Itkettyneet silmät
Saako ne jollain konstilla meikattua normaaleiksi ennenkuin lapsi tulee koulusta?
Kommentit (19)
Mikä itkettää? Voiko joku olla avuksi, ettei tarvitsisi enää itkeä?
Vierailija kirjoitti:
Pistä pikkulusikat hetkeksi pakastimeen ja sitten silmien päälle.
Kiitos vinkistä, itkettää vaan koko ajan.
Haudo viileällä, esim. teepusseilla, kurkkuviipaleilla tai kylmillä lusikoilla ja meikkaa silmäsi tavalliseen tapaan. Jos joku kysyy, sano, että olet vilustumassa, roska silmässä, kuivat silmät tms. Voit myös kaivaa leikkuulaudan esiin ja alkaa pilkkoa sipulia ja kokata jonkun aterian.
T. Kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä, itkettää vaan koko ajan.
Ole hyvä. Mikä sua nyt itkettää?
Vierailija kirjoitti:
Lapsen mummo kuoli mutta mies haluaa että asia kerrotaan kun hän tulee töistä. Tulee tosi vaikea paikka olemaan lapselle kun nyt ainoastaan enää 1 etäinen isovanhempi elossa.
Vierailija kirjoitti:
No voi. Otan osaa.
Kiitos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen mummo kuoli mutta mies haluaa että asia kerrotaan kun hän tulee töistä. Tulee tosi vaikea paikka olemaan lapselle kun nyt ainoastaan enää 1 etäinen isovanhempi elossa.
Otan osaa.
Onko sinun vai miehesi äiti? Joka tapauksessa osanotot ja voimahalit. Itsekin menetin tärkeimmän ihmisen hiljattain ja on vaikeaa kyllä. Tyhjä aukko elämässäni:(
Lämmin osanotto ja voimia kovasti 💚
Nyt teillä on raskasta. Antakaa surulle aikaa. Se auttaa luopumaan.
Vierailija kirjoitti:
Eivittu! Taas joku skitso mamma jolla on ollu koko päivän ”itkuinen olo”!
Älä viitsi. Joskus vois miettiä, mitä kirjottelee.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinun vai miehesi äiti? Joka tapauksessa osanotot ja voimahalit. Itsekin menetin tärkeimmän ihmisen hiljattain ja on vaikeaa kyllä. Tyhjä aukko elämässäni:(
Miehen äiti. Oma äitini kuoli 2v sitten ja appiukko 5kk sitten.
Vierailija kirjoitti:
Lämmin osanotto ja voimia kovasti 💚
Nyt teillä on raskasta. Antakaa surulle aikaa. Se auttaa luopumaan.
Kiitos osanotosta.
Miksi pitää piilotella itkemistä? Eikö muka lapsi saa nähdä normaaleja tunteita? Minusta itku ja nauru on yhtä normaalia. Enpä ole tiennyt piilotella kyyneleitä lapsilta. Aina oppii uutta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää piilotella itkemistä? Eikö muka lapsi saa nähdä normaaleja tunteita? Minusta itku ja nauru on yhtä normaalia. Enpä ole tiennyt piilotella kyyneleitä lapsilta. Aina oppii uutta.
Ei sitä piilotellakkaan kun siihen asti että mies tulee töistä ja kertoo ikävän uutisen lapselle. Ei hän ole enää kuin pari tuntia töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä piilotellakkaan kun siihen asti että mies tulee töistä ja kertoo ikävän uutisen lapselle. Ei hän ole enää kuin pari tuntia töissä.
Tarkoitin sitä, että etkö tai eikö ihmiset koskaan itke lasten nähden. Itse itken pienemmästäkin, ei tarvi olla kukaan kuollut tai muutakaan vakavaa. Joskus itkettää eikä se näytä lapsia haittaavan. Saako lapset siitä traumoja, jos äiti itkee? Miksi ei saa näyttää surun tunteita edes kotonaan. Tämä tässä vain ihmetyttää. Olen kai toiminut todella väärin, kun en ole suojellut lapsia näkemästä kyyneleitäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin sitä, että etkö tai eikö ihmiset koskaan itke lasten nähden. Itse itken pienemmästäkin, ei tarvi olla kukaan kuollut tai muutakaan vakavaa. Joskus itkettää eikä se näytä lapsia haittaavan. Saako lapset siitä traumoja, jos äiti itkee? Miksi ei saa näyttää surun tunteita edes kotonaan. Tämä tässä vain ihmetyttää. Olen kai toiminut todella väärin, kun en ole suojellut lapsia näkemästä kyyneleitäni.
Kyllä hän sitten kertomisen jälkeen näkee kun me vanhemmatkin itkemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän sitten kertomisen jälkeen näkee kun me vanhemmatkin itkemme.
Okei. Olen varmaan tosi outo sitten. On kyllä masennusdiagnoosikin, että ehkä se johtuu siitä. Itken myös joskus ilosta. Olen kai turhan herkkis.
Otan osaa suruusi. Nyt nopsasti meikkaamaan, ettei lapsi järkytä äidin silmistä. Epäilen kyllä ettei lapsi sellaista edes huomaa.