut. Kävellessäni pakkasessa lääkäriin yskä pahentui huomattavasti, ääni meni. Lääkärissä tehtiin PEF-mittaus, tulos normaalin alarajoilla. Keuhkoputkentulehdusta epäili ja sain antibioottikuurin. Ajoin töihin viemään sairaslomatodistuksen, tällä hetkellä yskä niin paha että se vei äänen kokonaan. Illalla olo heikkeni todella pahaksi, kuume nousi lähes 40 ja olo oli erittäin sekava ja väsynyt sekä kuumehorkkainen.

Torstai:
Aamulla lämpö 38 astetta, joka tippui buranalla. Olo päivällä todella huono ja kipeä. Torstaina iski myös aivan kamala vetinen nuha, vettä tuli nenästä aivan koko ajan. Yskä muuttui hakkaavaksi ja ääni jälleen hiljaista piiperrystä. Pysyin pedissä melkein koko päivän. Illalla lämpö nousi taas yli 39 asteeseen.

Perjantai:
Nuha jatkuu ja lämpöä herätessä 37 astetta. Muuten olo oikein hyvä. Nyt kun katsoin, niin lämpö on taas noussut 37 ja puoleen ja olo on aika väsynyt. Päässä tuntuu painetta, vähän huimaa mutta ei pahasti.

Voisiko tämä olla influenssaa? Toisaalta minulla ei ole mitään kipuja ollut missään vaiheessa yhtään missään ja eivätkö ne liity influenssaan aika vahvasti? Keuhkoputkentulehduksessa taas kuumeen ei pitäisi nousta näin korkealle. Minulla on kontrolliaika vasta tiistaina. En oikein tiedä pitäisikö mennä aiemmin, toisaalta ainakin nyt tuntuu että pärjään kyllä näiden oireideni kanssa. Sen lisäksi luulen, että tässä on kyseessä joku virusinfektio johon ei kumminkaan ole edes mitään lääkettä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssaa, lepää, nauti lämmintä, ole cooli ja pysy kotona!

Vierailija
2/5 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssaa, lepää, nauti lämmintä, ole cooli ja pysy kotona!

Minulla ei ole koskaan ollut tämmöistä flunssaa jossa lämpö nousee näin korkealle mutta kertahan se on ensimmäinenkin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virusperäinen keuhkoputkentulehdus tai keuhkokuume. Jos yskökset lisääntyy niin että limaa tulee paljon ja jatkuvasti niin pyydä keuhkokuva.

Vierailija
4/5 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkokuume, se nostattaa lämpöä iltaa kohti.

Vierailija
5/5 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että sulla on keuhkoissa tai henkitorvessa akuutti metastoiva nekroosi. Vaatinee (mahd. pikaisen) torakotomian, eli hophop thorax-kuviin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi